Gå til innhold

Skjermkort med freesync


Anbefalte innlegg

 

Eneste jeg kommer på er om man har 3 skjermer i surround OG på høykant. Da får man litt problem med innsynsvinkel.

Hilsen en som kjører swift i surround :p

 

Hvor langt unna skjermene sitter du da? Du har jo tross alt noe over 40" skjermareal

 

 

Når jeg ikkje sitter bakoverlent i stolen, så merker jeg litt dårlig innsynsvinkel, fordi da må jeg se til siden for å se på skjermene ved siden av midtskjermen. Sitter jeg bakoverlent, som jeg gjør som oftest, så er det ikkje noe problem. Da er jeg vel 80cm ifra eller.no ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det blir ps4 på meg :blush:

 

Men er det noen erfaringer her med Asus ROG Swift PG278Q ?

er det bare en rask spill skjerm for hyper sensitive gamere..

eller leverer den noe "livlig" og "levende" bilder med gode farger?

 

Men er det noen som har demo på Asus ROG Swift PG278Q, på østlandet en plass? :devil:

PS4 og ROG Swift er ikke noen god kombinasjon, om det i det hele tatt er mulig. ROG Swift har bare DP port, og g-sync som er hele poenget med den skjermen fungerer kun med Nvidia skjermkort...

Lenke til kommentar

 

Tror det blir ps4 på meg :blush:

 

Men er det noen erfaringer her med Asus ROG Swift PG278Q ?

er det bare en rask spill skjerm for hyper sensitive gamere..

eller leverer den noe "livlig" og "levende" bilder med gode farger?

 

hadde en NEC MultiSync 20WGX2 Pro for 7-8 år siden som jeg likte veldig godt,

ips skjerm med 6ms da..

men ble da forelsket i ips skjermer og bilde var jo en fryd å se på, ball deilig bilde,

tenkte vel ikke mer over etterslep og sånn,

er vel blitt en mer casual gamer..

 

Its all about the looks eller hur?

 

De fleste TN skjermer jeg har sett på er jo "kjedelig", blant annet på Komplett retail store i Oslo prøvde jeg BF4

på en AOC 24" LED G-Sync g2460Pg, 1920x1080, 144hz skjerm, det hva så kjedelig bilde på den skjermen att jeg holdt på å sovne på krakken..

 

Men er det noen som har demo på Asus ROG Swift PG278Q, på østlandet en plass? :devil:

Det du forteller her er at du liker oversaturerte og unaturlige farger. Dette er ekstremt lett å oppnå på enhver skjerm:

  1. Juster opp kontrast til 100
  2. Juster opp color saturation til maksimalt nivå.
  3. Juster opp baklys til maksimalt nivå.
  4. ???
  5. "Kos deg" med de mest glorete og unaturlige fargene som er mulig å få tak i.

En god monitor har nøyaktige farger, det betyr faktisk at de vil oppleves som blasse og kjedelige sammenlignet med monitor med oversaturering. Samme greia med standardinnstillinger på TV'er også. 

 

 

 

Jo, det er mulig jeg liker "glorete" hore skjermer :blush:

men syntes det var mer "dybde" i skjermen på en måte,

mye farger ja:)

 

Men kan vel hende det har skjedd noe siden sist jeg spilte for 7 år siden,

får dra litt rundt å se etter demo skjermer..

med gode innsynsvinkler :whistle:

Lenke til kommentar

 

Tror det blir ps4 på meg :blush:

 

Men er det noen erfaringer her med Asus ROG Swift PG278Q ?

er det bare en rask spill skjerm for hyper sensitive gamere..

eller leverer den noe "livlig" og "levende" bilder med gode farger?

 

Men er det noen som har demo på Asus ROG Swift PG278Q, på østlandet en plass? :devil:

PS4 og ROG Swift er ikke noen god kombinasjon, om det i det hele tatt er mulig. ROG Swift har bare DP port, og g-sync som er hele poenget med den skjermen fungerer kun med Nvidia skjermkort...

 

Sa det for å gjøre det enkelt, kople ps4 opp på tvèn da :wee:

HAr fått med meg at Rog skjermen er en ren spillskjerm med 1 display port og gsync..

og tvilsomme innsynsvinkler :rofl:

Lenke til kommentar

 

 

Eneste jeg kommer på er om man har 3 skjermer i surround OG på høykant. Da får man litt problem med innsynsvinkel.

Hilsen en som kjører swift i surround :p

 

Hvor langt unna skjermene sitter du da? Du har jo tross alt noe over 40" skjermareal

 

 

Når jeg ikkje sitter bakoverlent i stolen, så merker jeg litt dårlig innsynsvinkel, fordi da må jeg se til siden for å se på skjermene ved siden av midtskjermen. Sitter jeg bakoverlent, som jeg gjør som oftest, så er det ikkje noe problem. Da er jeg vel 80cm ifra eller.no ?

 

80 cm unna bare? Jeg sitter lengre unna min FG2421, og det er en 24"

Lenke til kommentar

ghost1.jpg

 

Ghosting på skjermene

Det der er bs. Jeg tok printscreen av en YouTube video med ROG Swift som jeg postet her på forumet, og det viste like mye ghosting som på freesync skjermene. Rett og slett uærlig av pcper. Jeg liker min ROG Swift veldig godt jeg, men rett skal være rett!

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1657371&p=22422127

Endret av Gabri3L
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...