Gå til innhold

Skjermkort med freesync


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har de freesync selv om det ikke står da eller, er freesync oppdatert funskjon gjennom driverne liksom eller?

Kan vel ikke ta feil med de nyere kortene skulle jeg tro, men i og med at det ikke står blir man litt usikker,

Nvidia har litt mer oversiktlig merking dr med g-sync...

Vil dette være noe bra XFX Radeon R9 290X 4GB GDDR5 ?

Er dette noe mer lik geforce gtx 970 eller 980?

Lenke til kommentar

test:

 

Asus MG279Q

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/asus_mg279q.htm

 

Ja det er freesync.

 

Å kjøpe et amd 290x nå er kanskje det dårligste kjøpet man kan gjøre. Sats heller på fury X eller fattigversjonen fury (uten x) som kommer etter sommeren.

 

Hvis man MÅ ha AMD da...

 

Kan fortelle at  ALLE freesyncskjermer også er dårligere enn g-syncskjermene til nå. Det har med hva slags nedre og øvre hz skjermene syncer på.

 

 

he MG279Q has a limited FreeSync operational range between 35Hz and 90Hz, so if you set your refresh rate manually to anything above 90Hz it will disable FreeSync and you'll get a pop up message telling you so. This supported range might initially sound limiting and disappointing to potential buyers when you consider some other screens support dynamic refresh rates up to the maximum 144Hz. Have a think about it first before you panic. Firstly, achieving consistent frame rates above 90 fps on a screen of this resolution (2560 x 1440) is going to require some high end system specs. Secondly the real benefits of adaptive refresh rates comes at the lower ends anyway, typically between 40 and 70 Hz. The lower limit of 35Hz gives you a bit more room to play with here. If you do output more than 90fps then you have the choice as to whether the screen behaves as if Vsync is on or off, outside of FreeSync range. Tearing tends to be less problematic at higher refresh rates anyway so you could well have FreeSync operation between 35 and 90Hz, and then have Vsync off for anything above, in case you can output more than 90 fps regularly.

Asus tell us this capped upper limit of FreeSync was down to performance issues on a panel of this type, and so they took a decision to provide a lower bottom end limit and have 90Hz as the maximum. All in all we don't consider the FreeSync range to be a massive problem. If you really are bothered by it then look elsewhere, but for most people we suspect this FreeSync range will be more than adequate.

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vurderte Acer XB270HU først, men med tilbakemeldinger som dårlig byggekvalitet, pixelfeil og glossy ramme bla. 

hørtes det ikke særlig bra ut, 

 

kom da over Asus MG279Q som vel snart er tilgjengelig, penere ramme og fot uten noe som "skriker" .. men med freesync

 

Har også sett på denne nye Asus ROG Swift PG279Q med g-sync som kunne vært noe,

men er vel en stund for den er tilgjengelig, kan hende må dypt nedi lønnings posen også..

 

Så g-sync skjermer er å anbefale?

 

Hvorfor fury x ? koster jo over 6lapper

 

hva med dette MSI Radeon R9 390 Gaming 8GB GDDR5 ?

Lenke til kommentar

Eneste monitoren med freesync og 1440p som kan anbefales er XL2730Z, den støtter opp til 144Hz freesync, og den har i tillegg TN-panel som er vesentlig bedre for gaming enn IPS-paneler. Ettersom XL2730Z (og PG278Q) har 8-bit fargegjengivning i TN-panelet sitt er det kun innsynsvinkler de mangler i forhold til et IPS-panel, og med mindre du ser på monitoren fra en vinkel (da anbefaler jeg deg å flytte deg selv eller skjermen) vil IPS kun ha vesentlig mer etterslep i bildet uten å gi bedre kontraster eller mer riktig fargegjengivning.

 

Angående kjøp av AMD-skjermkort i dag: la vær og kjøp heller Nvidia som leverer bedre kort på samtlige prispunkter nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ut ifra rykter så sies det med DisplayPort 1.4a

 

 

This implies that Adaptive-Sync and the VLBANK feature used in eDP are not synonymous, and gives some credence to the idea that enabling full mobile G-Sync support isn’t as simple as flipping a switch.

 

Så tror gsync vil falle utenom som en flopp om noen få år.

Kanskje gøy nå, men om få år tviler jeg på det er like lite verdt som windows XP\vista er i dag.

Lenke til kommentar

Ut ifra rykter så sies det med DisplayPort 1.4a

 

 

This implies that Adaptive-Sync and the VLBANK feature used in eDP are not synonymous, and gives some credence to the idea that enabling full mobile G-Sync support isn’t as simple as flipping a switch.

 

Så tror gsync vil falle utenom som en flopp om noen få år.

Kanskje gøy nå, men om få år tviler jeg på det er like lite verdt som windows XP\vista er i dag.

 

Om noen år så har vel ikkje mange den samme hardwaren som vi har i dag uanZ ;)

Lenke til kommentar

Noreng. Ser du skriver om IPS vs TN

 

Men denne får jo veldig bra kritikk, vil du si det samme om denne eller mente du mest freesync skjermer?

http://www.tek.no/artikler/test-acer-xb270hu/185495

IPS er et idiotisk valg til en gaming-monitor uansett hvordan du vrir og vender på det:

IPS som teknologi er en type panel som ofrer pikselrespons for innsynsvinkler, nevn et tilfelle der det er mer viktig at du kan se på gaming-monitoren din fra en 45° vinkel framfor at skjermen har en tredjedel av etterslepet.

Lenke til kommentar

 

 

Noreng. Ser du skriver om IPS vs TN

 

Men denne får jo veldig bra kritikk, vil du si det samme om denne eller mente du mest freesync skjermer?

http://www.tek.no/artikler/test-acer-xb270hu/185495

IPS er et idiotisk valg til en gaming-monitor uansett hvordan du vrir og vender på det:

IPS som teknologi er en type panel som ofrer pikselrespons for innsynsvinkler, nevn et tilfelle der det er mer viktig at du kan se på gaming-monitoren din fra en 45° vinkel framfor at skjermen har en tredjedel av etterslepet.

Eneste jeg kommer på er om man har 3 skjermer i surround OG på høykant. Da får man litt problem med innsynsvinkel.

 

Hilsen en som kjører swift i surround :p

Lenke til kommentar

Tror det blir ps4 på meg :blush:

 

Men er det noen erfaringer her med Asus ROG Swift PG278Q ?

er det bare en rask spill skjerm for hyper sensitive gamere..

eller leverer den noe "livlig" og "levende" bilder med gode farger?

 

hadde en NEC MultiSync 20WGX2 Pro for 7-8 år siden som jeg likte veldig godt,

ips skjerm med 6ms da..

men ble da forelsket i ips skjermer og bilde var jo en fryd å se på, ball deilig bilde,

tenkte vel ikke mer over etterslep og sånn,

er vel blitt en mer casual gamer..

 

Its all about the looks eller hur?

 

De fleste TN skjermer jeg har sett på er jo "kjedelig", blant annet på Komplett retail store i Oslo prøvde jeg BF4

på en AOC 24" LED G-Sync g2460Pg, 1920x1080, 144hz skjerm, det hva så kjedelig bilde på den skjermen att jeg holdt på å sovne på krakken..

 

Men er det noen som har demo på Asus ROG Swift PG278Q, på østlandet en plass? :devil:

Lenke til kommentar

Tror det blir ps4 på meg :blush:

 

Men er det noen erfaringer her med Asus ROG Swift PG278Q ?

er det bare en rask spill skjerm for hyper sensitive gamere..

eller leverer den noe "livlig" og "levende" bilder med gode farger?

 

hadde en NEC MultiSync 20WGX2 Pro for 7-8 år siden som jeg likte veldig godt,

ips skjerm med 6ms da..

men ble da forelsket i ips skjermer og bilde var jo en fryd å se på, ball deilig bilde,

tenkte vel ikke mer over etterslep og sånn,

er vel blitt en mer casual gamer..

 

Its all about the looks eller hur?

 

De fleste TN skjermer jeg har sett på er jo "kjedelig", blant annet på Komplett retail store i Oslo prøvde jeg BF4

på en AOC 24" LED G-Sync g2460Pg, 1920x1080, 144hz skjerm, det hva så kjedelig bilde på den skjermen att jeg holdt på å sovne på krakken..

 

Men er det noen som har demo på Asus ROG Swift PG278Q, på østlandet en plass? :devil:

Ville tro digitalimpuls har i møllergata.
Lenke til kommentar

Tror det blir ps4 på meg :blush:

 

Men er det noen erfaringer her med Asus ROG Swift PG278Q ?

er det bare en rask spill skjerm for hyper sensitive gamere..

eller leverer den noe "livlig" og "levende" bilder med gode farger?

 

hadde en NEC MultiSync 20WGX2 Pro for 7-8 år siden som jeg likte veldig godt,

ips skjerm med 6ms da..

men ble da forelsket i ips skjermer og bilde var jo en fryd å se på, ball deilig bilde,

tenkte vel ikke mer over etterslep og sånn,

er vel blitt en mer casual gamer..

 

Its all about the looks eller hur?

 

De fleste TN skjermer jeg har sett på er jo "kjedelig", blant annet på Komplett retail store i Oslo prøvde jeg BF4

på en AOC 24" LED G-Sync g2460Pg, 1920x1080, 144hz skjerm, det hva så kjedelig bilde på den skjermen att jeg holdt på å sovne på krakken..

 

Men er det noen som har demo på Asus ROG Swift PG278Q, på østlandet en plass? :devil:

Det du forteller her er at du liker oversaturerte og unaturlige farger. Dette er ekstremt lett å oppnå på enhver skjerm:

  1. Juster opp kontrast til 100
  2. Juster opp color saturation til maksimalt nivå.
  3. Juster opp baklys til maksimalt nivå.
  4. ???
  5. "Kos deg" med de mest glorete og unaturlige fargene som er mulig å få tak i.

En god monitor har nøyaktige farger, det betyr faktisk at de vil oppleves som blasse og kjedelige sammenlignet med monitor med oversaturering. Samme greia med standardinnstillinger på TV'er også.

Eneste jeg kommer på er om man har 3 skjermer i surround OG på høykant. Da får man litt problem med innsynsvinkel.

Hilsen en som kjører swift i surround :p

 

Hvor langt unna skjermene sitter du da? Du har jo tross alt noe over 40" skjermareal

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...