Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf 3 1995 som ikke starter etter ha stått ubrukt


Anbefalte innlegg

Heisann! Nå er det slik at jeg skal få mine foreldres gamle golf, den startet fint før de satt den til ro, men nå så starter den rett og slett ikke.

 

Jeg er ikke så flink når det kommer til det tekniske i biler, men kunne trengt litt hjelp med å få i orden denne.

 

Lite info det vet jeg, men jeg kan komme fortløpende med info hvis det er info dere trenger.

 

Takker for all hjelp!

Endret av Okdokk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk sjekka sikringa, den var det ikke, nå tror min far at det er releet.

personlig så har jeg større tro på luft i dieselrøra.

 

Typisk plenklipper problem når den har stått over vinteren spør du meg.

 

Alltid når en Diesel har stått lenge kan du starte opplivingen med å bytte Dieselfilteret.

 

Luft eller noe kødd med drivstoffet er ikke en dum ide. Returslangene mellom dysene kan være en luring ang luft problematikk. Et sted i feilsøkningen må du bare bytte ut disse så du vet at de er i orden.

 

Disse har vel klassisk rotor dieselpumpe. Hvor det sitter 1 ledning på toppen av pumpa. Denne skal ha 12volt når du setter på tenning. Dieselpumpe av/på, enkelt å greit. Sjekk at det klikker i releet oppå pumpa når du setter på tenning og kjinner.

 

Jeg vil nå alltid, uansett Bensin eller Diesel se hva som skjer med startgass. Rask sjekk om innmaten er ok. Du må være forsiktig når du bruker det på diesel så det ikke "over ruser" og motoren går til helvette. Pump Dieselfilteret hardt og gi den en litt startgass. Se om du får blåst liv i skiten da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...