Gå til innhold

AMD R9 Fury X norsk pris er vanvittig?


Anbefalte innlegg

Så akkurat at multicom og PS.no har fått R9 Fury X på nettsiden dems, og prisen er jo helt vanvittig i forhold til 980 Ti. Står at den koster 10.295kr noe som ikke gir mening siden den er priset nesten prikk likt som 980 Ti i dollar, 649$ +/-.

 

Er det feil pris eller hva? Var veldig keen på og kjøpe dette kortet men viss det er prisen kan jeg bare glemme det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å gud, dette er ikke noe nytt fenomen, de prøver seg bare med en hinsides pris helt i starten, vent heller med å frike ut til kortene faktisk er på lager og at flere butikker har fått de inn, så klart, det kan jo være den endelige prisen, men som oftest så dropper det meste en del ned når ting blir tilgjengelig.

Det er ikke noe vits i å kjøpe med en gang heller, bedre å vente til de kommer inn på lager, de prøver sikkert bare å melke litt ekstra ut av folk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Er ikke alle som er som du og meg. Se på eplet folket, de går amok nor de har nye ting på gang, pris på det de selger bryr de seg ikke om.

Forskjellen er at eplefolket kun selger igjennom en kanal, det er ikke ikke som om du får en mac-asus/msi/evga - selv om de ikke de produserer produktene selv. PS.no her syns jeg egentlig er litt ræva for det de gjør, m.m prisen stemmer da...

Lenke til kommentar

Butikkene får lisens til å selge driten, så får de ikke bestemme prisene og har ofte 4-5% fortjeneste. 

Ansattpris på driten er -50kr ca. 

 

Dere er herved utvalgt som en heldig kjede som får lov til å selge driten vår. 

Bare første linje av forholdet lukter svidd kake. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mac er en intel maskin med et eple på, men du kan kjøpe en overalt nå. Så nei du trenger ikke gå til apple store for å kjøpe en mac lenger. Det er jo bra.

 

Men nok om det :)

Litt av problemet for eplefolket er at de skal vise frem at det er en Mac, så det hjelper ikke å kjøpe komponenter selv.

Lenke til kommentar

Butikkene får lisens til å selge driten, så får de ikke bestemme prisene og har ofte 4-5% fortjeneste. 

Ansattpris på driten er -50kr ca. 

 

Dere er herved utvalgt som en heldig kjede som får lov til å selge driten vår. 

Bare første linje av forholdet lukter svidd kake. 

Nå skal det sies at de store elektrokjedene ikke tjener voldsomt på ASUS, Acer, Lenovo, HP, eller Microsoft heller. Det er tilbehør som vesker, kabler, blekk, papir, og tjenester de tjener litt penger på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pga priskrigen ja, men 200-700 i margin er det fort før stunt.

pc-klargjøring er også dollar rett inn, mobilklar, samme på tv-kalibrering osv.

 

Får de deg til å bytte strøm, selge med forsikring og betale med santander samtidig som du valgte preiumsproduktet eller oppsalget, så ler de hele vegen til banken. 

Lenke til kommentar

Selv i norge er det ganske ekstreme prisforskjeller på diverse ting.. 

 

https://www.komplett.no/logitech-g35-gaming-headset/775780

 

vs

 

http://www.multicom.no/logitech-g35-surround-sound-headsetusb/cat-p/c/p6202077

 

Jeg kjøpte det til 890 fra proshop nylig da, ser de har litt høyere pris nå..

 

Men 50% pris differanse pluss minus synes jeg er rimelig drøyt..

 

Vært fast kunde hos komplett i veldig mange år, men nå er det tydeligvis lurt å sjekke absolutt alle alternativ via prisjakt.no  

 

Blir lett å være utro når det er slike forskjeller :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...