Gå til innhold

bygge gaming pc selv, for 10000 kr


Anbefalte innlegg

jeg har lagt ut inlegg tidligere, men jeg har ombestemt meg for å bygge selv. for hjelp av en kompis:)

 

skal spille skyrim, witcher og bf4 med mods. hvis det er noen der ute som kan hjelpe meg så er jeg veldig takknemlig!!

 

hvis skjerm er med i prisen så hadde det vært perfekt :) mus og tastatur må jeg teste fra forskjellige butikker og kjøpe senere.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig, men trådstarter sa han hadde et budsjett på 10k. Så jeg bare kommer med et forslag som faktisk er innenfor budsjettet. Dine forlsag ligger jo langt over budsjettet til det han spurte om..

 

Å hva mener du med dårlige oppgraderingsmuligheter? Har jo ikke noe bedre oppgraderingmuligeheter det du linket til? Utenom at den fra komplett (som kostet over 3k mer en budsjettet) kan kjøre SLI og mulighet for overklokking.

 

Kunne gjerne anbefalt Fractal Design R5, da jeg har dette selv, men igjen; da går man utenfor budsjettet

Lenke til kommentar

Det var da et gyselig kabinett, mange uheldige luftehull hvor støv kan komme inn. Ingen oppgraderingsmuligheter, null SSD og en passe tam skjerm for spill.

Trikset er å ha filter ved innsugsvifter og overtrykk i kabinettet. Da kommer det ikke luft eller støv inn i kabinettet gjennom andre åpninger. Har man undertrykk kommer det støv inn gjennom alle små åpninger.

Lenke til kommentar

 

Det var da et gyselig kabinett, mange uheldige luftehull hvor støv kan komme inn. Ingen oppgraderingsmuligheter, null SSD og en passe tam skjerm for spill.

Trikset er å ha filter ved innsugsvifter og overtrykk i kabinettet. Da kommer det ikke luft eller støv inn i kabinettet gjennom andre åpninger. Har man undertrykk kommer det støv inn gjennom alle små åpninger.

 

Har man nok overtrykk trenger man ikke filter en gang :)

 

6 vifter som blåser inn og 4 som blåser ut i mitt kabinett.

Lenke til kommentar

 

 

Det var da et gyselig kabinett, mange uheldige luftehull hvor støv kan komme inn. Ingen oppgraderingsmuligheter, null SSD og en passe tam skjerm for spill.

Trikset er å ha filter ved innsugsvifter og overtrykk i kabinettet. Da kommer det ikke luft eller støv inn i kabinettet gjennom andre åpninger. Har man undertrykk kommer det støv inn gjennom alle små åpninger.

 

Har man nok overtrykk trenger man ikke filter en gang :)

 

6 vifter som blåser inn og 4 som blåser ut i mitt kabinett.

 

Da får du støv inn gjennom innsugsviftene.

 

Jeg har forøvrig 3 vifter(med filter som er enkle å rengjøre) som inn, og en radiator(120mm) med push/pull ut.

 

Edit: Jeg har visst ei vifte til inni kabinettet som blåser ut over diskene.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

 

 

 

Det var da et gyselig kabinett, mange uheldige luftehull hvor støv kan komme inn. Ingen oppgraderingsmuligheter, null SSD og en passe tam skjerm for spill.

Trikset er å ha filter ved innsugsvifter og overtrykk i kabinettet. Da kommer det ikke luft eller støv inn i kabinettet gjennom andre åpninger. Har man undertrykk kommer det støv inn gjennom alle små åpninger.

 

Har man nok overtrykk trenger man ikke filter en gang :)

 

6 vifter som blåser inn og 4 som blåser ut i mitt kabinett.

 

Da får du støv inn gjennom innsugsviftene.

 

Jeg har forøvrig 3 vifter(med filter som er enkle å rengjøre) som inn, og en radiator(120mm) med push/pull ut.

 

Edit: Jeg har visst ei vifte til inni kabinettet som blåser ut over diskene.

 

Jeg får ikke mer støv mer enn uten støvfilter. Ulempen med støvfilter er at viftene må jobbe på høyere rpm for å flytte luft og bråker da mer.

 

Poenget med overtrykk i kabinettet er at alt støv som kommer inn ikke vil legge seg, men blåse ut igjen. Dette vil dog kun fungere med nok vifter. Teorien funker heller dårlig med to innsug og et utblås.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det var da et gyselig kabinett, mange uheldige luftehull hvor støv kan komme inn. Ingen oppgraderingsmuligheter, null SSD og en passe tam skjerm for spill.

Trikset er å ha filter ved innsugsvifter og overtrykk i kabinettet. Da kommer det ikke luft eller støv inn i kabinettet gjennom andre åpninger. Har man undertrykk kommer det støv inn gjennom alle små åpninger.

 

Har man nok overtrykk trenger man ikke filter en gang :)

 

6 vifter som blåser inn og 4 som blåser ut i mitt kabinett.

 

Da får du støv inn gjennom innsugsviftene.

 

Jeg har forøvrig 3 vifter(med filter som er enkle å rengjøre) som inn, og en radiator(120mm) med push/pull ut.

 

Edit: Jeg har visst ei vifte til inni kabinettet som blåser ut over diskene.

 

Jeg får ikke mer støv mer enn uten støvfilter. Ulempen med støvfilter er at viftene må jobbe på høyere rpm for å flytte luft og bråker da mer.

 

Poenget med overtrykk i kabinettet er at alt støv som kommer inn ikke vil legge seg, men blåse ut igjen. Dette vil dog kun fungere med nok vifter. Teorien funker heller dårlig med to innsug og et utblås.

 

Støv fester seg fast i kriker og kroker som ikke er tette. Det vil også feste seg fast på viftebladene og i radiatorer som blåser ut.

Lenke til kommentar

Har du testet dette? Det har jeg.

 

Har testet teorien over en rekke bygg.  Så lenge støv i det hele tatt kommer inn fester det seg seg på og i absolutt alt som finnes inne i kabinettet.  Overtrykk er flotte greier i utgangspunktet, men kun om man først hindrer støvet i å entre kabinettet i første omgang - ved å bruke filter på inntak.

Endret av Belfaborac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...