Gå til innhold

TEST: Sony Xperia Z3+


Anbefalte innlegg

Ser av testbildene at denne har samme tragiske kvalitet på innendørsbilder som forgjengerne ja.

 

Kanskje på tide å oppdatere kamera etter 3 generasjoner Sony?

Enda merkeligere er det at den for pluss for bra kamera. Innendørsbildene er tragiske som du sa, og bilder generelt sett krever perfekte forhold for å få et greit resultat. Har sett bedre bilder tatt med M9. Det er en myte at disse Sony-kameraene har noe for seg.

 

Er denne telefonen den første som er vanntett og ikke har deksel foran ladeporten?

 

Hvordan fungerer det i praksis egentlig?

 

Alle telefoner i Z-serien er vanntette. Det fungerer utmerket. Har badet min Z2 mange ganger.

Endret av Vannlinjen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde de bare fjernet den store rammen på topp og bunn. Gjort skjermen mer avlang, rammen smalere eller noe sånt. Hadde Z2 å opplevde den som klumpete og unødvendig stor. Har nå Note 4 som er større, men oppleves som mer håndterlig og riktig størrelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ser av testbildene at denne har samme tragiske kvalitet på innendørsbilder som forgjengerne ja.

 

Kanskje på tide å oppdatere kamera etter 3 generasjoner Sony?

Enda merkeligere er det at den for pluss for bra kamera. Innendørsbildene er tragiske som du sa, og bilder generelt sett krever perfekte forhold for å få et greit resultat. Har sett bedre bilder tatt med M9. Det er en myte at disse Sony-kameraene har noe for seg.

 

 

Jeg la faktisk ikke merke til at de ga den pluss for bra kamera.

 

Dette er altså deres definisjon på bra kamera.

Lenke til kommentar

 

 

Ser av testbildene at denne har samme tragiske kvalitet på innendørsbilder som forgjengerne ja.

 

Kanskje på tide å oppdatere kamera etter 3 generasjoner Sony?

Enda merkeligere er det at den for pluss for bra kamera. Innendørsbildene er tragiske som du sa, og bilder generelt sett krever perfekte forhold for å få et greit resultat. Har sett bedre bilder tatt med M9. Det er en myte at disse Sony-kameraene har noe for seg.

 

 

Jeg la faktisk ikke merke til at de ga den pluss for bra kamera.

 

Dette er altså deres definisjon på bra kamera.

 

 

Bildet er tydelig ute av fokus, og ved å fokusere først ville resultatet blitt mye bedre, så det der vil jeg si er at dårlig eksempel på hvordan kameraet er. Sensoren og optikken til Sony er forholdsvis bra, men det de egentlig trenger er optisk bildestabilisering.

Lenke til kommentar

Har denne telefonen samme "hyttemodus" som Z2 fikk med firmwareoppgradering til Android 5.0? Dette er det kuleste med min Z2 ved siden av vanntetthet, synes jeg. Ved å sette telefonen i en spesiell modus (krever restart) får du en dumtelefon med kamera. Android blir borte og du sitter essensielt igjen med en telefon like fancy som en gammel Nokia. Hvorfor er det bra? Fordi man går fra tre dagers batterikapasitet til tre UKER. Perfekt for når du tar med deg telefonen på fjellet eller til skogs uten mulighet for lading.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har denne telefonen samme "hyttemodus" som Z2 fikk med firmwareoppgradering til Android 5.0? Dette er det kuleste med min Z2 ved siden av vanntetthet, synes jeg. Ved å sette telefonen i en spesiell modus (krever restart) får du en dumtelefon med kamera. Android blir borte og du sitter essensielt igjen med en telefon like fancy som en gammel Nokia. Hvorfor er det bra? Fordi man går fra tre dagers batterikapasitet til tre UKER. Perfekt for når du tar med deg telefonen på fjellet eller til skogs uten mulighet for lading.

Z3 har en lignende sak med stamina og ultra stamina modus. Android blir ikke slått av, men min telefon nå går fra 65 % og 1dag og 16 timer til 16 dager og 19 timer så gjør vel mye samme sak

Lenke til kommentar

 

Har denne telefonen samme "hyttemodus" som Z2 fikk med firmwareoppgradering til Android 5.0? 

Z3 har en lignende sak med stamina og ultra stamina modus. Android blir ikke slått av, men min telefon nå går fra 65 % og 1dag og 16 timer til 16 dager og 19 timer så gjør vel mye samme sak

 

 

Det var Ultra Stamina Mode jeg tenkte på ja ... Jeg forsøkte å finne den på telefonen uten å huske hva den het, så derav "hyttemodus". Avslører vel hvor ofte jeg går på fottur i fjellet ...

 

Edit: Etter litt lesing på nettet virker det som USM ble "backporta" fra Z3 inn i Z2.

Endret av 8086
Lenke til kommentar

Kan man sette i ladekabelen mens telefonen er under vann uten at det skal by på problemer?

 

Nei.

 

"Vær oppmerksom på at Xperia Z3+ har USB-port uten deksel for tilkobling og lading av smarttelefonen. Hvis telefonen har vært utsatt for vann, må USB-porten må være helt tørr igjen før lading."

Endret av tiefling
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes ingen av bildene i karusellen kvalifiserer som "bra".

 

Jeg har selv hatt Z2 og kjenner meg igjen tvert jeg så denne testen.

Her er ett typisk innendørsbilde tatt i "Superior Auto" modus.

 

Prøv å gjøre ren linsen også før du tar bildet kanskje? :p Du får bare slik "vaselineffekt" når du har noe fett eller annet smuss på den.

 

Lite lys og lav lukkerhastighet kan også være et problem som gjør at man må bruke god teknikk for å holde telefonen stødig, siden den ikke har bildestabilisering. Lite lys kan også føre til høy ISO, som igjen betyr mer støy og mindre detaljer. Dette sliter alle mobilkameraer med. "Superior Auto" er forresten 8 MP som standard, og ikke 20 MP, så der bør du egentlig teste litt for å finne ut hvilken som fungerer best.

 

EDIT: Forøvrig bruker ikke kameraet på Z3 samme linse som Z2, så det er noen forskjeller der også.

Endret av flinx
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gjøre ren linsen? Den er helt ren, alle bildene blir slik.

Komisk at telefonen tar såpass dårlige bilder at du tror linsen er skitten.

 

Tro meg jeg har prøvd det meste. Eneste måten å få bildene til å bli noenlunde akseptable er å knote med instillinger i 10min for hvert bilde, men da er jo hele poenget med et lett tilgjengelig kamera borte.

 

Jeg kjenner meg iallefall igjen fra bildene i testen, annen linse eller ei. Jeg er langt fra imponert

 

Det er forøvrig ikke bare innebildene som er dårlige, utebildene er jo blasse og utvaska også. Hvordan i all verden kan denne få pluss for kamera?

 

http://img.gfx.no/1553/1553765/DSC_0030.jpg

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Det er trist å se at selv om Sony Z-serien har et meget bra kamera på papiret så blir resultatet i praksis ganske trist i mange tilfeller. Samsung og LG med mindre bildebrikker og færre megapixler greier å få til adskillig bedre biler enn dette. Skjerp dere Sony, fiks post-prosessinga deres og få med OIS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er trist å se at selv om Sony Z-serien har et meget bra kamera på papiret så blir resultatet i praksis ganske trist i mange tilfeller. Samsung og LG med mindre bildebrikker og færre megapixler greier å få til adskillig bedre biler enn dette. Skjerp dere Sony, fiks post-prosessinga deres og få med OIS.

 

Det ironsike er jo at Samsung og LG bruker Sony-sensorer(selv om enkelte GS6'er leveres med Samsungs egen sensor)

Lenke til kommentar

Gjøre ren linsen? Den er helt ren, alle bildene blir slik.

Komisk at telefonen tar såpass dårlige bilder at du tror linsen er skitten.

 

Tro meg jeg har prøvd det meste. Eneste måten å få bildene til å bli noenlunde akseptable er å knote med instillinger i 10min for hvert bilde, men da er jo hele poenget med et lett tilgjengelig kamera borte.

 

Jeg kjenner meg iallefall igjen fra bildene i testen, annen linse eller ei. Jeg er langt fra imponert

 

Det er forøvrig ikke bare innebildene som er dårlige, utebildene er jo blasse og utvaska også. Hvordan i all verden kan denne få pluss for kamera?

 

http://img.gfx.no/1553/1553765/DSC_0030.jpg

 

 

Jeg hadde Z1, og oppgraderte nylig til Z3. Jeg kjenner ikke noen som tar markant bedre mobilbilder enn jeg gjorde/gjør med sine telefoner, og bortimot samtlige av de i min omgangskrets har Samsung eller Iphone.

 

Så om du ikke klarer å ta bra bilder med en Z1,Z2 eller Z3, så vedder jeg underbuksa mi på at du ikke klarer å ta bra bilder med noen som helst annen smarttelefon heller. Forskjellene er minimale.

 

For husk: Det er det primært er. En smarttelefon. Enn så lenge kan det aldri erstatte et fullblods systemkamera, og er du som 90% av alle andre mobilbildebrukere, så er det eneste du bruker bildene dine til å nedskalere dem til Instagram-kvadrater, eller laste opp i dårlig kvalitet på Facebook. Eller enda verre: Snapchat, som nedskalerer bildene til de ugjenkjennelige.

 

Og da ser du ihvertfall ikke forskjell!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Gjøre ren linsen? Den er helt ren, alle bildene blir slik.

Komisk at telefonen tar såpass dårlige bilder at du tror linsen er skitten.

 

Tro meg jeg har prøvd det meste. Eneste måten å få bildene til å bli noenlunde akseptable er å knote med instillinger i 10min for hvert bilde, men da er jo hele poenget med et lett tilgjengelig kamera borte.

 

Jeg kjenner meg iallefall igjen fra bildene i testen, annen linse eller ei. Jeg er langt fra imponert

 

Det er forøvrig ikke bare innebildene som er dårlige, utebildene er jo blasse og utvaska også. Hvordan i all verden kan denne få pluss for kamera?

 

http://img.gfx.no/1553/1553765/DSC_0030.jpg

 

Jeg hadde Z1, og oppgraderte nylig til Z3. Jeg kjenner ikke noen som tar markant bedre mobilbilder enn jeg gjorde/gjør med sine telefoner, og bortimot samtlige av de i min omgangskrets har Samsung eller Iphone.

 

Så om du ikke klarer å ta bra bilder med en Z1,Z2 eller Z3, så vedder jeg underbuksa mi på at du ikke klarer å ta bra bilder med noen som helst annen smarttelefon heller. Forskjellene er minimale.

 

For husk: Det er det primært er. En smarttelefon. Enn så lenge kan det aldri erstatte et fullblods systemkamera, og er du som 90% av alle andre mobilbildebrukere, så er det eneste du bruker bildene dine til å nedskalere dem til Instagram-kvadrater, eller laste opp i dårlig kvalitet på Facebook. Eller enda verre: Snapchat, som nedskalerer bildene til de ugjenkjennelige.

 

Og da ser du ihvertfall ikke forskjell!

Jeg klarer heller ikke ta fine bilder med min Z3 (auto instillinger som alle vanlige mennesker bruker), min Z1 var også dårlig. Jeg føler til en viss grad at min Iphone 4S tar generelt bedre bilder under optimale forhold uten noen instillingsendringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...