Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny linje, fy som jeg angrer!


Anbefalte innlegg

Jeg har også Nettopp kjøpt 1024/256 fra Tiscali. Det går for det meste på 5-10kB/s når jeg prøver å laste ned testfila fra Tiscali (på hjelp-adsl-tjenester på siden deres). Når jeg syns det går tregt ellers så prøver jeg den testen.

 

Av og til går det veldig rakst, når jeg da kjører testen ligger jeg på 125-135kB/s konstant (burde vel være rundt 128kB/s ved 1Mb linje). Noen ganger ligger det og lurer på 60-80kB/s, noe jeg også kan leve med og som er i henhold til betingelsene (les nedenfor).

 

Det er jo sykt at jeg i 80% av brukstiden ligger på under 1/10 av oppgitt hastighet! Det står i betingelsene for Tiscali ADSL at man må regne med redusert hastighet på grunn av at man deler linje med andre. Føler meg litt lurt! Jeg har hatt Tiscali Surfer (analogt modem) tidligere og det var veldig bra!

 

Det burde ikke være linjen min det er noe problem på fordi når jeg kjører speedtest på www.dslreports.com så får jeg resultater som feks. 36/220 (upload/download) og da kan dere se at linja mi er fullt kapabel til å levere full båndbredde på upload, men noe bremser downloaden min. Dessuten så fungerer det jo på 1Mb hastighet av og til, noe som tilsier at linjen min takler det.

 

Jeg har kjørt "packet loss test" og får ingen "lost packets".

 

 

Akkurat nå ligger det forresten på mellom 4-8kB/s.

 

 

Link til Tiscali ADSL Betingelser

 

 

Sitat fra betingelsene:

Kunden har fri trafikkmengde i sitt ADSL abonnement. Internettets oppbygging, andre Internettbrukere og TISCALI kunders bruk av Internett, påvirker den kapasitet som er tilgjengelig for kunden. Kapasiteten som oppgis i produktbeskrivelsen for Kundens ADSL linje er i tråd med alminnelige bransjebetegnelser og spesifikasjoner fra underleverandører og er brutto kapasitet. 10 % eller mer avhengig av trafikktype vil alltid benyttes til nødvendig kontrollinformasjon og kan således ikke benyttes til dataoverføring. TISCALI kan ikke garantere at maksimal aksesshastighet til enhver tid. Kunden er inneforstått med at kapasitet i Internett for øvrig deles med andre brukere.  Kunden vil derfor oppleve å få noe lavere kapasitet/ hastighet enn hva produktbeskrivelsen angir.

Jeg har akkurat samme problemet med min 1024/256 linje fra Kvalito. Der jeg bodde tidligere hadde jeg en 768/128 linje fra Tele2 og den var faktisk raskere. Får ikke noe fornuftig ut av supporten hos Kvalito heller. Begynner å bli lei!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva betyr denne sync-lampa?

 

Jeg sliter med Telenor ADSL, linja dør ut sånn ca. hver 4-6 time, restarter jeg route rog modem funker det fint for en stund igjen. Når jeg mister forbindelsen lyser sync-lampa.

 

Sync/DSL-lampa indikerer om modemet har etablert en forbindelse mot utstyert i sentralen, driver denne og kommer og går indikerer det linjeproblemer eller problemer med modem eller linjekort i DSLAM-en i sentralen.

I ditt tilfelle høres det ut som en dårlig router eller den trenger oppgradering, hvilken router er det?

Lenke til kommentar
Jeg skaffet meg internett i fra Tiscali i januar, og først utpå sommer'n (juli) så ble linjen stabil :grumpy:

Virker som om de driter i nye kunder og heller gir god service til de som har vært medlemmer en stund :grin:

Men men... Det er bare min erfaring ;)

Generelt så Driter de i alle kunder er nå min erfaring... :gretten:

 

Heldigvis er jeg kommet meg vekk fra tiscali og gått over til Tele2...Snakker om stor forskjell og særlig på kundeservicen.. :yes:

Lenke til kommentar

jeg har hatt adsl fra telenor i over tre år nå, aldri hatt problemer. linjen er så rask som den skal være (i enkelte tester har den vist seg å være enda raskere), og oppetiden har vært 100%. hvilket er langt mer enn hva jeg hadde håpet og trodd! all mulig cred til telenor for dét!

 

og dermed blir jeg naturlig nok litt forbløffet hver gang noen klager over *linjen* til telenor - jeg vet jo at den nye "kundeservicen" - som består av et telefonsvarersystem - er under all kritikk, men linjen som sådann har vist seg å være svært pålitelig for min del.

Lenke til kommentar
Har du noen gang hatt Telenor adsl? 50/50 oppetid/nedetid jo!

 

Har en maskin på Tiscali linje, den er 15% overhead på nesten hele tiden!

Det der kan ikke skyldes noe annet enn inkompetent bruker. Har hatt telenor ADSL i 2 og ett halvt år nå, INGEN Problemer what so ever. har hatt 4 timers periode som nedetid 1 gang. Ellers har linja vært stabil hele tiden. Så min oppetid med telenor adsl er så og si 99%

Lenke til kommentar

Jeg hadde også startproblemer med Tiscali 1024/256 linjen min. Non ganger fikk jeg full hastighet, og så ramlet den ned til ISDN hastighet og opp igjen. Etter å ha snakket litt med Tiscali som ikke fant feil i systemet sitt tok de kontakt med Telenor Networks / Bravida, og de sjekket da den fysiske oppkoblingen i en eller annen boks oppi gata her, og det viste seg at det var elendig kvalitet på noe i koblingene der som måtte byttes (var vel noe som har stått der siden 1970 tallet) etter å ha byttet dette har jeg hatt ca 130-132 kbps konstant i over et halvt år nå. Samtidig fikk både huseier og naboen min bedre linjekvalitet på både telefoni og adsl fra deres leverandør...

 

Når der gjelderå ringe Tiscali har de jo selv sagt de har fått for stor pågang. Og at de prøver å få budsjettert inn flere kundebehandlere. Om man har mulighet for å sende mail (kanskje dumt når linja ikke virker men en nabo eller kompis kanskje) til [email protected] pleier jeg å få svar på halvtimen.

 

Ellers kan det være et godt tips å ringe på morgen eller dagtid, og ikke etter skole / arbeids tid :)

Lenke til kommentar

Jeg har også dsl sync problemet.den slukker og kobler seg på igjen rett etterpå.Hadde sommertilbudet til nextgentel.har en 1350 linje men fikk 2.3 mbit linja.de sa det skulle hjelpe å sette den ned. men nei.hastigheten driver og justerer seg opp og ned.har fått de til å sende meg en ny router.så får se hva som skjer da.håper bare på at det order seg

 

begynner og bli en tanke lei :roll:

Lenke til kommentar

Det er nesten tre år siden jeg kjørte inn en Telenor ADSL-linje hjemme hos mine foreldre og den har det vært null problemer med siden dag 1. Den eneste forandringen jeg har gjort er å sette inn en router for ca. 1.5 år siden slik at leieboerne kunne dele på linjen. Hverken foreldrene mine eller leieboerne har opplevd noen som helst problemer med den og jeg synes det er helt utrolig hvor enkelt folk har for å skylde på Telenor når noe går i stykker.

 

Litt off-topic men det måtte sies. :)

Lenke til kommentar
Har du noen gang hatt Telenor adsl? 50/50 oppetid/nedetid jo!

 

Har en maskin på Tiscali linje, den er 15% overhead på nesten hele tiden!

Det der kan ikke skyldes noe annet enn inkompetent bruker. Har hatt telenor ADSL i 2 og ett halvt år nå, INGEN Problemer what so ever. ..

Vet nå ikke jeg :lol: Det har vel kanskje litt mer med kabelen som ligger i bakken, og sentralen som den knyttet opp til, enn hvem som faktisk bruker den :cool:

 

Forøvirg er det vel egentlig et spørsmål om mangel på kundeservice. De tekniske løsningene er ofte nokså like, selv om infrastrukturen på stedet kan være svært forskjellig. Jeg har selv hatt både Tiscali, Nextgentel og Telenor...(ja jeg har flyttet endel på meg i det siste). Har ikke hatt noen problemer med noen av dem. Men så har jo mine linjer vært stabil i utgangspunktet...

Endret av snowbaard
Lenke til kommentar
Har du noen gang hatt Telenor adsl? 50/50 oppetid/nedetid jo!

 

Har en maskin på Tiscali linje, den er 15% overhead på nesten hele tiden!

Det der kan ikke skyldes noe annet enn inkompetent bruker. Har hatt telenor ADSL i 2 og ett halvt år nå, INGEN Problemer what so ever. ..

Vet nå ikke jeg :lol: Det har vel kanskje litt mer med kabelen som ligger i bakken, og sentralen som den knyttet opp til, enn hvem som faktisk bruker den :cool:

 

VEEEL, nå legger jo ikke tiscali EGNE linjer da, og ikke legger de eget utstyr i sentralen. Så at linja, og utstyret skal fungere bedre med Tiscali (mer stabilt) er vel litt rart?

Lenke til kommentar
Har hatt Telenor de siste to årene, grei kundeservice, stabil linje. Det som har gjort at jeg har skiftet leverandør er Telenors idiotiske prispolitikk.

Eg byttet isp på grunn av gb bremsen hos telenor, hadde de ikke hatt den ville eg fremdeles brukt telenor.

Men du har rett anngående prisen, hadde 1024/256 30GB 550kr, ville ha samme linje fri bruk, da skulle de ha 750kr. :shrug:

Ja da var det ikke vannskeligt å bytte isp, har nå bluecom 2048/256 til 795kr.

Lenke til kommentar

FLOTT MaxPain, da er vi jo enige da. Linjekvaliteten er mer stedsavhengig enn leverandøravhengig (regner med Slip ikke har både Tiscali og Telenor levert til samme husstand).

 

Tiscali, Nextgentel eller Telenor er således tre hender i ei r.., Er kvaliteten på tilknytningen til sentralen dårlig blir resultatet dårlig, er den bra da blir det bra...(enklere kan det vel ikke bli;)

 

De ulike leverandørenes kunderservice er selvsagt en annen historie...

Endret av snowbaard
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har nettop bestilt ADSL fra Tiscali jeg også, men tenkte meg nøye om før jeg valgte leverandør. Til dere som skryter NGT opp i skyene. Har dere sjekket gebyret de skal ha dersom dere ødelegger modemet/routeren? 2500,- skal de ha!! Og et(en) modem/router koster ikke mer enn 300-400,-. Helt sykt at de kan ta så mye for det. Vurderte også Telenor, men Tiscali var uten begrensning i nedlastning, litt billigere på etablering/montør, og de er også litt billigere i mnd. + at med Tiscali får du montør og modem for 995. Telen(h)or tar 995,- for montør, men da må du betale 490,- for modemet ved siden. Konklusjon: Tiscali ADSL!

:D

 

 

Edit: Skrivefeil...

Endret av knothing
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...