Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig vanlig med hushjelp her.

 

Det koster 850 NOK i måneden (pluss kost og losji) å ansette en hushjelp her.

 

Hushjelpen rydder og vasker leiligheten, vasker klær og stryker skjorter. Hun lager alle måltider, inkludert lunsj som jeg tar med til jobben. Hun handler også mat og andre ting vi trenger.

 

 

 

25-35 grader året rundt. Ølen koster 5 NOK.

 

Kan også slenge med at vi søker 4 nye medarbeidere. :p

Selskapet betaler flytur ned. Du får også én tur/retur Norge i året, så du kan dra å besøke familie og venner.

 

Og hvis du lurer, så skriver jeg dette fordi jeg får en bonus om jeg rekrutterer folk.

Jeg er arbeidsledig, 21 og trenger en jobb. Nokså gode IT kunnskaper dog kan ingenting om programmering og slike ting. 

Lenke til kommentar

 

Ser på interstellar. Hørt så utrolig mye bra om den, så jeg tok en titt. Er to tredeler ferdig og kan ikke si den var verdt all skryten den fikk. Lite som skjer, og den har ikke klart å fange meg.

 

Enig syns den var overvurdert.  Og for mye etterlikning av 2001.

 

Ja, den virka litt gammel egentlig, til tross for at den er veldig ny.Hadde troa på den, men jeg skjønte fort at dette ikke var noe å juble for.

Lenke til kommentar

 

Kan også slenge med at vi søker 4 nye medarbeidere. :p

Gief krav til søkere og lønnsnivå pl0x.

 

Ingen særlige krav, egentlig. Bare overbevis på intervjuet at du er datakyndig. Det vil bli gitt 3 ukers opplæring.

 

Jobben går ut på å levere IT-service til Statoil. Dette er ikke et sted folk ringer "for å klage", så ikke bli skremt av ordet "Service". :)

 

Det er viktig å beherske engelsk godt. Både skriftlig og muntlig.

 

Startlønn på 125k peso i måneden. I øyeblikket er det 21,790 NOK. Etter skatt utgjør dette omtrent 16,500 NOK utbetalt i måneden. Du lever som en konge på den summen.

 

 

Selskapet betaler som sagt flyreise ned, samt en tur/retur norge i året, og flyreise hjem om du velger å slutte. Du bor også gratis i 30 dager da du kommer ned, så du har tid til å finne deg et sted å bo. Det er også mulig å låne 3 månedslønninger om du trenger penger til depositum og slikt. Dette nedbetales i løpet av 6 måneder. Jeg gjorde dette, da jeg ikke hadde noen oppsparte midler.

 

Selskapet ordner også alt av arbeidsvisum og oppholdstillatelse.

Lenke til kommentar

 

 

Kan også slenge med at vi søker 4 nye medarbeidere. :p

Gief krav til søkere og lønnsnivå pl0x.

 

Ingen særlige krav, egentlig. Bare overbevis på intervjuet at du er datakyndig. Det vil bli gitt 3 ukers opplæring.

 

Jobben går ut på å levere IT-service til Statoil. Dette er ikke et sted folk ringer "for å klage", så ikke bli skremt av ordet "Service". :)

 

Det er viktig å beherske engelsk godt. Både skriftlig og muntlig.

 

Startlønn på 125k peso i måneden. I øyeblikket er det 21,790 NOK. Etter skatt utgjør dette omtrent 16,500 NOK utbetalt i måneden. Du lever som en konge på den summen.

 

 

Selskapet betaler som sagt flyreise ned, samt en tur/retur norge i året, og flyreise hjem om du velger å slutte. Du bor også gratis i 30 dager da du kommer ned, så du har tid til å finne deg et sted å bo. Det er også mulig å låne 3 månedslønninger om du trenger penger til depositum og slikt. Dette nedbetales i løpet av 6 måneder. Jeg gjorde dette, da jeg ikke hadde noen oppsparte midler.

 

Selskapet ordner også alt av arbeidsvisum og oppholdstillatelse.

 

Høres ut som en drøm.

Lenke til kommentar

Grådig trist, men det er ikkje eg som treng sympatiar mest i kveld, sjølv om eg sjølvsagt set pris på det. Ungane er spreidd for alle vindar og utan nokon å gå til, og pappa er barndomskamerat med han. Esj, for ein jævlig nyheit å få.. Har mista eit par stk sjølv, og har inntrykk av at ein taklar tap lettare når ein vert eldre, men trur ein aldri blir for gamal til å ta sterkt inn over seg når barndomskompisen eller foreldre døyr.

Lenke til kommentar

 

 

Kan også slenge med at vi søker 4 nye medarbeidere. :p

Gief krav til søkere og lønnsnivå pl0x.

 

Ingen særlige krav, egentlig. Bare overbevis på intervjuet at du er datakyndig. Det vil bli gitt 3 ukers opplæring.

 

Jobben går ut på å levere IT-service til Statoil. Dette er ikke et sted folk ringer "for å klage", så ikke bli skremt av ordet "Service". :)

 

Det er viktig å beherske engelsk godt. Både skriftlig og muntlig.

 

Startlønn på 125k peso i måneden. I øyeblikket er det 21,790 NOK. Etter skatt utgjør dette omtrent 16,500 NOK utbetalt i måneden. Du lever som en konge på den summen.

 

 

Selskapet betaler som sagt flyreise ned, samt en tur/retur norge i året, og flyreise hjem om du velger å slutte. Du bor også gratis i 30 dager da du kommer ned, så du har tid til å finne deg et sted å bo. Det er også mulig å låne 3 månedslønninger om du trenger penger til depositum og slikt. Dette nedbetales i løpet av 6 måneder. Jeg gjorde dette, da jeg ikke hadde noen oppsparte midler.

 

Selskapet ordner også alt av arbeidsvisum og oppholdstillatelse.

 

Dette høres jævlig interessant ut. Om det virkelig ikke er noen store bakdeler ved dette som du sier frister det veldig å søke. Er det et sted jeg kan gjøre dette? Høres jo ikke fælt ut å skulle søke. Jeg besitter jo ikke særlig med penger for øyeblikket, ei har jeg førerkort. Så det kan vell være et problem?

Lenke til kommentar

Høres ut som en drøm.

Ja, jeg koser meg noe voldsomt her nede. Snart vært her ett år, og skal fornye kontrakten min med et år til. Har ingen planer om å reise hjem med det første.

 

Rett og slett den beste avgjørelsen jeg har gjort i mitt liv. Elsker både landet og jobben. Det er et veldig stort skandinavisk miljø her.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

 

Høres ut som en drøm.

Ja, jeg koser meg noe voldsomt her nede. Snart vært her et år, og skal fornye kontrakten min med et år til. Har ingen planer om å reise hjem med det første.

 

Rett og slett den beste avgjørelsen jeg har gjort i mitt liv. Elsker både landet og jobben. Det er et veldig stort skandinavisk miljø her.

 

Hadde absolutt vurdert det om jeg hadde hatt muligheten. Alltid hatt lyst til å bo i et annet land. Og når man i tillegg får rikelig med penger som du sier, må det være helt herlig. Du er heldig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...