Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Bare vær glad du ikke befinner deg i Oslo, mye dritt der.

Den oralsexen gjorde stort inntrykk på en tolv-ish år gammel Primer4, hun som ble gått ned på av ei annen tøtte så helt vekke ut, kritthvit/grønn i ansiktet, døde øyner, i ettertid tipper jeg på at opiater. 

 

Storbyer vett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heller en skitten storby enn en lita bygd der bygdedyret sørger for at alle veit hva alle gjør til enhver tid.

Dama fortalte hu opplevde at noen visste hva hu hadde hatt til middag en søndag, uten at noen hadde fortalt det. De hadde bare sett det på butikken (og det er bare en butikk) og da var det bare naturlig å ta det opp neste uke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er de ikke pliktig i følge loven å ta i mot valuta, og kan ikke nekte?

 

Var vel noe om det når en kis betalte en regning i 50 øringer.

Kontanter er pliktig betalingsmiddel, ja. Men man kan nekte å ta i mot betaling i mynt når det er mer enn 25 av hver valør. Altså du kan betale med 25 tyvekroninger, 25 tiere, 25 femmere og 25 kronestykker. Men når noen kommer med 26 stykker av noe kan man nekte.

 

Jeg mener å ha hørt/lest (correct me if I'm wrong) at andre regler gjelder for banker som håndterer kontanter (uttak/innskudd).
Lenke til kommentar

 

 

Er de ikke pliktig i følge loven å ta i mot valuta, og kan ikke nekte?

 

Var vel noe om det når en kis betalte en regning i 50 øringer.

Kontanter er pliktig betalingsmiddel, ja. Men man kan nekte å ta i mot betaling i mynt når det er mer enn 25 av hver valør. Altså du kan betale med 25 tyvekroninger, 25 tiere, 25 femmere og 25 kronestykker. Men når noen kommer med 26 stykker av noe kan man nekte.

 

Jeg mener å ha hørt/lest (correct me if I'm wrong) at andre regler gjelder for banker som håndterer kontanter (uttak/innskudd).

 

Har du sluttet med nynorsk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...