Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var hos sosionomen i går. Fikk søknad jeg fylte ut som skulle leveres til nav. I tillegg måtte jeg ha med kontoutskrift som hun sa jeg bare kunne gjøre i banken på vei hjem. Så i dag dro jeg ned til banken klokka 12. Skulle også veksle noen mynter (3 kilo).

 

Når jeg kommer dit får jeg vite at nei det må jeg bestille via telefonnummer... Spurte da om jeg kunne veksle pengene mine i det minste. Nei det kunne de så klart ikke.

 

Hva i helvete er poenget med en fysisk bank da? Først fjerner de alle i nærområdet, og når man først får bruk fra den, så får man ikke brukt den? Og ikke veksle mynter en gang, hos BANKEN?

 

Helt latterlig. Og hva skal jeg gjøre med mine tre kilo mynter? Kaste dem? De har tydeligvis null verdi i dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skamrusa fyr som satt og sov på bybanen når den kom til endestasjonen. Vekket han så han kom seg av før snuten ble ringt.

Dagens gode gjerning.

Empati, eller fordi at du har vært i andre enden selv? :p

 

Primer4:

 

 

Pop a molly and feel my 600 count silk sheets!

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

Er de ikke pliktig i følge loven å ta i mot valuta, og kan ikke nekte?

 

Var vel noe om det når en kis betalte en regning i 50 øringer.

Kontanter er pliktig betalingsmiddel, ja. Men man kan nekte å ta i mot betaling i mynt når det er mer enn 25 av hver valør. Altså du kan betale med 25 tyvekroninger, 25 tiere, 25 femmere og 25 kronestykker. Men når noen kommer med 26 stykker av noe kan man nekte.
Lenke til kommentar

 

Er de ikke pliktig i følge loven å ta i mot valuta, og kan ikke nekte?

 

Var vel noe om det når en kis betalte en regning i 50 øringer.

Kontanter er pliktig betalingsmiddel, ja. Men man kan nekte å ta i mot betaling i mynt når det er mer enn 25 av hver valør. Altså du kan betale med 25 tyvekroninger, 25 tiere, 25 femmere og 25 kronestykker. Men når noen kommer med 26 stykker av noe kan man nekte.

 

Ah, ja. My bad.

 

 

Empati, eller fordi at du har vært i andre enden selv? :p

Empati.

Veit det ikke hadde hjulpet fyren å få en bot på 10 000 noe som helst (det var innafor området hvor de får ekstra stor bot).

 

Har selv vekka opp et par stk når jeg har hørt noen andre ringe snuten. Så den skjønner jeg godt. Folk som allerede er skakkjørt får ikke noe hjelp av bot.

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...