Gå til innhold

bør yummy ta kvelden?


Anbefalte innlegg

For det første syntes jeg innledningstonen til kongefritt var på viddene, Men han hadde et poeng hva med å la forum medlemmer få komme mer til med tester og lignende. personlig har jeg ikke snørring, men man kunne lagt inn en uatorisert testside hvor hjemmebrukerne av forum kunn presentert sine resultater.

Dette hadde bare blitt rot, men jeg er med på tanken...

Jeg synes at folk skal kunne få lov å sende inn sine bidrag og prosjekter, så kan heller modisene legge ut de beste på ok.no hovedsiden....

Dette vil spare dem for veldig mye tid...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi ble lovet masse nytt stoff i høst, men nå drar det seg VELDIG mot vinter.. det er ikke første gangen vi ha blitt lovet bot og bedring, men det skjer veldig lite som vanlig.

 

Er det en ting som viktig for side som driver testing av utstyr så er det troverdighet, og dette får dere IKKE med å holde på sånn. Det er på tide å være ærlige mot deres trofaste forumbrukere og tilhengere. Dere får mye støtte i denne tråden på samme måte som dere har gjort tidligere, og jeg synes virkelig det er på tide at dere kommer med noe annet i gjengjeld enn brutte løfter.

 

Det som er et faktum er at yummy leder siden, og han er faktisk ansvarlig. At han ikke kan gjøre alt selv er greit nok, og helt naturlig, men han burde da snoke litt rundt og finne noen som er villige OG kyndige til å hjelpe til å løfte siden til det den engang var.

Lenke til kommentar

Retningslinje 4:

 

Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere, eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger.

 

Tilbakemeldinger/klager på enkeltpersoner skal tas over e-post til den det gjelder eller til forumstyret.

 

Venter bare på en uttalelse fra Yummy om at "kongefritt" er totalt på jordet, og at det kommer mer snacks på forsiden snart. Deretter kan tråden stenges, og kongefritt kan få seg en laaaang ferie.

Lenke til kommentar

Kongefritt: den tonen du holder skal jeg ha meg frabedt. Du går rett på person, ikke på sak. Det du gjør her er å henge ut en enkelt person (meg). Og det gjør du uten å kjenne til hvordan situasjonen i Overklokking.no er. Det forteller meg at jeg ikke trenger å ta deg alvorlig i det hele tatt - du er rett og slett "a big, fat whine-ass". Inntil du begynner å oppføre deg saklig og seriøst, gidder jeg rett og slett ikke å ta deg alvorlig. Det du ytrer her på forumet er støy jeg helst overser. Simple as that. Jeg gidder ikke engang å stenge deg ute pga. brudd på retningslinjene - det har ingen hensikt, da du neppe vil lære noe av det. Så da ignorerer jeg deg i stedet. Sånt kan jeg tillate meg fordi jeg er mye mer voksen og seriøs enn deg, lille venn.

 

Okay, nok bullshit. Det er flere av dere her som påpeker det faktum at det har skjedd veldig lite på Overklokking.no i høst. Og det har dere dessverre alt for rett i.

Saken er at vi har hatt skrivetørke til gangs i en lengre periode. Mange av våre medarbeidere har mistet litt av gløden, og det har vært svært vanskelig for meg som daglig leder å få opp aktiviteten. Jeg har også følt meg nokså utbrent selv. Jeg er student, driver Overklokking.no og forsøker å ha litt fritid utenom det hele også - og jeg er forlovet, noe som naturligvis også krever sin tid (og dama har seffern pri 1).

I en lengre periode er det jeg som har stått for de fleste artiklene på Overklokking.no. Og de siste månedene har jeg rett og slett gått drita lei. Jeg var lut lei av å motta dingser og dipedutter som krevde av min tid og som jeg måtte teste. Motivasjonen var lik null, så til slutt måtte jeg gjøre noe drastisk. Jeg har jo lagt merke til at det er noen personer her på forumet som utmerker seg, og later til å ha skikkelig peiling på hva de driver med. Jeg har vært i kontakt med en rekke av disse personene, og de fleste har lyst å bli medarbeidere hos oss. Skrue er f.eks. en av personene, og han har lenge jobbet med en vannkjølingsguide som jeg tror blir kanonbra! Det tar litt tid før nye medarbeidere har blitt skikkelig opplært i det å skrive artikler, og den tiden må vi bare gi dem dersom sluttresultatet skal bli bra. Vi stiller nemlig visse krav til folk om at de må kunne skrive noenlunde bra. Dersom en site skal framstå som seriøs, må språkbruken i artiklene være så feilfrie som mulig. Det fins nok av eksempler på siter som tydeligvis mangler grammatiske kunnskaper og korrektur, både i norge og utenlands.

 

Jeg har sendt en mail til våre medarbeidere der jeg gir klar beskjed hvor landet ligger. Enten må vi begynne å produsere artikler, eller så er det på tide å vurdere om vi skal holde på eller ikke. Og resultatet av den mailen var at det begynte å skje ting!

Men en ting vil allikevel fortsatt skape problemer for oss; Det faktum at alle våre medarbeidere gjør denne jobben frivillig, ubetalt og på sin egen fritid. Når man er student er det ikke lett å få tid til overs. Det er heller ikke lett når man har jobb, kone og barn. Det at mine medarbeidere faktisk klarer å produsere mye godt stoff på tross av at de faktisk har en fritid utenom Overklokking.no tar jeg av meg hatten for. Jeg vet nemlig hvor lett det er...

 

Det var en eller annen som sa at det ikke tar tid å produsere en artikkel. Vel - vedkommende vet ikke hva han / hun snakker om. En artikkel krever fra 8-9 timer og opp, alt etter hva som skal testes. Musketeer, som jeg testet nylig, kostet meg rundt 6 timer. Da var jeg nokså heldig med både bilder og det faktum at det ikke var så mye å teste på den.

Selve testingen tar nødvendigvis en del tid. Man skal lete etter de optimale innstillingene, benchmarks skal kjøres og så videre. Oppi det hele skal det tas bilder. Så skal selve artikkelen skrives. Men før man kan begynne å skrive, må samtlige bilder behandles. Noen veldig få ganger kan bildet brukes direkte, men i de fleste tilfellene må de pyntes litt på - lysstyrke og kontrast må kanskje justeres, bildet må beskjæres osv. Det krever TID! Til slutt sendes artikkelen inn til korrektur og godkjenning. Og er ikke artikkelen god nok, sendes den i retur med anmerkninger på hva som må forbedres. Helt til slutt skal artikkelen publiseres, men det krever i dag ikke mer enn at den som pubber gjerne sitter oppe til klokka er 3-4 på natta. Snart går vi over til publiseringssystem, og da er den jobben overlatt til serverne. Takk, alle gode makter + de som har laget pub.systemet! :)

 

Det er veldig lett å kreve, men å innfri er en annen sak. Vi forsøker å gjøre så godt vi kan, og når det ikke er godt nok ser vi på andre måter å gjøre tingene på. I det siste har vinden så avgjort snudd i Overklokking.no, så jeg håper medvinden holder seg stabil nå.

 

Og for å forsvare meg selv littegrann: Ja, jeg er daglig leder og har ansvaret. Men mitt ansvar er å drive Overklokking.no. Mitt ansvar er ikke å få folk til å gjøre jobben sin. Det er deres eget ansvar. Det jeg har ansvar for, er å sørge for at Overklokking.no går rundt. Jeg er i kontakt med produsenter og leverandører for å skaffe produkter til test, jeg holder oversikt over hva som skjer, og skal til en hver tid vite alt om det som har med Overklokking.no å gjøre. Det sier seg selv at det blir liten tid til overs til å skrive artikler - men jeg klarer da det også. :) Jeg har på et år lagt ned omtrent 1,5 - 1,6 årsverk i Overklokking.no. Da synes jeg ærlig talt ikke at man skal kreve mer av meg.

 

Når det gjelder det økonomiske, har vi såpass god økonomi at vi klarer oss. Det er ikke rom for å kjøpe inn masse dilldall, og det vil jeg heller aldri prioritere da det er svært dårlig anvendelse av penger å kjøpe inn testvarer. Vi har investert i en del nokså dyrt utstyr det siste halvåret. Bl.a. kostet testbenken oss over ti tusen. Vi tjener nok til å dekke våre løpende utgifter, og det blir såpass igjen at vi kan kjøpe inn litt annet stash også. Rike, derimot, er vi ikke (på tross av at Skrue er medarbeider - men så er han gjerrig av natur også, da. :D ).

 

Jeg har forsøkt å gi dere et visst innblikk i hva som foregår i kulissene. Og jeg kan garantere dere at dersom dere visste hvor mye tid som er nedlagt i Overklokking.no, ville dere bli målløse. Ta en titt i arkivet vårt. Se på alle de artiklene som er skrevet! Og alt er gjort på pur idealisme. Det tar jeg av meg hatten for - jeg har tross alt ikke vært med i Overklokking.no mer enn ca. 1,5 år nå.

 

Og til alle dere som trofast støtter opp om oss, selv om vi ikke alltid klarer å levere gode nok varer: tusen takk for deres support! Det er kun for dere vi driver på med dette, og selv om vi skuffer dere til tider tror vi at vi skal klare å glede dere - i lang, lang tid framover.

 

PS: Om kort tid ankommer det et AI7 fra Abit. Da bytter jeg ut et særdeles tungrodd Asus P4G8X, og da får dere vite hva min 3.06 GHz er god for! Og vi har også en P4 2,4 C liggende som viser lovende takter...

Lenke til kommentar

the best one: Men nå skjer det ting, det kan jeg love deg! Lars Bjerke er i full gang med å teste et par råskinn, både fra Nvidia og ATI. :)

 

Prosessorer er det mye verre med, ettersom hverken AMD eller Intel vil sende oss testeksemplarer - men jeg skal se om jeg ikke får fikset dette ad omveier. :)

Lenke til kommentar

Vil for øvrig gjøre oppmerksom på at Overklokking.no har aldri vært, er ikke og vil aldri bli "kjøpt og betalt" av noen utenforstående parter. Vi gir ikke noen produkter "særbehandling" av noe slag. Dersom vi skulle la oss kjøpe, ville vi meget kjapt miste grunnlaget for å drive på - ingen ville stole på oss og våre tester.

 

Jeg tar gjerne imot penger for å skrive en "pyntet" artikkel - men dere vil aldri være i tvil om at den artikkelen er kjøpt og betalt! Så langt har jeg ikke mottatt slike tilbud, og skulle jeg gjøre det vil dere få klar beskjed. Veldig klar beskjed...

Vi vet at slikt har forekommet, men når det har blitt kjent har det fått store konsekvenser. Jeg har såpass omløp i skallen og så stor respekt for våre lesere at jeg ikke tillater sånt tull. Det setter jeg mitt gode navn og rykte på!

Tester foretatt av Overklokking.no skal være 100% pålitelige. Det kan selvfølgelig skje at vi gjør en feil i ny og ne, men det er vi alltid åpen og ærlig om. Vi har heller ikke inngått avtaler eller ordninger som gjør oss innhabile, og vi kommer heller ikke til å gjøre det. Ikke så lenge jeg sitter som daglig leder - det gir jeg dere mitt ord på!

Lenke til kommentar
Jeg tar gjerne imot penger for å skrive en "pyntet" artikkel - men dere vil aldri være i tvil om at den artikkelen er kjøpt og betalt! Så langt har jeg ikke mottatt slike tilbud, og skulle jeg gjøre det vil dere få klar beskjed. Veldig klar beskjed...

Håper det ALDRI kommer til å skje! Da vil nok troverdigheten til ok.no rykke rett ned i kjellergulvet for min del.

Lenke til kommentar
Jeg tar gjerne imot penger for å skrive en "pyntet" artikkel - men dere vil aldri være i tvil om at den artikkelen er kjøpt og betalt! Så langt har jeg ikke mottatt slike tilbud, og skulle jeg gjøre det vil dere få klar beskjed. Veldig klar beskjed...

Håper det ALDRI kommer til å skje! Da vil nok troverdigheten til ok.no rykke rett ned i kjellergulvet for min del.

Finnes ingen grunn til bekymringer - Det vil aldri skje.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...