Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei jeg og en kompis vil på peppes er det haram?

vi vil ha en pizza det får vi lov til å spise den uten at det skjer noe?

er det halal piza der?

 

Du får ikke Halal kjøtt på peppes Pizza. Du må kjøpe Pizza på kebab sjappe. Da får du 100% Halal Pizza. Ja det er Haram hvis du kjøper Pizza på Peppes. Du er muslim så stikk til Kebab sjappe. Da får du 100% Halal kjøtt og Pizza er mye billigere enn peppes. Bor du i Oslo er det kebab sjapper overalt i byen. På Peppes Pizza rører kokken på bacon/grisekjøtt også tar han på andre kjøtt. Dette er Haram.

 

På Kebab sjapper i Norge får du kjøpt Halal hamburger, kebab og pizza. På Kebab sjapper finnes det ingen gris. 100% ren Halal.

Endret av Rioter
  • Liker 2
Lenke til kommentar

er det halal kylling

 

Norsk eide kjeder har ikke Halal kylling. Peppes Pizza og Dolly Dimples har ikke halal kjøtt.

Halal kjøtt i Norge får du kun kjøpt på

 

1. Butikker som har halal merke av Gilde. Du får kjøpt Halal kjøtt i norsk butikk, men du se etter ordet Halal okey :)

2. Halal kjøtt butikker som drives av muslimer

3. Kebab sjapper

 

Alle restauranter som selger halal kjøtt må oppgi i menyen sin at de har Halal kjøtt. Hvis du ser gjennom menyen til peppes så står det ikke halal kjøtt noen steder. Når noen selger Halal kjøtt så må det stå ordet halal i menyen og det gjør ikke Peppes Pizza.

 

https://www.peppes.no/pp13/wicket/bookmarkable/no.peppes.pepp2013.bestill.PeppesSeksjonPage?18&id=1

 

Som for eksempel når du bestiller Halal Kebab så står det Halal Kjøtt i menyen. Det gis et varsel om at det er Halal kjøtt på forhånd. Pizza hos peppers er dyrt. Hos kebab sjapper får du kjøpt stor pizza til 130 kroner. På noen steder i Oslo får du stor pizza + 1,5 liter brus for 150 kroner. Bor du i Oslo så ta en tur innom Haugerud kebab sjappe. Her er det billig pizza og brus som smaker bedre enn Dolly Dimples og Peppes Pizza. Eller så kan du lage din egen Pizza som er mye billigere enn Dolly og Peppes. Skjønner ikke at folk gidder å betale for overpriset pizza. For 190 kroner kan du lage 3 store pizzaer selv hjemme hos deg med masse ost og kjøtt fyll :D

 

Jeg anbefaler deg å flytte til Oslo kommune hvis det er vanskelig å finne Halal kjøtt i kommunen din.

Endret av Rioter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er trist er at folk blir lurt av religion til å nekte seg selv ikke-skadelige goder.

Forskning viser at en ikke blir uren av å spise svin så lenge en ikke dytter i seg trikin infisert kjøtt som ikke er gjennomstekt, det urene er kun et stempel muslimene gir sine egne.. -.- 

De fleste muslimer i Norge spiser jevnlig eller har spist gris og er dermed urene, uten at de vet det selv :) . Er utrolig hva som inneholder gris.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Du må kjøpe Pizza på kebab sjappe. Da får du 100% Halal Pizza.

Hvor harram er rotte og katte kjøtt egentlig? Det er lov for muslimer å spise det vel?

 

Personlig ville jeg gått til peppes anyday isteden for rotte, katte eller hunde kjøtt på kebab sjappe...

 

Bare det at man ikke kan spise bacon er en god nok grunn for meg å aldri bli muslim... Slike tøvete ting ville irritert meg alt for mye til at jeg hadde sett noen grunn til å følge slikt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...