Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig lyst å oppgradere til en ultrawide skjerm siden jeg har hjemmekontor 2 ganger i uka og skjerm oppsette jeg har nå er veldig upraksis . pleier ellers å se på serier og game. men veit ikke helt hvilken skjerm jeg skal gå for. 

har en RTX 2080 super 

Skjermen må også ha en USB C Dock så jeg trenger bare å bruke en kabel i stede for to. har sett på LG ultra serien

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
abcputt skrev (På 30.7.2025 den 22.36):

Skjermen må også ha en USB C Dock så jeg trenger bare å bruke en kabel i stede for to. har sett på LG ultra serien

Anbefaler å vurdere en ekstern dock. Har vært fornøyd med min Caldigit. Gjør at du får større utvalg i skjermer og kan bytte skjerm uten å bytte resten av setupet. 

Endret av Comma Chameleon
Skrevet

Jeg har en ultrawide 34" nå. Men jeg skal holde på med en del cad og annet i vinter som gjør at jeg absolutt bør ha en ekstra skjerm. Hvor stor er det praktisk å ha utenom? Sykt fristende med en på rundt 40", men det blir vell fort for stort? 

Skrevet
Sjørøver skrev (30 minutter siden):

Jeg har en ultrawide 34" nå. Men jeg skal holde på med en del cad og annet i vinter som gjør at jeg absolutt bør ha en ekstra skjerm. Hvor stor er det praktisk å ha utenom? Sykt fristende med en på rundt 40", men det blir vell fort for stort? 

Det kommer an på hva du skal bruke den ekstra skjermen til. 27" 16:9 skjerm har samme høydeforhold som 34" ultrawide, slik at man da får en jevn skjermflyt hele veien. Personlig så hadde jeg syntes 40" hadde blitt for stort som side skjerm, det er fort helle en hovedskjerm. Har selv 34" UW til CAD på jobben, og det funker bra. Hadde jeg hatt en 40", så hadde arbeidsflaten blitt større, men ville aldri hatt den i mindre oppløsning enn UHD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...