Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hoste Minecraft server, kan ikke portforwarde grunnet ikke tilgang til Modem


Anbefalte innlegg

Skal spille litt minecraft med en kompis, men jeg får ikke port 25565 til å bli portforwarda.

Fant en video på youtube som viste at utorrent kunne portforwarde, det funker på den porten som utorrent bruker fra før av hos meg, 54371. Den er ikke åpen når jeg sjekker på ismyportopen.com når utorrent ikke kjører. Starter jeg utorrent står det at den er åpen på ismyportopen.com.

 

Aha, åpen port tenkte jeg, endre port som servern skulle bruke til 54371. Ingen suksess, porten er åpen, men minecraft finner ikke servern. Ok, endre port i utorrent til 25565 da, kanskje det bare funker i den porten. Men av en eller annen grunn klarer ikke utorrent å åpne port 25565, ismyportopen.com viser den som stengt selv om utorrent kjører, og jeg har valgt den porten i instillinger.

 

Jeg har portforwarda 25565 både gjennom windows brannmur, og routeren min en Asus rt-ac66u. Men Modemet er fra altibox og den må jeg logge på mine sider i altibox for å få endret på. Problemet er bare at jeg ikke har bruker der siden jeg leier leiligheten jeg bor i, og abbonnementet står på huseier.

Kan noen hjelpe meg med dette, er ikke interessert i Hamachi eller lignende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som at hjemmesentralen din støtter UPNP..

Googlet litt og fant denne, håper den hjelper. http://www.minecraftforum.net/forums/mapping-and-modding/minecraft-tools/2241514-all-servers-auto-port-forwarder

 

Ellers kan du google "minecraft upnp"..

 

UPNP fungerer noe slikt: programmet, feks utorrent, spør brannmuren om den kan åpne port feks 54371.. 

Brannmuren åpner da porten, men når du stenger utorrent, blir også porten automatisk stengt... 

Lenke til kommentar

ring altibox si huseieren din ikke har snøring og si du har fått ansvaret. så ber du om karen hos altibox sette modemet i bridge mode. funker hver gang....

Etter det må du sørge for at servern der du hoster minecraft har åpnet brannmuren på port 25565 på windows maskina og at du har en fast IP.

Så går du til Wan - Virtual Server/Port forward legger opp port og ipen og trykk apply. 

men du må ha hjemmesentralen i bridge mode først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...