Gå til innhold

Bemanningsbyrå å anbefale?


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hei. 

 

Er på utkikk etter jobb, og tenker derfor å registrere meg hos ulike Bemanningsbyrå for å se om jeg kan få meg en jobb på den måten. Lurer derfor på om det er noen her som har erfaringer med bemaningsbyråer som spesialiserer seg innen IT? Skal i første omgang ha meg en jobb innen for IT-support/Drift. 

 

Har fra før av registrert meg hos Experis. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

En liten bump. Noen andre bemanningsbyrå å anbefale, eller er det Centric og Exsperics som er de beste innenfor IT-feltet? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Mulig han mener Jobzone, Adecco, Manpower osv. Jo flere steder du er tilgjengelig jo større teoretisk sjanse har du for å få napp.

 

Er akkurat derfor jeg opprettet tråden. :)

Lenke til kommentar

akkurat det jeg mente.
 
Jeg har bare erfaring med to slike, altså har jobbet via to slike:
- Bemanningsbyraaet.no

Var innleid som kundesupport, ønske om å endre stilling ble ikke tatt til etternetting.

-Adecco 

Hatt flere jobber via disse, bedre lønn og blir hørt litt mer.

 

 

Men det kan jo variere rundt i landet

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Lykke til! (Husk jeg tar 5% av all fremtidig lønn du mottar herfra om du får jobb! :)

 

Drøm videre. :p

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Styr unna Christiania personell Oslo i hvert fall. Kontaktpersonene der er grusomme. Gir deg dårlige betingelser og er alt annet enn hjelpsomme.. Dersom du ønsker å skifte jobb så "nekter" de deg å hjelpe deg. Vil ikke sende kopi av CV, truer med å gi dårlige referanser osv. Er du syk og sier du har spydd hele natten så spør de deg om du har prøvd å drikke et glass vann for å se om du ikke blir bra nok til å dra på jobb da.

 

Vi bruker Christiania og Experis, og Experis gir mye bedre betingelser for vikaren enn Christiania som tar en mye større del av kaka selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Vi bruker Christiania og Experis, og Experis gir mye bedre betingelser for vikaren enn Christiania som tar en mye større del av kaka selv.

 

Hørt mye godt om Experis, da min arbeidsleder ble ansatt av akkurat det selskapet selv, så da har han snakket på mitt vegne ovenfor dem, så håper i grunnen å få jobb gjennom dem. 

Lenke til kommentar

De spesialiserer seg kanskje ikke på IT, men jeg har hatt to oppdrag via Academic Work som har ført til fast stilling begge gangene. Har kun positive ting å si om dem, god oppfølging og virker ærlige og redelige.  

 

Det eneste andre byrået jeg har brukt er StudentConsulting/ProfessionalConsulting. Det var helt kurant, men det var ingen oppfølging og jeg følte ikke at de sjenket meg en tanke etter at de hadde sendt meg ut til oppdragsgiveren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...