Gå til innhold

Noen her som går på siving NTNU?


Anbefalte innlegg

Jeg hadde ikke realfag på videregående, men har tatt R1+R2 og fysikk 1 som privatist. Har fem i alle fagene. 

Har et spørsmål: 

 

Vil det være tungt å begynne på en av siving linjene uten fysikk 2, kjemi o.l? F.eks på produktutvikling og produksjon eller marin teknikk? 

 

Er det forskjell mellom linjene hva man burde ha av forkunnskaper? 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei. Hvilken linje går du? Har tenkt på marin teknikk, veit du åssen det er der? 

 

Okei. Hvilken linje går du? Har tenkt på marin teknikk, veit du åssen det er der? 

 

Eg gjekk Marin teknikk inntil førre semester. Det å ha hatt kjemi på VGS vil vere ein betydeleg fordel 2. semester, og Fysikk 2 vil vere ein liten fordel på 1. semester. Eg hadde sjølv ikkje teke Fysikk 2 på VGS.

Lenke til kommentar

 

Okei. Hvilken linje går du? Har tenkt på marin teknikk, veit du åssen det er der? 

 

Okei. Hvilken linje går du? Har tenkt på marin teknikk, veit du åssen det er der? 

 

Eg gjekk Marin teknikk inntil førre semester. Det å ha hatt kjemi på VGS vil vere ein betydeleg fordel 2. semester, og Fysikk 2 vil vere ein liten fordel på 1. semester. Eg hadde sjølv ikkje teke Fysikk 2 på VGS.

 

Okei. Men er det overkommelig dersom man jobber en del? Kan jeg spørre hvorfor du sluttet på marin teknikk? 

Lenke til kommentar

Er det forskjell mellom linjene hva man burde ha av forkunnskaper? 

 

Noen forkunnskaper kan alltids være en fordel. Har du programert litt fra før kan ITGK gå lettere, og generell kjemi går nok greiere om du har hatt kjemi fra før. Jeg ville f.eks. dratt fordel av å ha hatt biologi på vgs når jeg hadde bioteknologi i 2.klasse, men hadde jeg faktisk jobba litt ville faget vært helt overkommelig. Så lenge du har forkunnskapene som kreves er det bare å kjøre på med det du mener er interessant. Arbeid>>>forkunnskaper stort sett. 

Endret av TheSleepwalker
Lenke til kommentar

Okei. Men er det overkommelig dersom man jobber en del? Kan jeg spørre hvorfor du sluttet på marin teknikk?

Ja, det er overkommeleg.

 

Eg byrja på Indøk med Datateknikk og kommunikasjonsteknologi fordi den bakgrunnen gjer meg betre rusta til å starte ei eiga bedrift. Eg syntes også at ITGK var det suverent kjekkaste faget 1. semester. Eg angrar ikkje eit einaste sekund.

Lenke til kommentar

 

Okei. Men er det overkommelig dersom man jobber en del? Kan jeg spørre hvorfor du sluttet på marin teknikk?

Ja, det er overkommeleg.

 

Eg byrja på Indøk med Datateknikk og kommunikasjonsteknologi fordi den bakgrunnen gjer meg betre rusta til å starte ei eiga bedrift. Eg syntes også at ITGK var det suverent kjekkaste faget 1. semester. Eg angrar ikkje eit einaste sekund.

 

Godt å høre! Er det slik at fagene stort sett bygger videre på fysikk 2 eller lærer man det man trenger fra fysikk 2 I fagene? 

Lenke til kommentar

 

 

Okei. Men er det overkommelig dersom man jobber en del? Kan jeg spørre hvorfor du sluttet på marin teknikk?

Ja, det er overkommeleg.

 

Eg byrja på Indøk med Datateknikk og kommunikasjonsteknologi fordi den bakgrunnen gjer meg betre rusta til å starte ei eiga bedrift. Eg syntes også at ITGK var det suverent kjekkaste faget 1. semester. Eg angrar ikkje eit einaste sekund.

 

Godt å høre! Er det slik at fagene stort sett bygger videre på fysikk 2 eller lærer man det man trenger fra fysikk 2 I fagene?

 

Du lærer alt du trenger overalt. Du lærer til og med derivasjon på nytt, men etter ei veke går dokker over på integrasjon. Det er i praksis meininga at du skal kunne det frå før av. Det samme gjelder stoffet i Fysikk 2.

Lenke til kommentar

Min erfaring tilsier at du må allerede være ganske stødig i matte for å ha noen sjans i å holde følge med tempoet på matteundervisning i en ingeniørgrad. Om du er helt grønn blir det fort problematisk.

Matte er jeg ganske stødig i, så det er jeg ikke bekymret for. Var først og fremst mangel på fysikkunskaper jeg tenkte på. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...