Gå til innhold

Hauk del 2


Anbefalte innlegg

Jeg skal prøve å lage til noen kort som dere kan kjøpe, men jeg må lage til produksjons utstyr først.

 

Jeg kan jo lage noen kretskort for dere på overklokking.no? jeg går på høgskole og kan etse så mange kretskort jeg vil... både ensidig og dobbeltsidig kort... behøver bare å betale for plata jeg skal etse :D si ifra hvis jeg skal lage noen dere kan selge ;)

Endret av effbiai
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en C++ klasse som funker i win, og snart også i linux...

Om noen trenger så si i fra...

 

kan gi eksempel på hvordan den funker:

pinctrl p(0x378, TRUE); // skaper objektet p koblet til port 0x378 (LPT1) og inverterer porter som er invertert

p.set(D3, 1); // setter datalinje 3 til høy
p.set(C2, 0); // setter kontrolllinje 0 til lav
bool status = p.get(S4); // lagrer status til signallinje 4 i variabelen status

Til hauk bruker man D0-D7 for der er releene kobla...

 

Btw, jeg må bare legge til at dll fila jeg bruker ikke forstyrrer MBM slik som io.dll som hauk programmet bruker...

Vil denne klassen fungere i VB? Eller bare i C++?

 

Hvis _noen_ feks. forfatteren av Hauk 1.0 kunne demonstrert bruken av io.dll i Visual Basic hadde jeg vært ekstremt taknemmelig.

Endret av xqus
Lenke til kommentar
Vil denne klassen fungere i VB? Eller bare i C++?

 

Hvis _noen_ feks. forfatteren av Hauk 1.0 kunne demonstrert bruken av io.dll i Visual Basic hadde jeg vært ekstremt taknemmelig.

Sjekk ut http://www.logix4u.net

De har en dll fil som jeg bruker, de forklarer visst også noe om hvordan man bruker den i visual basic...

 

Klassen min fungerer bare i C++

Tusen takk for det.

 

Har jobbet litt selv og fått til å bruke io.dll.. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123

Er en nybegynner når det gjelder det som er inni kabinettet, nå har jeg lest begge artik. og forumet. Fikk inntrykk av at dete kunne være kult, men har ikke skjønt hvordan man kan bruke det til f.eks å slå av og på lyset..

hve er det dere har tenkt til å bruke det til? Hvordan får dere evnt. kobla det videre til den tingen dere skal styre? Mulig jeg har misforstått noe...?

Lenke til kommentar

Noen spørsmål anngående HAUK 1:

 

- Hvorfor er koplingssplinten nederst delt opp mellom 4 og 5 relé? Dette gjør at man enten må bruke 2 stk. 12 pins koplingssplinter, eller en 25 pins. I delelisten står det en stk. 24 pins, som ikke passer.

 

- Hvorfor er Inngangene for signal og strøm plassert på forskjellige sider? Ville det ikke vært lurere å plassere de på samme side?

 

- På PCB ser det ut til at pinouten på likeretteren er feil? Er den det, eller er det bare jeg som har misforstått? Sitter og ser på en nå, og + og - er jo plassert diagonalt ovenfor hverandre.

 

- De releene du har valgt ut kan ikke styre mer enn 10A/120VAC. Hvordan får du det til å bli 2500 watt?

 

- Burde ikke kopperbanene på PCB vært breiere for å tåle en så stor last som 10 A?

 

- Skal det være kjøleribbe på spenningsregulatoren? På ett av bildene er det det, og på det andre er det ikke det.

 

 

Ellers er det et kjempeflott prosjekt. Holder på med akkurat det samme selv, men lager mitt eget printkort med inngangene for strøm og signal på samme side, samt at koplingssplinten ikke er delt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...