Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

2 uker gammel selvbygd PC har begynt å lage rare lyder ut av høytalerne


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Fikk hjelp av en venn til å bygge ny pc for et par uker siden. Den har fungert OK? Alle 5 av de litt eldre spillene jeg ville spille på Steam har jeg hatt problemer med (random crashes osv), men det er visst spillene det er noe galt med, og ikke pcn...

 

Uansett, ellers har pcn fungert supert. Men i går begnyte jeg å merke noe veldig rart. Når jeg scroller på websider, kommer det en rar støylyd ut av eksternhøytalerne. En lav bzzzt lyd. Prøvde så å spille et spill, og merket en konstant bzzz lyd i bakgrunnen (ikke veldig høyt, men merkbart). Tidligere i dag skulle jeg spille GTA V, noe jeg har gjort de fleste dagene siden pcn ble bygd, uten spesielle problemer (utenom random crashes i gta Online, men igjen så vet jeg ikke om det er pcn, eller selve spillet som er veldig buggy). Single player har i hvertfall fungert feilfritt. MEN, nå er det en veldig høy og konstant bzzzzt lyd i bakgrunnen som ikke har vært der før. Det er utrolig irriterende. Merker også i dag at det kommer konstant litt støylyd ut av høytalerne bare jeg browser på nettet.

 

Har fått høre av noen andre at det kan være hovedkortet det er noe galt med, men noen andre mente også at det kan være noe feil med måten kabelne inni pcn er lagt? Lurte på om noen her kanskje hadde litt mer info å komme med.

 

Takk på forhånd for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du jack-kabelen ut bak fra IO-panelet eller foran på kabinettet (frontpanelet)?

Prøvde den foran på kabinettet nå, og...det høres ut som det kanskje funket?? Wow :p

 

Men hva er galt bak? Jeg merket ikke noe støy før i går, liksom, så for meg så virker det jo som noe har gått galt?

Lenke til kommentar

Kanskje jordingsfeil?

Er høytaldrene koblet til strøm?  Hvis ja, er de koblet til en annen stikkontakt enn PC-en din?

Er PC-en koblet til et jordet strømuttak?

Høytalerne er koblet til strøm, ja. Men hvis det var jordingsfeil, ville jeg ikke ha merket det med en gang? Hvorfor ville det ta 2 uker før problemene oppsto?

 

Veldig typisk problem med integrerte lydkort. De er dårlig skjerma og nesten hva som helst kan gi støy i lyden. Skjermkort, CPU, mus og whatever.

Men har hovedkortet blitt skadet eller noe?

En annen ting...burde jeg være mer beskymret for at 5 av 5 spill jeg har prøvd å spille har hatt problemer med kræsjing? På den ene siden har jeg googlet feilene for de forskjellige spillene, og kommet fram til at mange opplever det samme med de spillene, men å oppleve feil med alle spillene? Har f.eks aldri hatt problemer med å spille Medieval 2 på de andre laptoppene jeg har eid, men nå med min nye pc til nesten 20,000 er det uspillbart grunnet random kræsjing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...