Gå til innhold

– Dette vil skje når datamaskinene blir smartere enn oss


Anbefalte innlegg

Så dette var en presentasjon for KI-datamaskiner / KI-droider?

 

Eller var det presentasjon for ADHD-amerikanere som jabber nesten kjappere enn de kan tenke selv? Noen er bare utrolig raske å prate for seg, men har det noe for seg å være så kjapp i en samtale. Kanskje i jobbsammenheng? Men, kanskje ikke i vennskapssammenheng?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"I. AM. A. REAL. PERSON."

 

Meet the robot telemarketer who denies she's a robot.

 

 

Så dette var en presentasjon for KI-datamaskiner / KI-droider?

Mja... mulig noen er kjappere til å ta ting enn andre? Eller mulig det er litt seint på kveld nå. Også mulig at hvis man ikke har veldig stødig grep om engelsken, så er det ikke alle ord og begreper man får med seg. :shrug:

Endret av EinSånnEinJa
Lenke til kommentar

 

"I. AM. A. REAL. PERSON."

 

Meet the robot telemarketer who denies she's a robot.

 

 

Så dette var en presentasjon for KI-datamaskiner / KI-droider?

Mja... mulig noen er kjappere til å ta ting enn andre? Eller mulig det er litt seint på kveld nå. Også mulig at hvis man ikke har veldig stødig grep om engelsken, så er det ikke alle ord og begreper man får med seg. :shrug:

 

 

 

Likte denne jeg (din ledet videre til denne i Youtube-opplistingen):

 

 

Lenke til kommentar

Likte denne jeg (din ledet videre til denne i Youtube-opplistingen):

 

 

Ja, det er fint.

 

De har sånt på norsk også, hvis du vil le deg like dum i hodet som jeg har blitt.

 

Jeg tror seriøst at jeg ikke er helt menneske lenger, noe har gått fryktelig galt med meg, en eller annen gang i tiden, og nå kan jeg liksom ikke fikse meg selv lenger.

 

 

 

 

Her har du mer god galskap, denne gangen i tekst-format.

 

"Liker dere mitt nye bloggdesign?"

 

Jaja. Ikke sunt å være normal. 

Lenke til kommentar

 

Så dette var en presentasjon for KI-datamaskiner / KI-droider?

Mja... mulig noen er kjappere til å ta ting enn andre? Eller mulig det er litt seint på kveld nå. Også mulig at hvis man ikke har veldig stødig grep om engelsken, så er det ikke alle ord og begreper man får med seg. :shrug:

 

 

Jeg er blitt "jævlig god" i engelsk etterhvert. Så det skorter ikke der. Mulig at sent på kvelden, eller kombinasjon med trøtt + sent på kvelden..

 

Ellers var videoen full av visuell informasjon, som nok var delvis irrelevant for budskapet. Det var forstyrrende. Normalt vil en god presentasjon bruke det visuelle til å bygge bro mellom muntlig budskap. Det visuelle kan brukes til å virke oppklarende/opplysende  til det budskap som presenteres.

 

Tråden har begynt å bli jævlig rotete om det diskuterte tema, derfor presenterer jeg den tidl. presenterte video fra bruker EinSånnEinJa, på ny:

 

Endret av G
Lenke til kommentar

En datamaskin som er tusen ganger smarere enn ett menneske er fullstendig harmløs, med mindre den skaffer seg ambisjoner også, men da tilegges den andre psykologiske funksjoner også, og da kan den vel også bli heller depressiv... ser for meg noe portal lignende greier... :p

Lenke til kommentar

 

Den kommer til å gå i blåskjerm og risikere datatap før den tid :p

Yeah?

 

Grunnen til at NSA kan bedrive den massive overvåkningen som de gjør, er nettopp fordi datalagring har blitt så billig at de kan kaste harddisker opp og ned i mente etter gigantiske mengder med data, petabyte på petabyte i raid7 om de skulle ønske det.

 

Og som Thorvalds har sagt: "Ekte menn tar ikke sikkerhetskopi - de bare laster ting opp til internett og finner det igjen senere om nødvendig".

 

Den aller beste sikkerhetskopi-metoden er uansett å laste snuske-bilder opp på mørke nett, med steganografisk krypterte data. Det kommer aldri til å forsvinne - due to popular demand - og ingen vil noensinne få tak i dataene.

 

Anyway, back to the story, som Djikstra sa, "Man dømmer ikke en atom-ubåt etter hvor god den er til å svømme".

 

Eller for å ta Kant, "If A lion could speak we would not be able to understand it".

 

Det er mange forskjellige former for "intelligenser", og som Peter Watts har vært inne på, "There's no such things as survival of the fittest. Survival of the most adequate, maybe. It doesn't matter whether a solution's optimal. All that matters is whether it beats the alternative."

 

Så, hvordan virker IBM Watson?

 

Have a look.

 

Som sagt om vi stiller kravet om at all Ai må kjøre på Win 95 eller Win ME.

Fordelene er jo store, for det første må de forholde seg til gammel hardware som er treg, det vil sinke utviklingen og ergo utsette problemstillingen, og når de først har noe som funker, så tar OSet ofte kvelden før det blir Skynet tilstander. :D

 

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

 

 

 

Som sagt om vi stiller kravet om at all Ai må kjøre på Win 95 eller Win ME.

Fordelene er jo store, for det første må de forholde seg til gammel hardware som er treg, det vil sinke utviklingen og ergo utsette problemstillingen, og når de først har noe som funker, så tar OSet ofte kvelden før det blir Skynet tilstander. :D

 

 

 

Nja, vil man ikke bli utsatt for konkurrerende KI, som kan ta over det andre KI-systemet, ved å utnytte de svakheter som måtte være innbakt. Sånn sett så kan maskinene om de er smarte nok ta kontroll over andre KI-systemer før mennesket rekker det, og bli verdens herskere. Samt at disse KI-systemene kan ha tusenvis av hackere, som tar over når den suksessrike blir tatt ned av mennesker.

Endret av G
Lenke til kommentar

Han siste i videoen din minner meg om Valen når han gjør sketskjer, han med elgitar(pianoet). 
 
 

hva er det dereharr kommet fremt til ?

 
@den andre elgen:
Jeg kom fram til at svaret er 42, rimer ganske bra.

Endret av G
Lenke til kommentar

det tolker jeg dit hen at konklusjonen er null

( dere er ikke kommet frem til noen ting )

Åh. Jeg som trodde vi hadde kommet frem til at ting som den kognitive programvaren som kjører IBM Watson er allerede et kommersielt produkt, og at utviklingen i prosessor-kraft - og kognitive forbedringer - bare kom til å øke.

 

Slik at maskinen kan svare på personlige spørsmål og regne seg frem til konklusjoner fra vidt ulike datasett.

 

Som jo er en bra ting.

 

http://www.wired.com/2014/10/future-of-artificial-intelligence/

Endret av EinSånnEinJa
Lenke til kommentar

Bevis så matematisk at null = 42. Please.  :wee:

 

 

hva er det dere har kommet fremt til ?

 

jeg spurte hva dere ble enige om , ikke det universale svaret

 

Derfor må svare være 0

 

Jeg ser ikke nødvendigvis en likhet mellom "hva dere har kommet fram til", og "hva dere ble enige om". Hva vi har kommet fram til kunne tenkes å være en individuell sak, som da presenterer forskjellige svar/løsninger/lykke/ønsker/rikdom..

 

Ble vi enige? Hva har null med saken å gjøre? Fire delt på to er ikke lik null. 42 delt på null er ikke lik null. Prøv det på kalkulatoren, er du snill..

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Haikeren gaide til galaksen sier 42 , men hva var spørsmålet ?

 

"Hva er 7 * 6?", selvsagt.

 

Jeg tror vi ble enige om at kunstig intelligens er her nå og det kommer mer av det temmelig kjapt.

 

tja, enkelte kaller det for kunstig intelligens, samtidig så minner det veldig mye om autopilot systemer som strengt tatt bare er en lang list med forhåndsdefinerte handlinger systemet velger

 

her må man også kunne foreta valg ut fra noe man ikke har lært

 

så lenge en datamaskin bare gjør noe som andre har sagt man skal gjøre så ligner det ikke så veldig mye på intelligens

Lenke til kommentar

En forskjell fra datamaskiner og menneskehjerner, er at datamaskiners hukommelse vil huske mye, mens vi mennesker glemmer gjerne noen ting. Det er mulig at egenskapen, "det å glemme" er en viktig funksjon for oss mennesker. Selvfølgelig alt med måte.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...