Gå til innhold

Ishockey-VM 2015


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var rett og slett en svært dårlig prestasjon av Norge. Hjelper ikke å gi dommerne eller utvisningene skylda. Hva når vi var 5 mot 3, og flere ganger 5 mot 4? Vi fikk ikke et eneste mål. Finnene rundspiller oss teknikkmessig og med mye bedre presisjon. 

Vi er for trege, og alt for upresise. Gutta tør nesten ikke skyte, og istedenfor å spille seg oppover, skyter de pucken i et av hjørnene, og jager. Dette fungerer jo svært sjeldent når vi ser hvordan forsvaret til Finland setter seg opp.

 

Håper og tror vi kan gjøre en bedre match mot Slovakia, for dette var triste greier.

Lenke til kommentar

Om de ikke vinner denne kampen så må de i hvertfall vinne de resterende. Hvis ikke ser det svært mørkt ut. 

 

Ikke fordi det er mange spillere på landslaget oppfostra i MS, men jeg liker å sammenlikne landslaget med mitt eget bunnlag Manglerud Star. Vi har ikke like mange stjernespillere, men jaggu kan vi utfordre andre lag på god gammal innsats. Man kommer langt med det. 

Lenke til kommentar

Fytti Katta! Vi snur fra 0-2 til 3-2. For en kamp! Nørstebø var kanon i dag! Min bedre halvdel sa hu nesten fikk hjertestopp når det "plutselig" ble god stemning på 3-2, for ett fantastisk mål! Herlig å se en grinebitter Gaborik på slutten, de har ingen andre å klage på enn seg selv!

 

ENDELIG!

Lenke til kommentar

Artig å se norske ligaspillere mot en av NHL's største stjerner. Ingen tvil om hvem som var sjefen utpå der om en skulle velge en (Kopitar). Men fantastisk spill av gutta! Selv om vi har dommerne med oss i dag skaper vi langt større sjanser, både i PP og i form av breakaways + bak nett. Burde satt inn to til, men Holøs-målet var det ingenting å klage på! For en kraft!

Lenke til kommentar

Trist affære i kveld. Vi har ikke marginene, pucken, eller dommerne med oss i dag. Disse to utvisningene vi fikk for 'Interference' på keeper, når _helt_ tydelig at det er våre spillere som blir hardt dyttet inn i keeper. Håpløst.

Vi får en del skudd på mål, men går ikke vår vei. Kan dog heller ikke påstå at vi spilte på vårt beste. Igjen så klarer vi ikke å gjøre noe som helst i overtall. Danskene virket mye mer sultne, var umiddelbart på oss, og presset oss hele veien.

Alt i alt en fortjent seier til Danmark i kveld.

Lenke til kommentar

Artig finale, selv om det var stort sett ett lag utpå isen. Giroux-assisten ga meg frysninger. Synd vi ikke fikk mer Ovi-show, men regner med at det kommer neste år i Moskva/St. Petersburg. Fortjent sølv til Russland med 4-0 over statene, men det var ett overlegent show av Canada i år.

 

Måtte VM arrangeres etter Stanley cup i fremtiden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...