Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Eks som har fått samboer


Anbefalte innlegg

Om jeg ringer, vil han nok kjenne igjen stemmen min. Jeg var på visningen, som sagt. Var kun meg der, og jeg er ganske pen så han husker meg garantert. Dessverre.

 

Men det var altså kun en person som hadde skrevet seg på listen, og visningen virket i det hele tatt ganske død.

 

Er kanskje det mest sannsynlige at han vi prøve å selge senere? Han tjener ganske godt, så han kan vel teoretisk sett fortsette å bo der selv om søsteren har flyttet ut. Når på året er det regnet som best å selge bolig?



Anonymous poster hash: 6669f...096
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt sikkert ikke den første gangen noen ringer med det spørsmålet og det er i hvert fall ikke så mistenkelig, unaturlig eller interessant at megleren gidder å si ifra til noen. Du er kanskje pen, men det tyder i beste fall på at megleren ville kjent deg igjen om han så deg. Det er svært få mennesker som over telefon kjenner igjen stemmen til en fremmed person de har snakket med én gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjelden at en kan kjenne igjen stemmen til en person en bare har møtt en gang, og om han skulle spørre om det, så er det vel bare å si at nå tar du nok feil av meg og en annen dame.....

Synes fremdeles at det er helt legitimt å spørre konkret om en bestemt leilighet er solgt, du kan vel si at du spør for dine foreldre e.l. Her er det jo bare å være litt kreativ.

 

Når det gjelder kjøp av bolig så vil jeg si at det er (stort sett) hele året, i storbyer som du nevner at dette er, så er det jo en generell boligmangel. Men det kommer jo også an på hvordan denne leiligheten er, selv om det kan være mangel på boliger, så har jo beliggenhet og leilighetens utseende, kvaliteter og fasiliteter mye å si for hvor attraktiv den vil være på boligmarkedet. Jeg vil tro at det er litt stille og rolig rundt jul -og fellesferie, ellers så er det ganske stor aktivitet i boligmarkedet resten av året.

Når det gjelder kjøp av (ene)bolig som jeg hadde vært interessert i, så ville jeg ha sett på det etter at snøen hadde forsvunnet slik at en kan vurdere "tingenes tilstand" på den beste måten. Det å kunne gå rundt boligen å se på grunnmur, kledning, vinduer, tak etc. utvendig er viktige ting å se på, og noe av det er ikke så enkelt å se om en skal "vasse" i dyp snø.

 

Men det å se et hustak med snø på, og om det tiner på toppen og istappene kommer ved takrenna, så har en jo en god indikasjon på varmetap gjennom taket. Men en generell oppfatning av hvordan taket er får en jo ikke som nevnt, om det er dekket av snø.

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg noen psykolog, men den derre leiligheten og alt surret rundt det er jo bare en avsporing ifra sakens kjerne. Nemlig at du sliter noe jævlig med at han har gått videre, noe som er helt naturlig når du fortsatt er såpass forelska.

 

Men drit nå i den leiligheten og om den er solgt eller ikke og se å ta kontakt med han drømme mannen din og forklar deg. Om du ikke orker å gjøre det på tel så send ham en mail. Prøv å virke normal og oppriktig og for all del ikke nevn at du var på noe visning eller noe rundt det der siden da hadde du skremt bort meg ihvertfall :p

 

Og om han avviser deg, så ja, da må du nesten bare ta til deg nederlaget og get on with it. Om du er hot så kan du jo velge å vrake mellom andre gutter som sikkertvil  vise seg å være like nice.

Lenke til kommentar

Fordi han er den store kjærligheten, og jeg er sikkert litt besatt av han - håper at forholdet hans skal ta slutt, så han kanskje en dag gir meg en ny sjanse.

For en som leser det du skriver her, så virker du ikke bare litt besatt, men veldig besatt. Det er selvsagt ikke noe galt med å kjempe for kjærligheten, men du bør i det minste forsøke å stoppe opp litt og se på hva du holder på med her. For håpet ditt er at han en dag skal bli din igjen. På hvilken måte tenker du deg at det du gjør øker sjansene for dette? Og hva hvis han oppdager deg, hva tror du skjer da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Zarac:

Nei, men hva skal jeg i så fall si sa? Bare spørre om leiligheten i X gate X er solgt, og that's it?

 

Anonymous poster hash: 6669f...096

 

Ja. Megleren kommer kanskje til å anta at du er interessert i den spesifikke boligen eller at du orienterer deg om prisnivået i det området. Men det trenger du ikke å fortelle. Det er ikke så uvanlig å ta kontakt med megler at han kommer til å tenke at du er en gal ekskjæreste eller fortelle det til selgeren.

Lenke til kommentar

Kjære TS, dette har faktisk gått for langt... Han har fått ny dame, de skal flytte sammen og kanskje få barn etterhvert. Du får ham ikke tilbake. Vet dette er harsh, men jeg tror du trenger å høre det. Han kommer ikke tilbake til deg, men gi det nok tid så klarer du deg nok uten ham. Skjønner at det er vanskelig å tro på, men husk at du er nok i deg selv! Du trenger ikke han for å realisere deg selv eller være lykkelig. Du kan gå til legen for å snakke om dette, det kan hjelpe deg videre mye bedre enn spekulering om hvorvidt han har solgt leiligheten eller ei.

Og i forhold til det med oversikten på finn.no, så er finn en privat aktør, ikke et offentlig register. Det er ikke slik at alle solgte leiligheter havner der, det er helt opp til megler og selger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om det er lov å håpe på visse ting, er det realistisk sett en mye lengre tidsramme når han har blitt samboer. De færreste samboerskap varer kun i noen måneder, sannsynligvis er det snakk om en noe lengre periode før du og han kan bumpe tilfeldig borti hverandre på byen og bli kjærester igjen.

Så det er ikke noe poeng i å kontakte denne megleren i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Få barn etter hvert ? Den nye dama er barnløs og 40 år.....Nylig skilt. Kanskje hun ikke kan/vil få barn. Håper det. Anonymous poster hash: 6669f...096

Eller kanskje hun skilte seg fordi den tidligere mannen hennes ikke ville ha barn og hun nå har funnet en mann som vil ha det? Og nå er hun 40 år og har dårlig tid, så de selger leiligheten for å flytte til noe større, med barnerom.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det beste for TS er nok å gi slipp på denne mannen og bare komme seg tilbake til det livet du hadde før du møtte denne mannen. Du klarte deg sikkert helt fint i det livet du hadde før du traff denne mannen, og nå vil du bare være tilbake igjen der. 

 

Tiden vil tære og bryte ned dine følelser for denne mannen. Derfor ta tiden til hjelp.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Nesten som jeg forstår at han gjorde det slutt ut i fra det du skriver her

Jeg forstår det er vanskelig, men vær nå glad på hans vegne. Om du er så pen som du sier klarer du fint å finne deg noen som kanskje er enda bedre enn han. Du bør forsøke å glemme han, og ikke oppsøke han og hans liv.

Jeg tviler på at megleren husker deg bare fordi du har møtt han og snakket i telefon. En megler møter mange forskjellige mennesker, så tviler på at du skilte deg sååå mye ut

Lenke til kommentar

Den nye dama er 40, og altså barnløs. Hun har vært gift i flere år, og ble skilt i fjor. Om hun hadde villet eller kunne få barn, hadde hun vel fått det får lenge siden.

 

Men ja, jeg vet jeg tenker for mye på eksen og at det ikke er særlig sunt, men jeg elsker ham og klarer ikke å gi opp håpet.



Anonymous poster hash: 6669f...096
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...