Gå til innhold

Hjelp til valg av TV?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

er på utkikk etter en ny TV, men har lite peiling på hva jeg skal se etter. Vi er studenter og ønsker ikke å bruke alt for mye, så vet noen om en brukbar, men ikke alt for dyr TV?

 

Brukes i hovedsak til spilling på spillkonsoller og filmer i HD/Blu-Ray, men også litt TV-titting.

Vektlegger bildekvalitet først og fremst, men grei lyd og ytelse er også greit å ha.

 

Vi sitter gjerne et stykke fra TVen, så litt størrelse hadde vært fint. Har kost oss med en 32" alt for lenge, så på tide med litt større :-)

 

På forhånd takk for hjelp,

Ivo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

W705, men den er ikke noe billigere hvis du i det hele tatt finner den i Norge nå. Nesten "alle" bedre TV'er i dag kommer jo med 3D. Så det trekker ikke opp prisen noe særlig. De uten 3D er som regel dårligere på andre ting også. Jeg tenkte det samm som deg når jeg kjøpte tv i år,så jeg har sjekket dette.

Endret av BigBadAde
Lenke til kommentar

Skjønner. Ser ikke ut til at vi får ordnet 7k innen 1./2. mai, så da må vi evt ned i pris eller vente, men da blir vel Tven betydelig dyrere?

 

55" ligger som regel på ca 10 000kr. Men det har vært en del kampanjer på den både til 8 og 9 000 kr. Jeg har ikke sett den så billig som 7 000kr før. 

Lenke til kommentar

 

Skjønner. Ser ikke ut til at vi får ordnet 7k innen 1./2. mai, så da må vi evt ned i pris eller vente, men da blir vel Tven betydelig dyrere?

 

55" ligger som regel på ca 10 000kr. Men det har vært en del kampanjer på den både til 8 og 9 000 kr. Jeg har ikke sett den så billig som 7 000kr før. 

 

 

Mener jeg har sett flere "store" Tver til en billigere penge, men da er det kanskje snakk om betydelig verre kvalitet osv? Takker for hjelp..

Lenke til kommentar

 

 

Skjønner. Ser ikke ut til at vi får ordnet 7k innen 1./2. mai, så da må vi evt ned i pris eller vente, men da blir vel Tven betydelig dyrere?

 

55" ligger som regel på ca 10 000kr. Men det har vært en del kampanjer på den både til 8 og 9 000 kr. Jeg har ikke sett den så billig som 7 000kr før. 

 

 

Mener jeg har sett flere "store" Tver til en billigere penge, men da er det kanskje snakk om betydelig verre kvalitet osv? Takker for hjelp..

 

 

Ja, det er nå litt etter hvilke krav man har da. Hvilken sum så du for deg?

Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Vi fikk skrapet sammen litt penger og var heldige nok til å få kjøpt den siste Tven de hadde liggende på lager på Elkjøp.

Tusen takk for flott anbefaling!

 

Må si oss svært fornøyde med Tven så langt, men strever litt med å finne "optimale" innstillinger her.. har fulgt noen "guides" på nettet, og har skjønt at det lønner seg å skru av det meste av enhancers osv, så har gjort dette, men hva angår brightness, sharpness osv er det vanskelig å finne "sweetspotten".

 

Noen tips&triks for å oppnå så godt bilde som mulig (helst uten å måtte styre med kalibrerings-dvder ol.)?

 

På forhånd takk,

Ivo

Lenke til kommentar

Så bra å høre at dere er fornøyd med TV'n!

Har du sjekket disse to instillingene for kalibrering?

Hvert panel er jo forskjellig så det blir jo uansett ikke 100% av å bruke disse heller. Men kan nå bruke det som utgangspunkt åsså justere der i fra. Er lurt å starte med å slå av alt enchancers som du kaller det å så eventuelt jusetere på etterhvert.

 

http://www.flatpanel...l&id=1399291728

 

https://www.avforums...ttings.1869036/

Endret av BigBadAde
Lenke til kommentar

Så bra å høre at dere er fornøyd med TV'n!

Har du sjekket disse to instillingene for kalibrering?

Hvert panel er jo forskjellig så det blir jo uansett ikke 100% av å bruke disse heller. Men kan nå bruke det som utgangspunkt åsså justere der i fra. Er lurt å starte med å slå av alt enchancers som du kaller det å så eventuelt jusetere på etterhvert.

 

http://www.flatpanel...l&id=1399291728

 

https://www.avforums...ttings.1869036/

 

Takk takk :-) Har prøvd fire forskjellige innstillinger jeg har funnet på nett og tweaket litt on-the-go, men føler ikke at jeg blir helt fornøyd eller får det meste ut av Tven, så da regner jeg med at det må investeres i noe kalibrerings-"verktøy" før eller senere.

 

Er det snakk om kalibrerings-DVD i så fall? Og hvilke DVDer er anbefalt da?

 

Takk på forhånd,

Ivo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...