Gå til innhold

Slik svarer Valve-sjefen på klagestrømmen rundt betal-«mods»


Anbefalte innlegg

 

Kan ikke engang huske sist Gabe har gått ut på denne måten med så obvious damage control..

 

Har det virkelig blåst seg opp så stort?

 

For folk so ikke skjønner at Steam ordner med server og hele pakka, så er det klart de skal ha en del av kaka, for å drifte noe slikt. Enten her, eller gjennom økte priser i spillbutikken.. Er jo ren skjær matematikk..

Nexusmods er en rimelig stor side for mods som i utgangspunktet er gratis for opplaster og nedlaster...

 

Og derfor er det gratis å drifte den serverparken? .......

 

Tenker heller den sida lever av donasjoner eller reklame jeg isåfall..

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Kan ikke engang huske sist Gabe har gått ut på denne måten med så obvious damage control..

 

Har det virkelig blåst seg opp så stort?

 

For folk so ikke skjønner at Steam ordner med server og hele pakka, så er det klart de skal ha en del av kaka, for å drifte noe slikt. Enten her, eller gjennom økte priser i spillbutikken.. Er jo ren skjær matematikk..

Nexusmods er en rimelig stor side for mods som i utgangspunktet er gratis for opplaster og nedlaster...

 

Og derfor er det gratis å drifte den serverparken? .......

 

Tenker heller den sida lever av donasjoner eller reklame jeg isåfall..

 

 

Påstod aldri at det var gratis å driver serverparken. De lever på reklame, subscription for tilgang til servere med høyere hastigheter og donasjoner ja.

 

Jeg bare poengterte at andre sider tilbyr en løsning som er gratis for brukerne. De selger ikke spill, derfor er det ikke noe "økt pris i spillbutikken" for å dekke kostnader. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ja, og? At de kan skvise så mye ut av markedet betyr ikke at det er en rettferdig pris.

 

Det er svært mange mods som fikser mangler, pynter opp grafikk osv i spillet, dvs ikke bare nytt innhold. Det betyr at et spill med dårligere optimalisert grafikk, bugs, og andre lett fiksbare mangler tjener penger på å ikke fikse det om det blir fikset av mods.

 

AtW

 

Jo, at markedet vil betale betyr at prisen er rettferdig. Vi snakker ikke om nødvendige basisvarer her, men underholdningsprodukter.

 

Penere grafikk er innhold, hva du mener med "mangler" er ukjent.

 

At det skal være lønnsomt for Bethesda å bevisst lage kjerneproduktet dårligere og håpe at modsalg kompenserer for tapt salg av spillet virker ekstremt spekulativt. Men om folk er villige til å betale for et enklere basis-spill og heller velge hvilke oppgraderinger man ønsker så ser jeg ikke noe stort problem egentlig. Det er sånn biler selges. Basisen er kjip og først etter mye ekstra blir den fin.

Jeg står ikke bak ett verdensyn der markedsverdien er alt som bestemmer rettferd eller ikke.

 

Å bevisst lage et dårlig produkt er nok å ta i, men de har få incentiver til å forbedre produktet undervis og gi ut ett polert produkt.

 

AtW

lol

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

Og 30% er en saklig cut? Ikke i mine øyne.

 

AtW

Hvordan kan prisen være usaklig?

 

Lyse har høye strømpriser. Det betyr ikke at lyse har usaklige strømpriser

Det spørs jo hva lyses priser er, de kjenner jeg ikke til.

 

AtW

Lyse er nesten dobbelt så dyre som alle andre. De har likevel en stor kundemasse i Rogaland.

 

Poenget er at du kan ikke kalle prisen usakling når det finnes mange som er villig til å betale.

 

Usaklig burde brukes når man ikke holder seg til saken ;)

Jo, det kan jeg, spesielt når det er snakk om en tjeneste der det er en slags "defacto-monopol"

 

AtW

lol

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...