Gå til innhold

TEST: Microsoft Lumia 640 LTE


Anbefalte innlegg

Har bare såvidt testet WP før, men er denne en telefon som kan passe for min far som fortsatt tviholder på en dummy-Nokia? Nå trenger han snart å oppgradere til en telefon med skikkelig nettleser i forbindelse med jobb. Android har jeg prøvd å få han til å teste en del, men det har ikke vært noen innertier. Iphone er for dyrt. Ser for meg at "tilsense" kan være lette å forstå for han, også siden han kjenner greit til Windows.

Har mor på 84 som er teknologisk analfabet. Takler Lumia 620 som bare det ?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så var det operativsystemet da, virker ikke som om anmelder har tatt dette med i beregningen når han skriver at du ikke får mer mobil for pengene.

 

Er vel ikke så lenge en apple-fanboy i redaksjonen kom til konklusjonen at WP var bedre, så OS'et har de nok tatt med i konklusjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Noe sier meg at denne telefonen egentlig tilhører prisklassen rundt 3000,- Men Microsoft er så desperate etter markedsandeler at de selger den med tap.

 

EDIT: Man kan jo argumentere at Microsoft selger alle mobilene sine med tap, siden mobildivisjonen taper penger... Markedsandelen synker allikevel... 

 

... så da er konklusjonen at de ikke klarer å gi bort telefoner en gang.

Har hatt Lumia-telefoner i flere år. Microsoft har ikke problem med å lage gode telefoner, men å overvinne saueflokkmentaliteten. Dette gjør at man kjøpe glimrende mobiltelefoner til en svært god pris.

 

 

En god telefon er mer enn bare hardware i disse dager.

 

AtW

enig.

Det skjønner du når du tester kameraet på denne

Lenke til kommentar

Jeg har selv Lumia 735 og jeg ser vel egentlig ingen forskjell annet enn 4,7 skjerm Vs 5... Til å være en billig telefon (men ikke billigtelefon) er jeg veldig fornøyd. Noen få app'er mangler men de fleste "standard" er på plass for min del.

 

Installerer man SDkort fra dag én (32GB er mer enn nok for de fleste) og setter mobilen til å legge alt der vil man generelt ikke gå tom for plass. Noen få apper vil ikke på SDkort, men da får du beskjed og kan så installere på telefonen. Batteriet kan også klare et par dager med normal bruk.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Skjønner ikke hvorfor folk som ikke er interessert i denne skal kommentere negativt om denne telefonen eller Windows Phone. Ikke alt passer til alle. Noen liker Android, noen liker IOS og noen liker Windws Phone. Ikke nødvendig å slenge dritt om de du ikke foretrekker.

 

Alle systemene har sine fordeler.

 

Denne telefonen ser ut som et godt kjøp om du synes WP er et bra system, noe jeg absolutt opplever det som. Så unødvendig å steple for som fanboys bare fordi de liker noe annet en det du liker.

 

Jeg får faktisk inntrykk av at Androidtilhengere har et kjempeproblem med å akseptere at andre liker noe annet. Hva kan det komme av? 

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk som ikke er interessert i denne skal kommentere negativt om denne telefonen eller Windows Phone. Ikke alt passer til alle. Noen liker Android, noen liker IOS og noen liker Windws Phone. Ikke nødvendig å slenge dritt om de du ikke foretrekker.

 

Alle systemene har sine fordeler.

 

Denne telefonen ser ut som et godt kjøp om du synes WP er et bra system, noe jeg absolutt opplever det som. Så unødvendig å steple for som fanboys bare fordi de liker noe annet en det du liker.

 

Jeg får faktisk inntrykk av at Androidtilhengere har et kjempeproblem med å akseptere at andre liker noe annet. Hva kan det komme av?

Ios brukerne mener du...

Lenke til kommentar

 

Skjønner ikke hvorfor folk som ikke er interessert i denne skal kommentere negativt om denne telefonen eller Windows Phone. Ikke alt passer til alle. Noen liker Android, noen liker IOS og noen liker Windws Phone. Ikke nødvendig å slenge dritt om de du ikke foretrekker.

 

Alle systemene har sine fordeler.

 

Denne telefonen ser ut som et godt kjøp om du synes WP er et bra system, noe jeg absolutt opplever det som. Så unødvendig å steple for som fanboys bare fordi de liker noe annet en det du liker.

 

Jeg får faktisk inntrykk av at Androidtilhengere har et kjempeproblem med å akseptere at andre liker noe annet. Hva kan det komme av?

Ios brukerne mener du...

Begge, mener du?

 

Er på Android nå, Samsung Note 3, har hatt et par WP-telefoner også, som har fungert veldig godt. Måtte bytte på grunn av jobb, men jeg hadde glatt gått tilbake til WP ved neste korsvei.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk som ikke er interessert i denne skal kommentere negativt om denne telefonen eller Windows Phone. Ikke alt passer til alle. Noen liker Android, noen liker IOS og noen liker Windws Phone. Ikke nødvendig å slenge dritt om de du ikke foretrekker.

 

Alle systemene har sine fordeler.

 

Denne telefonen ser ut som et godt kjøp om du synes WP er et bra system, noe jeg absolutt opplever det som. Så unødvendig å steple for som fanboys bare fordi de liker noe annet en det du liker.

 

Jeg får faktisk inntrykk av at Androidtilhengere har et kjempeproblem med å akseptere at andre liker noe annet. Hva kan det komme av? 

 

Alle systemer har sine fordeler, alle har sine ulemper, det er sikkert noen som ønsker seg et slags care-bears-tyranni der man kun skal kommentere positivt om alt, jeg ønsker meg ikke det.

 

Ellers foreslår jeg du leser igjennom tråden, i den grad det er drittslenging om grupper her så er det om folk som ikke kjøper winphone, eller ios-brukere, det er faktisk ingen(?) som lenger drit om winphone-brukere i tråden, det er bare folk som sier de ikke foretrekker det OSet, eller er det der du legger lista for "drittslenging"?

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har brukt WP på min Lumia 925 et halvt år nå, gikk over fra android på grunn av problemer med samsung og sony android telefoner i over 5 år. Har alltid vert glad i android, men til slutt gikk min tålmodighet ut, når jeg aldri fikk en telefon jeg kunne bruke over tid uten å få problemer.  Er godt fornøyd med Windows Phone så langt og kunne ikke tenkt meg å gå tilbake til android igjen, men androidhar klart sine fordeler som mer apps osv. Men når det gjelder stabilitet og batteri levetid er nok Windows Phone klart veien å gå. Men det kommer stadig flere apps til WP. Er vell i dag kun snapchat jeg savner, men ikke akkurat det største savnet for å si det slik.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har hatt en 820 i evigheter nå. Funker som ei kule, og kosta 1200 spenn, riktignok på tilbud. Men når hadde eplegjengen skikkelige tilbud sist? Flere jeg kjenner har svidd av minst det tidobbelte på mobiler i samme perioden. Jeg kunne tatt en toukers luksusferie for de penga, eller spare dem. Og min mobil funker like bra som en fire-fem ganger dyrere. Bra kamera, responsiv som fy, FANTASTISKE kart, topp lyd og knallskarp skjerm. Jeg driter i snapchat, så savner ikke det. Kan tenke meg at 640 er fantastisk. Dama har en 735, og den er også suveren. Og den kosta 1000 spenn...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har en Lumia 730 dual sim. Jobb og privat, i samme tlf.

 

Tokl itt tid å bli vandt til Windows Phone, og savner enkelte app'r, spesielt ny lanserte.

 

Men takk gud for at jeg prøvde den. Klarer meg ikke uten, og er veldig spent på Windows 10.

 

Windows Phone ftw!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan nokon som har testa ein mobil med Lumia Camera som standard-app (som denne) seie noko om oppstartstid for appen?

Har sjølv ein Lumia 925, og der er Microsoft Camera framleis standard-app. Ein kan jo endre det til Lumia Camera i innstillingane, men på min tlf er den mykje treigare i oppstart. Både frå startskjerm/meny og ved bruk av kameraknappen. Det tar 4-5 sek frå ein trykk på ikonet i menyen, eller frå den lille vibrasjonen når ein trykk på kameraknappen, til han er klar for å ta bilde. Microsoft Camera brukar ca. 2 sek, og dei 2-3 sek i forskjell er merkbare når ein kjapt skal ta bilde av ein situasjon før han er over.

Er jo elles heilt einig i at Lumia Camera er overlegen teknisk og skulle ønske eg kunne bruke han som standard-app, men for eit mobilkamera er det for meg viktig å kjapt kunne ta bilde når noko skjer.

Lenke til kommentar

Noe sier meg at denne telefonen egentlig tilhører prisklassen rundt 3000,- Men Microsoft er så desperate etter markedsandeler at de selger den med tap.

 

EDIT: Man kan jo argumentere at Microsoft selger alle mobilene sine med tap, siden mobildivisjonen taper penger... Markedsandelen synker allikevel... 

 

... så da er konklusjonen at de ikke klarer å gi bort telefoner en gang.

 

Man kan si så mangt om windows phone og nokia. Men jeg har prøvd, lumia 730 og kan si at simpleste apper ikke holder mål, det basiske er ustabilt og irriterende, og app store er fullt av narreapps.

Lenke til kommentar

... så da er konklusjonen at de ikke klarer å gi bort telefoner en gang.

 

Sign me up! .. Appmarkedet er skralt, og med ingen nær løsning på Snapchat. For min og andres del tror jeg apper er et kjempeproblem. Fikk min Lumia 930 med rabatter smurt overalt til totalt 1695 på Elkjøp her forleden. Tok meg en uke og jeg sprakk. Den ble altfor svær, og det krever litt å lære seg kamera skikkelig. Fikk aldri like gode bilder som de har fått på tester på nettet. Alle vil ha enkle og raske kamera. Jeg og. Ble Sony - 2k dyrere..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...