Gå til innhold

Kan noen anbefale en god bok?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen av de jeg leser nå som jeg elsker: 

Introducing the witcher. Ble hekte på the witcher pga spillene å nå begynner jeg snart på 2 boka.

The girl on the train. Etter jeg så Gone girl måtte jeg lese boka å blei hekta på thriller sjangern. Boka er storslagen så langt.

Monstermenneske: En god roman som handler om en jente med ME syndrom.

Lenke til kommentar

Jack Reacher serien til Lee Child. x-militær som går sine egne veier, bor ingensteder, reiser rundt og må stadig rydde opp i noe

Dan Brown sine bøker, spesielt Inferno, Iskaldt bedrag og Engler og Demoner er mine favoritter. Alle bøkene har samme hovedperson, en kunstprofessor som blir dratt inn i alskens rart

John Grisham sine bøker - juridisk skjønnlitteratur

Jo Nesbø - Happy Hole serien, og Snømann

Lenke til kommentar

Det er egentlig veldig vanskelig å skulle svare på dette og komme med anbefalinger. Selv om du sier at du tar i mot tips innenfor det meste, er det vanskelig å skulle vite hvor man skal starte. Folk her har vært innom krim, thriller, historiske romaner m.m. Det er litt som å spørre om anbefalinger om film eller musikk uten å gi noen som helst pekepinn om hva man liker. Jeg mener ikke nødvendigvis sjanger eller akkurat en bok, men noen bøker eller noen sjangre kan nok hjelpe. Så slipper folk å anbefale Malazan Book of The Fallen, kanskje den beste fantasyserien jeg har lest, hvis du i utgangspunktet ikke liker fantasy eller leser bøker på engelsk i utgangspunktet.

 

Samtidig kan jeg forstå utgangspunktet. Du har bare lyst til å lese en god bok men vet ikke helt hvor du skal starte å lese eller du vil kanskje gå noen nye veier. Uansett så er dette info som kan hjelpe oss som skal hjelpe deg.

 

Uansett. Jeg anbefaler Malazan Book of the Fallen av Steven Erikson. En 10-bøkers fantasyserie på engelsk, med flere tilleggsbøker samt en påbegynt ny trilogi, og 6 bøker satt til samme verden og som utfyller Eiksons historie av en annen forfatter. Episk, svært, mørkt, morsomt, oppfinnsomt, kronglere, vanskelig.... En skikkelig leseopplevelse. Hvis du kommer deg igjennom den.

Lenke til kommentar

Jakten på Atlantis av Andy McDermott er en bok jeg elsker. Ikke bare boken i seg selv, men hele serien (er vel ca ti bøker ute nå, og neste kommer i høst.) Som tittelen sier dreier det seg om å finne Atlantis, men selv om det høres klisjé ut snakker vi ren action fra start til slutt. Eneste negative er at det kan være litt for mye action til tider. Det er nesten Michael Bay i bokform, bare at dette faktisk har historie og karakterutvikling. Elsker denne serien.

 

Likte du bøkene til Stieg Larsson kan jeg jo nevne at fjerde bok i Millenium-trilogien til Stieg Larsson kommer i augut. Riktignok er den ikke skrevet av ham selv (logisk, da han døde for mange år siden), og er frittstående. Aner ikke hva norsk tittel blir, men den svenske tittelen er «Det som inte dödar oss», og engelsk tittel vil være "The girl in the spider's web". Det er bare å glede seg eller grue seg, alt etter hvordan man ser det. (hint: Dune-sagaen ble fullført av sønnen til Frank Herbert, og stinket verre enn en tyve år gammel uvasket gymsokk.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...