Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger råd - Nytt barn på vei..


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er i en veldig fastlåst situasjon om dagen som jeg trenger å få råd til. 

 

Jeg og forloveden venter barn, hun er nå 10 uker på vei. Barnet var halvveis planlagt, i den forstand at at hun brukte prevensjon, men ble dårlig av det og sluttet derfor. Vi var forberedt på hvilke konsekvenser det kunne få i forhold til barn.

 

Hun har fra før et barn med spesielle behov og de har bodd hos meg siden i høst. Vi bor nå i en nabokommune til den hun bodde i. Jeg har brukt opp mot en halv million kroner for å få tilpasset boforhold slik at forholdene for hun og hennes sønn er best mulig, noe som har gjort at jeg ikke har noen egenkapital igjen i huset. Jeg har også et barn fra et annet forhold, som er hos meg annenhver helg og i ferier.

 

Hun har beholdt adresse i nabokommunen grunnet skoleplassen til sønnen sin, men det har vært en avtale at hvis vi skulle få en ny unge må hun skifte adresse og bytte skoleplass på barnet hun har fra før. Nå har hun gått tilbake på dette og mener skoleplassen som tilbys i kommunen vi bor i nå ikke er bra nok og det vil få for store konsekvenser for utviklingen og derfor må flytte tilbake til den forrige kommunen.

 

Etter å ha tatt opp så mye ekstra i lån, og med tanke på boligpris og jobbsituasjon, vil det være helt umulig for meg å få solgt og flyttet, Jeg blir da sittende igjen uten mulighet til å betjene lån etc. og alt faller på en måte sammen. Det hører også med til historien at jeg har nylig tatt opp billån på flere hundretusen kroner for at hun skal komme seg rundt (levere barn etc.). Jeg har også en inntekt mindre en gjennomsnittet i landet. Og ikke beholde barnet er også helt utelukket for henne. 

 

Hun synes det selvfølgelig også er vanskelig, men sier at barnet hennes må komme først, noe jeg har forståelse for, men at jeg da blir sittende igjen alene uten å få endene til å møtes hver mnd. 

 

Råd for hva jeg skal gjøre mottas med stor TAKK.

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff, dette hørtes ikke bra ut. Du har gravd din egen grav her, men heldigvis er det fortsatt en mulighet til å komme ut av det uten for store negative konsekvenser.

 

Men du må få kontroll på kvinnfolket ditt, du må lære henne opp til hvordan ting fungerer og du må ta ansvar for at hun forstår hva som må gjøres. Behandle henne som du behandler dine barn hvis nødvendig, men dere må kunne bli enige om hvordan dere framover skal fungere som en familie. Og når jeg sier "bli enige" må jeg påpeke at dette er noe du må ta ansvar for at skjer, du skal ikke nikke til hva hun sier men fortelle henne.

 

Jeg vil bemerke at det finnes kvinner som også har mulighet til å fungere som voksene, men ut i fra det som skrives her er det ikke en av de få vi snakker om i dette tilfellet.

 

Ta gjerne også å søk ut endel visdom som finnes på nettet som kan være nyttig for menn i tradisjonelle forhold, f.eks. vet de fleste av oss at man aldri kjøper konebil ny, en konebil kommer til å ha en eller annen form for skade i løpet av kort tid og verditapet på en ny bil er som å brenne penger. Man kjøper en brukt bil med tilstrekkelig sikkerhetsutstyr som er billig å reparere når ulykken skjer.

Lenke til kommentar

Jeg ville fått det svart på hvitt hva hun skylder, og hva hun skal betale tilbake i månedlige avdrag. Selg også bilen og la hun få kjøpe sin egen, forstår ikke hvorfor du skal slite med å få endene til å møtes, fordi du kjøpte en bil til henne for flere hundretusen. Og er det nødvendig med en så dyr bil? Har dere undersøkt om der er noen støtteordninger?

 

Burde også avtale møte med kommunen før de flytter, og få de til å berolige henne om at sønnen får det like godt der. 

 

Forstår dere er forlovet og skal gifte dere, men det høres ut som hun får mer ut av det enn deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hun synes det selvfølgelig også er vanskelig, men sier at barnet hennes må komme først, noe jeg har forståelse for, men at jeg da blir sittende igjen alene uten å få endene til å møtes hver mnd. 

 

Råd for hva jeg skal gjøre mottas med stor TAKK.

 

Hvis hun vil det beste for barnet sitt så tror jeg ikke hun bør kaste deg til siden. Det virker som om du er en j**la god forsørger og bryr deg mer enn gjennomsnittet. Hvis hun velger å gå fra deg og flytte et annet sted så vil det gå utover barnet hennes. Det eneste du må betale da er fastsatt barnebidrag og hun vil ikke ha en hjelpsom fyr som deg ved hennes side lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...