Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Finne jente med tradisjonelt syn på sex


Anbefalte innlegg

Jeg har et tradisjonelt syn på sex og ønsker å finne meg ei jente som deler dette. Jeg ønsker noen smarte tips på hvordan jeg kan gjøre akkurat det?

 

Dette er så klart ikke det eneste evalueringskriteriet, men er et område som er viktig for meg.

 

Jeg ser på sex som noe intimit og spesielt og som man dermed ikke deler med hvem som helst. Jeg er ikke fanatisk, men syns det hadde vært romantisk å finne en partner som ikke har flere titalls one night stands bak seg. Jeg er klar over at det finnes utallige diskusjoner på internett om hvorvidt partnerens fortid har noe betydning, men det er ikke i den retningen jeg ønsker å føre denne diskusjonen.

 

Å spørre rett ut blir feil og vil ha lite for seg ettersom de fleste jentene ikke vil være ærlige om noe sånt. Jeg ønsker egentlig ikke å vite hvor mange sexuelle partnere min kommende kjæreste har hatt, men ønsker bare at vi deler samme synet på sex. 

 

Noen gode tips? Noen andre som har gjort dette tidligere? 



Anonymous poster hash: a972a...3b5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke kristen og har heller ikke noe annet religiøs tilhørighet. Jeg har hatt flere seksuelle partnere selv, men det har vært kjærester. Jeg søker altså ikke en kjæreste som skal være jomfru. Jeg vil jo at hun skal være seksuelt trygg og glad i sex, men at sex alikevel skal være noe spesielt som man ikke har delt med hvem som helst. Hvordan finner man ut på en effektiv måte om en jente deler dette synet?

 



Anonymous poster hash: a972a...3b5
Lenke til kommentar

Ja, der har du en vanskelig jobb. Dæven, jeg har mange venninner som har overraska meg veldig. Selv de mest tause og blyge jentene jeg kjenner har kommet drassende med historier om spontan trekant og analsex med fremmede.

 

Jeg har bare ligget med én gutt, og han er fortsatt kjæresten min. Så da foreslår jeg at du ser etter en som meg: dårlig selvbilde, redd for kroppskontakt og med stor forakt for sitt eget speilbilde. Lykke til!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Høres slitsomt ut å legge så mye vekt i en eventuell partners seksuelle fortid, I dagens samfunn er ikke sex så tabu som før og både gutter og jenter kan ha det gøy uten å bli stigmatisert av den grunn. Beste sjansen din er vel å finne ei som er veldig religiøs eller som har veldig dårlig selvtillit og ikke har vært noe særlig ute på livet.

 

Jenter har også behov og de fleste ser ikke noe grunn til å kneble dette i ungdomstiden. Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jo mer sex hun har hatt jo bedre er hun sannsynsligvis i senga så ser ikke helt problemet der. 

Horer er best; det er det du vil fram til? Kan være du har rett - jeg vet ikke.

 

Skal love dæ at nån ei jenta som har vært i et 5 år langt forhold men har pult 1 person e 10x bedre enn ei skløtta som har pult 50 kara. One night stands for eksempel gir ikkje mye frihet. Man tar ikkje ut pisken på første date.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Slike jenter finnes, men tror ikke det er så enkelt å finne de av den grunn at det ikke er noe man spør om direkte og om man så gjorde, får man neppe et direkte svar. I hvert fall ikke tidlig i leken. Et alternativ er jo for eksempel å gå etter kristne jenter. Kristne i dag er vel rimelig liberale og omgjengelige, men de har nok fortsatt det du kaller et tradisjonelt syn på sex.

 

Det aller beste er nok om du heller aksepterer at kvinner faktisk er seksuelle vesen og fokuserer på å finne en jente du trives sammen med og som trives sammen med deg. :) Er tross alt det som betyr noe.

Lenke til kommentar

Forstår ikke i hvilken verden dere lever i; samtlige av mine tidligere partnere passer beskrivelsen trådstarter er ute etter, og kun én av dem har hatt psykiske vansker og vært i noen grad religiøs. Flere hekler seg allerede opp i problemet med å forholde seg til en eventuell partners "seksuelle fortid", selv om trådstarter eksplisitt poengterer at det ikke er en del av problemstillingen eller hva han konkret søker etter. Det er helt tydelig at antallet ikke er relevant her, eller i hvilken grad de er "seksuelle vesner". Hvor langt av sporet er det mulig å kjøre? Trådstarter leter etter en jente som er forsiktig og gjerne litt ekstra eksklusiv med hvem hun deler det mest intime med. Det er helt normalt, og det er masse, masse, massevis av jenter som også er på den måten, og etter min erfaring er det overhodet ikke vanskelig å skille dem ut:

 

- Bruk mye tid på å bli kjent med personen før du går videre i forholdet.

I prinsippet er det så enkelt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Trådstarter leter etter en jente som er forsiktig og gjerne litt ekstra eksklusiv med hvem hun deler det mest intime med. Det er helt normalt, og det er masse, masse, massevis av jenter som også er på den måten, og etter min erfaring er det overhodet ikke vanskelig å skille dem ut:

 

Så du mener at det er vanlig at en voksen jente ikke har hatt en one night stand eller sex utenom et forhold? 

 

Du sier at det overhodet ikke er vanskelig å skille de ut. Kan du gi oss uvitende noen tips? Er det noen spesielle karakteristikker jenter som har ONS har som de som ikke har det? Jeg har nemlig hatt ONS med flere 'sukkersøte' og 'uskyldige' jenter. Det betyr ikke at de knuller to nye fyrer hver helg. En av de hadde nettopp kommet ut av et forhold. Hadde ligget med en annen før meg og gikk inn i et annet forhold like etter (og er fortsatt i det forholdet). Så om hun har vært ærlig med meg om seksualhstorikken sin (tar det med en klype salt), har hun ligget med tre menn /gutter som hun har vært i forhold med og tre ONS. Ikke spesielt mye for en i dag 24 år gammel jente.

 

- Bruk mye tid på å bli kjent med personen før du går videre i forholdet.

 

 

Den er grei. Men om man møter noen man virkelig liker og har god kjemi med, er ikke det noe overfladisk å skulle avslutte det fordi vedkommende har hatt sex utenom et forhold om alt annet stemmer?

 

Jeg er 100% for at alle skal få ha sine egne preferanser og jeg legger ikke skjul på at jeg selv foretrekker en jente som ikke ligger rundt over  lav sko, men jeg skjønner allikevel ikke helt logikken her.

Endret av Bruker-239845
Lenke til kommentar

 

Jo mer sex hun har hatt jo bedre er hun sannsynsligvis i senga så ser ikke helt problemet der. 

Horer er best; det er det du vil fram til? Kan være du har rett - jeg vet ikke.

 

 

Lurer mer på hva du vil fram til her jeg, har personlig aldri trukket noen parallell mellom jenter som har mye sex med horer, den retorikken får man vel overlate til reigiøse ledere og andre skinnhelligheter tenker jeg. 

 

Uansett, øvelse gjør som kjent mester så antar at horer holder høyt nivå ja.

Lenke til kommentar

Har møtt på mange jenter med tradisjonelt syn på sex, men selv de har somregel hatt endel partnere pga tidligere forhold som ikke har fungert, og den enkle grunn at man nå om dagen ikke venter til man er gift før man har sex. Hvis ikke det var det du mente da. Men vet om mange jenter som kun har sex med de som de har datet en god stund.

Lenke til kommentar

Så du mener at det er vanlig at en voksen jente ikke har hatt en one night stand eller sex utenom et forhold?

 

[..]

 

Den er grei. Men om man møter noen man virkelig liker og har god kjemi med, er ikke det noe overfladisk å skulle avslutte det fordi vedkommende har hatt sex utenom et forhold om alt annet stemmer?

Det er forsåvidt ganske så vanlig, men det er ikke det jeg sier i det hele tatt. Hvorfor må jeg poengtere ovenfor deg at problemstillingen ikke er hvilket forhold jenten har hatt til sex tidligere? Ser du ikke selv at du legger unødvendig fokus på noe som ikke er en del av problemstillingen?

 

La meg tegne det for deg:

 

En kvinne på 26 år, har hatt 19 partnere i sitt liv. Noen har vært seriøse, noen har vært en flørt. Noen har vært ONS, men størsteparten har vært i forhold. Kvinnen anser seg som seksuelt aktiv og glad i sex, men leter nå etter en fast partner og et eksklusivt forhold.

 

Denne kvinnen passer trådstarters forespørsel, slik jeg forstår den. Poenget er ikke hvilken fortid vedkommende har hatt, på noen måte, kun hva vedkommende er ute etter og leter etter akkurat nå.

Lenke til kommentar

 

 

Jo mer sex hun har hatt jo bedre er hun sannsynsligvis i senga så ser ikke helt problemet der. 

Horer er best; det er det du vil fram til? Kan være du har rett - jeg vet ikke.

 

 

Lurer mer på hva du vil fram til her jeg, har personlig aldri trukket noen parallell mellom jenter som har mye sex med horer, den retorikken får man vel overlate til reigiøse ledere og andre skinnhelligheter tenker jeg. 

 

Uansett, øvelse gjør som kjent mester så antar at horer holder høyt nivå ja.

 

Hvilken retorikk? Det er bare en logisk slutning som jeg ser du også har kommet fram til. 

Men så er spørsmålet om dine premisser er korrekte!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...