Gå til innhold

Spår flere millioner solgte Apple Watch-enheter på få måneder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Om analytikerne får rett så tipper jeg at Apple sitt renomé vil falle som stein etter at eierne av klokkene blir lei av "superklokken" de har kjøpt og som må lades hele tiden for å fungere optimalt.

 

Tror nok at dette er mer en "luksus ting merkevare" greie enn noe annet.

Hadde analytikerne hatt rett om produkter hadde de hatt skikkelige jobber med å lage produkter. De lo av iPhone, de lo av iPad, og nå ler de av Apple Watch. Om de får rett på tredje forsøk kommer de nok til å klappe seg på skuldrene og si at de har vært kjempeflinke. (Jeg har jobba litt med analytikere i et par oppkjøpsfaser, og det er ikke akkurat a-laget, for å si det mildt.)

 

Du har rett i at smartklokker pr. i dag (og en stund fremover) vil være luksusprodukter. Men det er jo alle telefoner utover det helt enkle også, og de selger greit de, så jeg ser ikke helt problemet.

 

At klokka må lades hver natt er selvsagt ikke ideelt, men med en lader på nattbordet og lading sammen med telefonen tror jeg egentlig ikke det er så galt. Nesten bedre med hver natt enn hver tredje eller noe, for da får man inn rutinen.

 

Jeg er heller ikke sikker på at Apple Watch blir en suksess, men tror det er altfor tidlig å dømme. I august vet vi mer.

 

 

I den grad "analytikerene" er en gjeng som er enig om noe, ler de av Apple Watch? Hele saken vi kommenterer er jo om at analytikere er positiv til Apple Watch?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ville iallfall ikke signert på noen dom fra min side før den tid. Andre må gjerne si hva de vil når de vil, men husk at Apple er mestere på å spille "the long game".

 

Nei, er faktisk ikke helt enig akkurat her når det gjelder denne smartklokken, fordi :

 

1 : Batteritiden er helt elendig , selv om den skal greie å holde ut opp til 1 dag kan dette ikke sammenlignes med en vanlig klokke.

2 : Det ser ut som denne klokken skal være en del av en pakke med andre "duppeditter" som er Apple's forsøk på å få økte inntjeninger på flere områder (helse , fitness osv ) men greier ikke å innovere nok til at dette blir bra nok.

 

Om Apple i det hele tatt har ønsket å få til en enhet som vil være en suksess så har de måttet sørget for at produktet i det minste leverte :

 

1 : Minst en hel ukes batteritid før den må lades.

2 : Kan brukes som de fleste andre klokker på markedet (man kan faktisk svømme med de fleste klokker som er vanntette ) .

3 : Gir deg noe som både en vanlig klokke og smartmobilen din ikke kan gi deg.

 

Jeg har personlig ikke lenger noe spesielt tro på smartklokker , i alle fall ikke de duppedingsene vi ser i dag , det er mye som tyder på at det er mange andre alternative enheter som kan faktisk utfylle samtlige funksjoner til klokken vår uten at vi kommer til å savne den.

Lenke til kommentar

Jeg tror du tar feil, men markedet vil bestemme. Å bygge smartklokker som både har rik interaksjon (altså noe utover Pebble) og lang batterilevetid er teknisk umulig pr. i dag, så da måtte man i tilfelle ventet i mange år.

 

Behovet for å svømme med klokka er ikke et normalt krav og neppe noe som vil påvirke salg i særlig grad. Apple Watch er uansett IPX7-sertifisert, noe som vil si at den tåler all normal bruk i nærheten av vann (formelt sett å ligge i opptil 1m vann i opptil en time).

 

Jeg går stort sett med klokker som har 35-50 timer "batterilevetid" (fjær), og det er noe man blir fort vant til.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Jeg tror du tar feil, men markedet vil bestemme. Å bygge smartklokker som både har rik interaksjon (altså noe utover Pebble) og lang batterilevetid er teknisk umulig pr. i dag, så da måtte man i tilfelle ventet i mange år.

 

Behovet for å svømme med klokka er ikke et normalt krav og neppe noe som vil påvirke salg i særlig grad. Apple Watch er uansett IPX7-sertifisert, noe som vil si at den tåler all normal bruk i nærheten av vann (formelt sett å ligge i opptil 1m vann i opptil en time).

 

Jeg går stort sett med klokker som har 35-50 timer "batterilevetid" (fjær), og det er noe man blir fort vant til.

 

Nei , de fleste vil trolig ikke svømme daglig med klokken , men en klokke som er mer utsatt for regn og snø som her i Norden vil være mer sårbar om den ikke er ordentlig vanntett. Personlig kommer jeg ikke til å kjøpe en smartklokke som har elendig batteri-tid og som ikke er vanntett ned til 25 - 50m (det samme gjelder forsåvidt nå også fremtidlige mobiler men ikke like langt ned selvsagt) og ja , jeg er i basseng 4 dager i uken ca og innimellom helt nede på 10m til 15m på fridykk (estimert).

Lang batteri tid er fult mulig å få til i dag men da må man være villig til å integrere batteriet også i armbåndet som holder klokken på plass , det finnes også en del patenter på dette området så jeg antar at problemene kan dog ligge der.

 

Men uansett, det er sluttbrukeren som vil vise sin "nøye / misnøye" med dette Apple produktet så vi får vente og se.

Lenke til kommentar

Apple Watch vil ikke ha noen problemer med bruk i norsk vær, det er pga vær den er testet for å ligge på en meters dyp i en time, samt å spyles på fra kort hold (noe som ligger i IPX6-sertifiseringa). Heller ikke normale armbåndsur tåler mer enn dette ("water resistant 30m er mindre enn det Apple Watch tåler, faktisk").

 

Dine krav er sære, og du trenger en skikkelig dykkerklokke. Heldigvis finnes det masse bra på markedet. Men den typen tetting krever faktisk litt (man er i grenseland til å ville ha en escape valve!), så å kreve at det skal inn på normale produkter er en bom.

 

Å putte batteri i reima er forøvrig en helt hysterisk dårlig ide. Batterier er harde, tykke og blir varme. Det ville blitt både ukomfortabelt og stygt, noe som er verre for et produkt som dette enn å måtte lades hver natt. Bare se på suksessen MS har med sin variant.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Hvorfor spekulere på suksess eller fiasko. Ingen av oss kan vite dette nå, men alle vet det om et par-tre år...

 

Hvorfor mene noe som helst om noe som ikke er sikker informasjon? Fordi noen synes det er interessant? Fordi om ingen gjør det, så sitter vi igjen i steinalderen? Andre grunner?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvorfor spekulere på suksess eller fiasko. Ingen av oss kan vite dette nå, men alle vet det om et par-tre år...

 

 

Hvorfor mene noe som helst om noe som ikke er sikker informasjon? Fordi noen synes det er interessant? Fordi om ingen gjør det, så sitter vi igjen i steinalderen? Andre grunner?

 

AtW

Hehe...ja da spekulerer vi da...jeg tipper på suksess...:-)))

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor spekulere på suksess eller fiasko. Ingen av oss kan vite dette nå, men alle vet det om et par-tre år...

 

Hvorfor mene noe som helst om noe som ikke er sikker informasjon? Fordi noen synes det er interessant? Fordi om ingen gjør det, så sitter vi igjen i steinalderen? Andre grunner?

 

AtW

Hehe...ja da spekulerer vi da...jeg tipper på suksess...:-)))

 

 

Ingen tvinger deg til å spekulere om du ikke vil, men du burde ikke være særlig vanskelig å skjønner hvorfor andre folk gjør det.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvorfor spekulere på suksess eller fiasko. Ingen av oss kan vite dette nå, men alle vet det om et par-tre år...

 

 

Hvorfor mene noe som helst om noe som ikke er sikker informasjon? Fordi noen synes det er interessant? Fordi om ingen gjør det, så sitter vi igjen i steinalderen? Andre grunner?

 

AtW

Hehe...ja da spekulerer vi da...jeg tipper på suksess...:-)))

 

Ingen tvinger deg til å spekulere om du ikke vil, men du burde ikke være særlig vanskelig å skjønner hvorfor andre folk gjør det.

 

AtW

Det er ikke vanskelig å skjønne nei, spekulere om ting er jo en av de vanligste favorittsyslene til veldig mange. Så hva er din spekulasjon da? Fiasko eller suksess?

Lenke til kommentar

Jeg synes det er vanskelig å si, jeg synes klokka virker veldig lite spennende, men erfaringsmessig er det vanskelig å spå slikt, og Apple har tidligere solgt mye av produkter jeg synes er litt gjesp, så hva jeg personlig mener er ikke nødvendgivs særlig indikativt for hvor mye de selger. Jeg tror kanskje jeg gjetter på en middels suksess, jeg tror ikke det blir en storsuksess som disse analytikerene, men tror heller ikke det vil floppe helt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg synes det er vanskelig å si, jeg synes klokka virker veldig lite spennende, men erfaringsmessig er det vanskelig å spå slikt, og Apple har tidligere solgt mye av produkter jeg synes er litt gjesp, så hva jeg personlig mener er ikke nødvendgivs særlig indikativt for hvor mye de selger. Jeg tror kanskje jeg gjetter på en middels suksess, jeg tror ikke det blir en storsuksess som disse analytikerene, men tror heller ikke det vil floppe helt.

 

AtW

Selvfølgelig er det vanskelig å si, det er jo spekulasjon rundt et produkt som enda ikke er i salg. I tillegg er det hovedsakelig et integrasjonsprodukt som skal være en brikke i en større enhet, og da vil det ta noe tid før applikasjoner og løsninger er på plass. Kanskje det må gå et par år før man kan begynne en forsiktig konklusjon.

 

Men siden du oppfordrer til spekulering...det er solgt noen hundre millioner iPhone, så det er grunn til å tro at det en målgruppe som er stor i antall. Apple Watch er det første produktet innen kategorien smartklokke som er fullstendig integrert og med mulighet for helt nye bruksområder enn tidligere klokker, så jeg tror det blir en stor suksess. Akkurat slik iPod, iPhone og iPad har blitt.

Lenke til kommentar

Jøsses, her var det fryktelig mye eder og galle på en gang. Veldig mange som fremstår vanvittig bastante og sikre i sin sak om at et produkt er temmelig rævdårlig uten å ha lest en eneste anmeldelse av produktet, ei heller har de noengang sett produktet i levende livet og har null erfaring med det selv?

 

Det er en stor forskjell på å være negativ og skeptisk til et produkt og det å slakte noe så totalt uten noe særskilt grunnlag annet enn ren synsing og spådommer. Det blir jo enda bedre når de samme personene forsøker å kalle seg selv rasjonelle, oppegående og kunnskapsrike mennesker som rett og slett vet bedre enn de som vurderer en Apple Watch. Enkelte går faktisk så langt som å kategorisere andre mennesker under kallenavnet "saueflokken", du verden sier jeg bare. Hva med å feie for egen dør og se seg selv litt i speilet før man plasserer seg selv over andre medmennesker i samfunnet?

 

 

Ser også at mange drar frem argumenter som at det finnes Androidklokker som er "bedre" til mye lavere pris. For det første så lurer jeg på hva som er definisjonen av "bedre"? Denne definisjonen virker jo å være fryktelig individuell. For mange så virker det som ren maskinvare er det som definerer om noe er bedre. Mens for andre så virker det som det handler om hvor mye du får for pengene som igjen blir et veldig komplisert regnestykke som blir fryktelig individuelt. For andre igjen så ser det ut til å handle om hvilket produktet som gir den beste totaltopplevelsen. Hvilket produkt som integrerer best i den teknologiske hverdagen og den symbiosen av produkter de allerede eier og har osv..

 

Så lenge folk ser ut til å ha så forskjellige meninger og vurderinger av hva som definerer et produkt som bedre enn et annet så blir det jo klin umulig å føre en rasjonell diskusjon om tema. Spesielt når veldig mange personer i disse diskusjonene ser ut til å ha et veldig smalt perspektiv på ting så de ser kun en diskusjon og et argument fra eget perspektiv og med egne øyne så man sitter med null forståelse for at andre kan tenke, vektlegge og prioritere annerledes enn seg selv og vips så er vi jo rett i en "min Pappa er sterkere enn din Pappa" diskusjon med en gang. Det burde også gå an å forvente at man kan føre en diskusjon og argumenter uten å begynne med drittslenging og kalle andre debattanter for det og det andre, og begynne å putte folk i nedverdigende kategorier basert hvilke teknologiske produkter de eventuelt måtte foretrekke. Vi er jo alle forhåpentligvis relativt oppegående og siviliserte mennesker?

 

 

 

Hva gjelder argumentene for at diverse Androidklokker er så mye bedre og rimeligere enn Apple Watch så lurer jeg egentlig på følgende; Hvilke er bedre? Hvor mye billigere er de? Hva gjør de så mye bedre? Til nå så kan jeg ikke si at jeg har sett noen komme med konkrete eksempler, og det å komme med løse kommentarer om at du finner ting som er bedre til en mye rimeligere pris helt uten å fremlegge eksempler og det å argumentere for sin sak blir jo meningsløs i en diskusjon. Helt tomme påstander uten eksempler og argumentasjon tilfører absolutt ingenting til en diskusjon.

 

Nå har jeg ikke vært så alt for aktiv hva gjelder det å følge med på Android Wear og Samsung Tizen som vel er de to primærsystemene vi har per i dag på smartklokker som integrerer mot Android. Hvorfor har jeg ikke fulgt så nøye med? Fordi det ikke har hatt noen interesse hos meg. Hvorfor? Fordi jeg kjører ikke Android og jeg kommer neppe til å gjøre det i nærmeste fremtid heller, så ettersom Android Wear per i dag er låst til Android og Tizen er låst til primært Samsung så er det uinteressant for meg. Jeg kommer ikke til å bytte ut det økosystemet jeg allerede har av produkter i hjemmet og min hverdag basert på valg av smartklokke, da velger jeg heller smartklokke basert på det økosystemet av produkter jeg allerede har og er integrert imot.

 

 

Jeg har naturligvis fulgt med endel, og har jo hatt mye å gjøre med Samsung sine smartklokker og jeg kan vel ikke si jeg er videre imponert over noe av de. Og jeg må også si at de er låst til primært Samsung produkter er noe som ikke imponerer meg så voldsomt, jeg syntes nå at når man først opererer innenfor et åpen marked som Android tross alt er på veldig mange måter så er det litt halvveis når man driver å låser enkeltprodukter som Samsung gjør her med sine Tizen-klokker til utelukkende Samsungenheter. Har hørt at du kan laste inn Samsung Gear Manager på ikke-Samsung telefoner på forskjellige måter, men dette blir jo høyst uoffisielle løsninger så det ser jeg ikke på som aktuelt for folk flest. Nå syntes jeg ikke klokkene forøvrig er spesielt interessante i utgangspunktet og jeg kjører da uansett iOS.

 

Hvorfor liker jeg ikke Samsung sine klokker? Det første jeg ikke liker er utseende. Jeg syntes klokker som Gear, Gear 2, Gear 2 Neo ser forferdelig stygge ut, rett og slett. Det er ikke noe jeg har interesse av å ha på hånda for å si det sånn. De har ikke noe gjennomført design på verken forsiden, baksiden eller på reima. Reima som leveres med disse klokkene er forøvrig også av en kvalitet og et materiale jeg ikke har noen interesse av å ha på håndleddet. Programvaren er heller ikke noe som har imponert meg spesielt mye, jeg syntes at UX-designet ikke virker spesielt gjennomtenkt eller ser spesielt bra ut og interessen fra tredjepart (utviklere) virker å være ikke-eksisterende.

 

Gear S er litt mer interessant, men blir alt, alt for stor for mine små håndledd. Og den har samme problematikken rundt ikke-eksisterende interesse fra tredjepart og etter det jeg forstår så har ikke Samsung vært spesielt flinke med verken API-er eller utviklerverktøy så da er det jo ikke så rart at interessen fra utviklere blir laber. Syntes ikke Gear S har spesielt fint design og den leveres også med temmelig grelle armbånd. De fleste "clockfacene" ser heller ikke spesielt bra ut, dessverre.

 

 

 

Jeg var relativt positiv til Moto 360 da det var en av de klokkene som hadde et design som så ganske så bra ut og man fikk enkelt kjøpt seg greie armbånd via tredjepart om man ønsket det. Det var helt til jeg så den i levende livet, som igjen har lært meg at jeg aldri skal dømme et produkt før jeg ser det i virkeligheten. For fy fader for et monster den klokka er. På mine relativt små håndledd så vil en Moto 360 se helt idiotisk ut, rett og slett. Det at skjermen ikke er helt rundt irriterer endel og Android Wear var helt åpenbart ikke designet for sirkulæreskjermer hva gjelder UX-design for veldig mye tekst og menyer føles veldig unaturlig og keitete på en rund skjerm da mye av den horisontale informasjonen forsvant på sidene.

 

 

 

Det er vel de eneste jeg har førstehåndserfaring med og ingen av de imponerte meg nevneverdig, og ingen av de var aktuelle i utgangspunktet da ingen fungerer med eksisterende løsninger som jeg innehar (iOS).

 

Hvor bra en Apple Watch er eller ikke aner jeg jo ingenting om enda, det vil jo kun tiden vise. Så langt av det jeg har sett så er jeg litt sånn bob-bob til UX-designet. Det ser ut til å flyte veldig, veldig bra men jeg syntes det ikke sånn rent visuelt fremstår spesielt sexy. Hva gjelder funksjonalitet og finesser så er den jo ut til å kunne tilby minst like mye som alle andre smartklokker, og med den vanvittig store interessen fra tredjepart (utviklere) så ser den ut til å få et edge hva gjelder applikasjoner og muligheter.

 

 

Som igjen bringer meg tilbake til spørsmålet. Hvilket alternativer er det som er så mye bedre og billigere? Jeg har på ingen måte noe grunnlag til å påstå at Apple Watch er noe bedre enn alt annet der ute, men så langt så kan jeg ikke se noe som helst som skulle tilsi at Apple Watch er så fryktelig mye dårligere heller? Operativsystemet ser ut til å inneha minst like mye funksjonalitet og finesse som alternativene og med den store horden av tredjepartutviklere bak så er det vel ingenting som tyder på at Apple Watch vil stå tilbake for konkurrentene på akkurat disse punktene, heller motsatt?

 

På ren ytelse og maskinvare så ser den jo heller ikke ut til å havne bak konkurrentene? Virker å ha en helt ok skjerm, akkurat som de øvrige "toppmodellene" av smartklokker. Ytelsen ser ut til å være veldig god osv.. Ankepunktet må vel bli batteriet. Apple er jo veldig ærlige med sine batteriestimater så det tyder jo på at du må lade hver kveld / natt. Noe som sikkert vil irritere mange, men det finnes vel ikke så fryktelig mange alternativer som er så fryktelig mye bedre på dette punktet? Folk flest er vel uansett vant med at telefonen må lades hver natt så det blir vel veldig naturlig for mange. Argumentet med at folk er vant til å aldri måtte lade en klokke tror jeg en smule overvurdert, personlig så kjenner jeg nesten ingen som faktisk bruker klokker lenger og spesielt den yngre generasjonen tror jeg knapt nok har eid en eneste klokke i hele sitt liv så tror ikke så alt for mange har så fryktelig mange sterke vaner om hvor lenge batteriet skal holde.

 

Folk var jo vant til at telefonen varte i 2-3 uker før smarttelefonene gjorde sitt inntog også, det har jo ikke forhindrer at nesten alle går rundt med en smarttelefon og lader den hver natt i dag?

 

 

 

Eneste jeg kan se som er direkte dårligere med Apple Watch kontra konkurrentene må være at du ikke liker designet (blir jo fryktelig subjektivt) eller at du syntes batteritiden blir for dårlig (jeg tror de fleste kan overleve så lenge den faktisk holder en hel dag) og det er vel ikke så veldig mange andre som kan skimte med så mye bedre batteri uten at det går kraftig utover funksjonaliteten.

 

 

Men i bunn og grunn så har det jo ikke så fryktelig mye å si, for en iOS-bruker så er jo ikke Android Wear eller Tizen-klokker aktuelle da de ikke vil fungere med produktene de har. Akkurat som at Apple Watch ikke er aktuelle for de med Android da den ikke vil fungere med de produktene som de har. Et produkt kan jo være så bra det bare vil, fungerer det ikke med det du har så blir det jo helt meningsløst.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er mye kjent med apple watch? Hvorfor driver folk å insiterer på å framstille det som at alt vi vet om klokka er hva den heter.

 

Ellers er det sant det er mye individuelt hva som gjør en "bedre" klokke, det er her apple ofte kommer til kort for meg, modellene er bra om de passer dine behov og din smak, men det er så lite utvalg, at om det ikke er særlig god treff, noe det er fort gjort det ikke er, så blir det med ett et vesentlig dårligere kjøp.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er mye kjent med apple watch? Hvorfor driver folk å insiterer på å framstille det som at alt vi vet om klokka er hva den heter.

Fordi det er sånn med nye produktkategorier som stort sett er basert på at folk utvikler for dem at man ikke vet hva de vil bli til før man ser hva som blir mulig. Alt vi vet nå er det vi klarer å forestille oss, og det viser seg alltid å være for lite.

 

Det er klart man kan bedømme det man vet, og da er Apple Watch en fullstendig kompetent smartklokke på linje med resten av markedet. Jeg tror det er en tullete måte å bedømme den på. Du må gjerne tro annereldes, og vurdere Tizen-klokker og Apple-klokker opp mot hverandre basert på tilgjengelige data, men jeg er overbevist om at det er en meningsløs øvelse fordi du overser alle de viktigste faktorene.

 

Antall solgte enheter, betalingsviljen til kundene (for software), installert kundebase, mote (ja, faktisk) og utvikleres vilje til å utvikle er uendelig mye mer viktige features i dette segmentet enn prosessorer, batterier og skjermer. Og der tror jeg Apple er i en helt annen verden enn Android-"konkurrentene" (som altså solgte under en million klokker i fjor til en installert base på over en milliard enheter).

Endret av Audun_K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig bra innlegg, RamGuy. Håper en del av "motstanderne" tar seg tid til å lese gjennom det og gjøre seg noen refleksjoner over sine måter å karakterisere andre mennesker på.

Ramguy's innlegg er en fryd å lese. Gjennomtenkte, grundige og med evne til å se litt mer en sin egen nesetipp. De er rett å slett for gode for dette forumet. Men håper Ramguy skjønner at de settes pris på. Det værste av alt må være de som kaller Ramguy en blind fanboy. Han er kanskje bruker av mange Apple produkter, men er samtidig observang overfor resten av markedet, men ikke minst ovenfor at ting skal passe sine behov.

 

Er enig med postene over, man kan kanskje vurdere Apple Watch basert på det vi vet, men Apple har vel bevist mange ganger før at det er apps og økosystemet som teller. Der synes jeg i allefall at Apple har vist mer potensiale enn de andre produsentene. Det at iPhone brukere bruker penger på appstore og generelt er kjøpesterke kunder hjelper nok med å få utviklere til å satse på ios klokke økosystemet. Og det er det som til slutt vil selge klokken.

Lenke til kommentar

 

Det er mye kjent med apple watch? Hvorfor driver folk å insiterer på å framstille det som at alt vi vet om klokka er hva den heter.

Fordi det er sånn med nye produktkategorier som stort sett er basert på at folk utvikler for dem at man ikke vet hva de vil bli til før man ser hva som blir mulig. Alt vi vet nå er det vi klarer å forestille oss, og det viser seg alltid å være for lite.

 

Det er klart man kan bedømme det man vet, og da er Apple Watch en fullstendig kompetent smartklokke på linje med resten av markedet. Jeg tror det er en tullete måte å bedømme den på. Du må gjerne tro annereldes, og vurdere Tizen-klokker og Apple-klokker opp mot hverandre basert på tilgjengelige data, men jeg er overbevist om at det er en meningsløs øvelse fordi du overser alle de viktigste faktorene.

 

Antall solgte enheter, betalingsviljen til kundene (for software), installert kundebase, mote (ja, faktisk) og utvikleres vilje til å utvikle er uendelig mye mer viktige features i dette segmentet enn prosessorer, batterier og skjermer. Og der tror jeg Apple er i en helt annen verden enn Android-"konkurrentene" (som altså solgte under en million klokker i fjor til en installert base på over en milliard enheter).

 

 

La meg oppsummere mitt og ditt innlegg:

 

Meg: Vi vet ganske mye om apple watch

Du: Jeg tror du ser på feil ting, du ser på A, B, C og D, mens jeg mener E, F G, og H er viktig (noe som er en stråmann, men nok om det).

 

Ser du ikke at du underbygger akkurat det jeg sa? Nemlig at vi vet ganske mye om apple watch? Du bruker jo hele innlegget ditt på å legge ut om alt vi vet.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...