Gå til innhold

ATI Catalyst 3.9 er ute!


Spaz

Anbefalte innlegg

Her nevnes at enkelte er amatører ifm bytte av drivere.

 

Som jeg oppfatter det så er det kun en måte å bytte drivere på:

 

- Fjern kontrollpanelet til 3.8

- Omstart av PC

- Fjern driverne 3.8

- Omstart av PC

- Innstallere driverne til 3.9

- Omstart av PC

- Innstallere Kontrollpanelet til 3.9

- Omstart av PC

 

Denne metoden har jeg alltid benyttet, om jeg er amatør eller ikke vil jeg ikke uttalle meg noe om.

 

Det jeg ønsker med dette innlegget er å få en ekspert uttalelse på hvordan man bytter driveroppsett. Det er på sin plass nå føler jeg. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fjernet 3.8 via kontroll-panelet, renset ikke registeret.

Installerte 3.9. Startet 3dmark 2003 og fikk en feilmelding og en

box som sendte en mail ti ati. ([email protected]).

 

ATI slitter mye mer med driverene en nvida gjør. Har brukt begge merkene i

en god stund nå. Men utenom 3dmark 2003 så virker driveren meget bra og i en nyinnstalasjon så vil eg definitivt anbefalle denne.

 

forsett slikt ATI. :):D:) :-)

Lenke til kommentar
Her nevnes at enkelte er amatører ifm bytte av drivere.

 

Som jeg oppfatter det så er det kun en måte å bytte drivere på:

 

- Fjern kontrollpanelet til 3.8

- Omstart av PC

- Fjern driverne 3.8

- Omstart av PC

- Innstallere driverne til 3.9

- Omstart av PC

- Innstallere Kontrollpanelet til 3.9

- Omstart av PC

 

Denne metoden har jeg alltid benyttet, om jeg er amatør eller ikke vil jeg ikke uttalle meg noe om.

 

Det jeg ønsker med dette innlegget er å få en ekspert uttalelse på hvordan man bytter driveroppsett. Det er på sin plass nå føler jeg. :yes:

Problemet mitt er at når jeg uninstallerer de gamle driveren så installeres de automatisk når jeg har reboota pc`n. Så jeg rekker ikke legge inn de nye. Noen råd ? Muligheter for å ta vekk at maskina installerer automatisk drivere i registret ?

Dukker også opp noe snålt i HardareManagere, under display så kommer det opp: Radeon 9600 series

og Radeon 9600 Series Secondary Er dette riktig ?

Lenke til kommentar
Her nevnes at enkelte er amatører ifm bytte av drivere.

 

Som jeg oppfatter det så er det kun en måte å bytte drivere på:

 

- Fjern kontrollpanelet til 3.8

- Omstart av PC

- Fjern driverne 3.8

- Omstart av PC

- Innstallere driverne til 3.9

- Omstart av PC

- Innstallere Kontrollpanelet til 3.9

- Omstart av PC

 

Denne metoden har jeg alltid benyttet, om jeg er amatør eller ikke vil jeg ikke uttalle meg noe om.

 

Det jeg ønsker med dette innlegget er å få en ekspert uttalelse på hvordan man bytter driveroppsett. Det er på sin plass nå føler jeg. :yes:

Problemet mitt er at når jeg uninstallerer de gamle driveren så installeres de automatisk når jeg har reboota pc`n. Så jeg rekker ikke legge inn de nye. Noen råd ? Muligheter for å ta vekk at maskina installerer automatisk drivere i registret ?

Dukker også opp noe snålt i HardareManagere, under display så kommer det opp: Radeon 9600 series

og Radeon 9600 Series Secondary Er dette riktig ?

Prøv CATALYST Uninstaller :)

Lenke til kommentar

Mange som har problemer i Call of Duty med sine drivere her? Har selv kjørt 3.7 siden rykte om overoppheting osv. med 3.8 slo til for fullt. Har ikke hatt noen problemer med Call of Duty.

 

I Jedi Acadamy "blinker" skjermen tho. I noen vinkler blir skjermen helt hvit, helt for jævlig å se på. Noen som vet om dette? Kanskje link til forum post på dette?

Anyways, er dette fikset med 3.9?

Lenke til kommentar

leser diskusjone med stor interesse. Jeg har hatt alle problemer som andre har hatt med COD, enten jeg bruker ATI maskinen eller Nvidia maskinen. Det er nok et prob i spillet....

 

Det er andre probs med ATI også som ikke har noe med COD å gjøre:

 

Striper på skjermen, "caught in infinite loop", veldig varmt kort osv.

 

Jeg fikk COD til å kjøre stabilt etter å ha disabla litt her og der...Men det burde jo strengt tatt være unødvendig. ATi lager ikke gode nok kort, helt enkelt!!

 

Jeg har alltid hatt NVIDIA produkter og har vært fornøyd med det. Kjøpte meg et Sapphire Radeon 9700 pro atlantis UE og tenkte at jeg aldri mer ville levne NVIDIA en tanke. Feil, jeg skal kjøpe nytt kort til uka og det blir nvidia uansett.

Må bare få solgt unna kortet jeg har for mer enn 1500 som noen på bruktmarked bydde. QXl er fullt av fåreskaller, selger det der jeg.

 

V :woot:

Lenke til kommentar
I Jedi Acadamy "blinker" skjermen tho.  I noen vinkler blir skjermen helt hvit, helt for jævlig å se på. Noen som vet om dette? Kanskje link til forum post på dette?

Anyways, er dette fikset med 3.9?

Dette er det som er rettet opp i fra ati

 

The game Jedi Knight-Jedi Academy no longer fails to respond when enabling Anti-Aliasing to 4x or 6x

 

det er også det eneste som står.

 

Har selv ikke noen problemer så langt og har heller ikke hatt noen problemer med cat 3.8. Får se om det blir noen forandring i 3Dmark 03...

Lenke til kommentar
Jeg har merket det samme i Jedi Academy...

Hele skjermen får en farge i spesielle vinkler...

Bruker Cat 3.7

Ja, det er som Ilex sa, bare å disable Dynamic glow, for den virker ikke som den skal uansett, må bare si at Jedi Academy ser mye bedre ut på et nVidia kort, som støtter denne funksjonen.

Dette er faktisk eneste som ATi trenger å fikse i mine øyne, i et ellers perfekt driversett. ;)

 

 

Det er ein møkkadriver!!! explorer henger seg heile tiden, samme med spill og...

ikkje installer den!!!

 

Tvilsomt at skjermkortdriveren får explorer til å henge seg :shrug:

Lenke til kommentar
Her nevnes at enkelte er amatører ifm bytte av drivere.

 

Som jeg oppfatter det så er det kun en måte å bytte drivere på:

 

- Fjern kontrollpanelet til 3.8

- Omstart av PC

- Fjern driverne 3.8

- Omstart av PC

- Innstallere driverne til 3.9

- Omstart av PC

- Innstallere Kontrollpanelet til 3.9

- Omstart av PC

 

Denne metoden har jeg alltid benyttet, om jeg er amatør eller ikke vil jeg ikke uttalle meg noe om.

 

Det jeg ønsker med dette innlegget er å få en ekspert uttalelse på hvordan man bytter driveroppsett. Det er på sin plass nå føler jeg. :yes:

Hvorfor gjøre det så vanskelig? Siden Catalyst 3.8 så kom driverne med egen uninstaller , jeg ville brukt den :)

Lenke til kommentar
Her nevnes at enkelte er amatører ifm bytte av drivere.

 

Som jeg oppfatter det så er det kun en måte å bytte drivere på:

 

- Fjern kontrollpanelet til 3.8

- Omstart av PC

- Fjern driverne 3.8

- Omstart av PC

- Innstallere driverne til 3.9

- Omstart av PC

- Innstallere Kontrollpanelet til 3.9

- Omstart av PC

 

Denne metoden har jeg alltid benyttet, om jeg er amatør eller ikke vil jeg ikke uttalle meg noe om.

 

Det jeg ønsker med dette innlegget er å få en ekspert uttalelse på hvordan man bytter driveroppsett. Det er på sin plass nå føler jeg. :yes:

Hvorfor gjøre det så vanskelig? Siden Catalyst 3.8 så kom driverne med egen uninstaller , jeg ville brukt den :)

Egen uninstaller? :roll:

 

Jeg er klar over at jeg kan gå inn på "Legg til og Fjernprogrammer" og fjerne de der. Det er jo det jeg gjør!

 

Hva mener du egentlig, jeg er litt treg i dag....

Lenke til kommentar
Her nevnes at enkelte er amatører ifm bytte av drivere.

 

Som jeg oppfatter det så er det kun en måte å bytte drivere på:

 

- Fjern kontrollpanelet til 3.8

- Omstart av PC

- Fjern driverne 3.8

- Omstart av PC

- Innstallere driverne til 3.9

- Omstart av PC

- Innstallere Kontrollpanelet til 3.9

- Omstart av PC

 

Denne metoden har jeg alltid benyttet, om jeg er amatør eller ikke vil jeg ikke uttalle meg noe om.

 

Det jeg ønsker med dette innlegget er å få en ekspert uttalelse på hvordan man bytter driveroppsett. Det er på sin plass nå føler jeg. :yes:

Problemet mitt er at når jeg uninstallerer de gamle driveren så installeres de automatisk når jeg har reboota pc`n. Så jeg rekker ikke legge inn de nye. Noen råd ? Muligheter for å ta vekk at maskina installerer automatisk drivere i registret ?

Dukker også opp noe snålt i HardareManagere, under display så kommer det opp: Radeon 9600 series

og Radeon 9600 Series Secondary Er dette riktig ?

Prøv CATALYST Uninstaller :)

Dette må jo være det beste forslaget i dag. Så langt....... :woot:

 

Å bruke CATALYST Uninstaller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...