Gå til innhold

ATI Catalyst 3.9 er ute!


Spaz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er bare missfornøyd med en ting til ATI å det er at hver gang jeg spiller et spill (nesten hver gang) forandrer den tilbake til default setting på gamma og lys på skjermen igjen. Har en skjerm som er herpa så den blir så mørk.. veldig irriterende....

 

Men venter litt med å teste disse driverne før noen flere med 9600pro sier de er helt greie..

Lenke til kommentar

Jeg kjører både demo og fullversjonen av Call Of Duty uten problemer med Catalyst 3.9 (virket også helt fint med Catalyst 3.8) Kan det ha noe å si med hvordan driverne blir installert? :shrug: Når jeg skal oppgradere til ny Catalyst versjon gjør jeg følgende:

 

Går til Add/Remove programs og fjerner ATI control panel, velger nei til reboot og fjerner så ATI display drivers. Deretter rebooter jeg inn i safe mode og kjører Driver Cleaner 2.5. Så booter jeg igjen til vanlig modus og installerer de nye Catalyst driverne.

Lenke til kommentar

De fleste problemene her er nok bruker feil under driverinstalleringa. Har aldri hatt problemer med driverne til ati og jeg har hatt 3 ati kort de siste 3 årene. Og en ting til, nye drivere gir ikke alltid bedre ytelse i gamle spill, benchmarks osv.(det samme gjelder med nvidia drivere) Tror det er fint lite å hente fra ati i feks. 3dmark 2001se, det er allerede optimalisert, mister man poeng kan det være fordi de gamle ikke rendra bildet godt nok og ati har fixa det. Folk som tror at 3d mark score er alt, tar feil. Det er bare show off. Nye drivere derimot inneholder fixer til spill som brukere har rapportert feil med. Så har du problemer med grafikken i spill med ati kort så send dem en mail om det. Da kan det hende det går fortere å fixe det. Og en siste ting: ikke alltid det lønner seg å installere nye drivere. Fungerer alt med de gamle så la det heller være.

Lenke til kommentar

Her er de korrekte instruksjonene for fjerning av ATI driverne (fra Readme.txt filen som følger med Driver Cleaner).

 

--------------------------------------------

Usage for XP / XP SP1 / XPSP2

--------------------------------------------

ATI:

1. Unplug nic card or modem from net or disconnect

2. Remove ATI driver from add/remove programs then remove the control panel from add/remove programs

3. Reboot into safe mode (F8 during boot up)

4. On reboot into safe mode WinXP SP1/SP2 will auto detect and install drivers. Just let it do its thing. If you can, cancel out of the auto install hardware wizard, then skip the rest and run Driver Cleaner!

(5.If you can NOT cancel out of auto detect wizard then...

navigate to device mgr->display adapter->uninstall and/or remove ATI display adapter but do not reboot)

6. Run Cab Cleaner (not needed, but recommended)

7. Run Driver Cleaner

8. Empty recycle bin and reboot

9. Install the new drivers and control panel

Lenke til kommentar

Ser at de som fortsatt har problemer her er Radeon 9600 kortene!

 

Mitt funker fortsatt ikke optimalt med alle spill, C&C Henger seg så fort jeg rører på musa!

 

Det kan UMULIG bare være feilinstalering av drivere!!!!!!!

 

 

 

'Selv om jeg er Forferdelig Dum så klarer jeg å putte en cd i maskinen å trykke enter!'

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...