Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kommer til å förbli singel till jeg blir gammel og grå...


Anbefalte innlegg

 

 

Jeg har så høye krav på visse områder. 

 

Møter jeg en date, så klarer jeg ikke se på han som potensiell kj.materiale hvis han ikke har en høy utdanning med mastergrad, eller har gode midler/ressurser. Men mange av disse, er så ekstremt cocky og ikke så jordnær føler jeg.

 

En gang traff jeg en gutt som var drømmemannen. Han hadde sterke ressurser, var smart og gikk samtidig på en presitsjestudie som vil gi han en toppstilling senere. I tillegg var han så morsom, snill, forståelsesfull, smart… Tenker på han veldig mye. Sammenligner alle andre med han.

 

Hvis jeg ikke møter en mann med disse egenskapene, foretrekker jeg heller å være singel resten av livet. Ville ikke funnet forholdet givende sammen med en lærer foreksempel.. eller bilmekaniker. nei.

 

Og hvorfor skulle en høyt utdannet, ressurssterk, smart, morsom, snill, forståelsesfull og velstående mann velge deg?

 

 

Hun er smartere enn Paradise deltakere (som er det laveste trinnet på IQ-pyramiden, hakket under luksusfelle deltakere). Smart nok til å vite at man lever best med høyt utdannet menn, og så lenge hun er flink i senga.

 

Anonymous poster hash: 85e70...cd0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet ditt er at høy lønn på ingen måte garanterer trygg økonomi. Alle kan leve over evne. I Norge er det oppnåelig for de fleste par med fulltidsjobber å ha det greit økonomisk, problemene oppstår når man skal ha det like fint som naboen.

 

Her tar du kraftig feil. De som tar lavstatus yrke får lite lønn, dermed lite sannsynlig for at har nok penger til å få det like fint som naboen.

 

Har du dermed en høy lønnet person, så er sannsynligheten ekstrem mye større. Hun har rett synspunkt!! 

 

Anonymous poster hash: 39ff6...1d6

Lenke til kommentar

Jeg er ufør og vil ikke ha noen 'høyt oppe' av slike holdninger til folk generelt. Desutten har dem lite selvinsikt når dem har brukt tiden på skole :tease:

 

De som er tar høy utdanning er enormt smarte i forhold til ufaglært personer som er ingen innsikt på hverdagslivet. Skal en gutt ha den peneste jenta må han ha penger - noe høyt utdannende har :). Noe som også er tilfelle her :)

 

Anonymous poster hash: 39ff6...1d6

Lenke til kommentar

Haha! Dette ringer noen bjeller hos meg.

 

Jeg kommer fra gård, er praktisk anlagt og langt fra noen akademiker. Kjæresten min er stikk motsatt. Etter at vi ble sammen har han fortalt meg at han var skeptisk til å satse på meg fordi jeg bare hadde videregående skole. Veeel. Jeg er sju år yngre og tjener mer enn ham.

 

Kan ikke si jeg skjønner helt hvordan du tenker, men klart det er helt i orden å være tiltrukket av én type mennesker, det er jo strengt talt bare deg selv det går ut over. Hva med å prøve sider som EliteSingles? Der kan jo fiffen menge seg med likesinnede.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Problemet ditt er at høy lønn på ingen måte garanterer trygg økonomi. Alle kan leve over evne. I Norge er det oppnåelig for de fleste par med fulltidsjobber å ha det greit økonomisk, problemene oppstår når man skal ha det like fint som naboen.

 

Her tar du kraftig feil. De som tar lavstatus yrke får lite lønn, dermed lite sannsynlig for at har nok penger til å få det like fint som naboen.

 

Har du dermed en høy lønnet person, så er sannsynligheten ekstrem mye større. Hun har rett synspunkt!! 

 

Anonymous poster hash: 39ff6...1d6

 

 

Poenget hans var nok nettopp at lavtlønnede ikke kan ha høye forventninger og havner i uføre hvis de forsøker å leve som de menneskene med høy lønn.

 

Hvis trådstarter fortsatt følger med på tråden, hadde det for øvrig vært interessant å høre hvilket topplederstudie den nevnte drømmemannen går på.

Lenke til kommentar

 

 

Problemet ditt er at høy lønn på ingen måte garanterer trygg økonomi. Alle kan leve over evne. I Norge er det oppnåelig for de fleste par med fulltidsjobber å ha det greit økonomisk, problemene oppstår når man skal ha det like fint som naboen.

 

Her tar du kraftig feil. De som tar lavstatus yrke får lite lønn, dermed lite sannsynlig for at har nok penger til å få det like fint som naboen.

 

Har du dermed en høy lønnet person, så er sannsynligheten ekstrem mye større. Hun har rett synspunkt!! 

 

Anonymous poster hash: 39ff6...1d6

 

 

Poenget hans var nok nettopp at lavtlønnede ikke kan ha høye forventninger og havner i uføre hvis de forsøker å leve som de menneskene med høy lønn.

 

Hvis trådstarter fortsatt følger med på tråden, hadde det for øvrig vært interessant å høre hvilket topplederstudie den nevnte drømmemannen går på.

 

Sivøk :) TS

 

Anonymous poster hash: 1414f...7de

Lenke til kommentar

Akkurat. Da stiller du kanskje litt høye forventninger. Jeg studerer selv på 3. året på siv.øk.-studiet ved NHH.

 

De fleste på studiet kan se fram til en grei jobb som er greit betalt. Og mange blir etter hvert mellomledere. Men toppstillinger og lønn på flere millioner i året er det bare noen få som får og det ligger langt fram i tid etter studiene. Selv om man er siv.øk.

 

Du vil kanskje se her hvor mye noen toppledere jobber og gjette på hvor mye tid de har til kjærestene sine. http://e24.no/jobb/saa-mye-jobber-topplederne/23445197

Lenke til kommentar

Finner det litt merkelig at du ikke klarer å date folk som ikke har høy utdannelse, aldri hatt det bra med noen som ikke har bra utdannelse? Er de for "dumme" for deg?

det handler om at man selv har investert mange år av sitt eget liv for å kunne leve komfortabelt, og da vil man gjerne være med noen som har gjort det samme slik at man ikke "saboterer" sin egen utdannelse med å parre den med en med mye lavere lønn. Norge er så i dag at for å være eneforsørger så må man tjene SVÆRT godt, noe få gjør. Selv med flere ganger snittet i lønn kan man nådig ha en partner som tjener snittet for å ha hytte, to biler og båt. 

Endret av Henrik2k
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, Zarac! Så morsomt da.. liten verden altså ;) ;) ;)

 

Finner det litt merkelig at du ikke klarer å date folk som ikke har høy utdannelse, aldri hatt det bra med noen som ikke har bra utdannelse? Er de for "dumme" for deg?

 Jo jo, Arden, jeg kan godt date en som ikke har master, men jeg kjenner inni meg at jeg er skeptisk å ta det videre til et mer seriøst nivå, eller at det er en liiten deal-breaker. Kanskje det endrer seg med tiden



Anonymous poster hash: 1414f...7de
Lenke til kommentar

Jeg er veldig redd for å bli gjenkjent, men jeg går på UiO femårig

 

 

 

Anonymous poster hash: 1414f...7de

 

Wow, du kommer til å tjene 3-ganger mer enn meg, når du er ferdig utdannet. Hilsen en som har 9 + - sifret årslønn

som bare har vgs utdanning.

Endret av CTQ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det å ville ha en mann med samme utdanningsnivå som seg selv skulle være så vanskelig å få. Det største hinderet er eventuelt at du kan virke som du er veldig opptatt av den slags, og dét er kanskje ikke så veldig atteraktivt. 

 

Min kjæreste er sivilingeniør, mens jeg snart er ferdig med lektorutdanning (men jeg blir både lærer og sosiolog, så antar mastergraden min ikke gjelds mtp. din rangering av utdanninger).

 

Og det er ikke som at jeg har prøvd å få en høyt utdannet kjæreste. Så lenge jeg ikke reiser tilbake til hjembygda er det nesten bare høyt utdannede menn jeg kommer i kontakt med. Sånn er det ofte, man møtes gjennom nettverk, på fest, på skolen eller på Tinder, og de man finner tonen med og snakker best med har ofte ca. likt nivå på utdanning, verdier og ambisjoner som en selv. 

 

Bortsett fra en litt nedlatende holdning til mennesker uten (eller med "feil") utdanning, skjønner jeg ikke hvorfor du skulle ha noe problem med å finne en fyr med høy utdanning. 



Anonymous poster hash: e020d...8cc
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...