Gå til innhold

EU vil ha lik tilgang på innhold i hele Europa


Anbefalte innlegg

Når NRK begynner å ta lisens betalt for internett portalen sin , skal jeg lage min egen www.mrk.no, som sender bilder fra mitt hjem 24 timer i døgnet, og så sender jeg en faktura kr3000 til alle i norge med internett og sier

 

"jeg må ta betalt for mrk.no, siden du kan se det på internett....."

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen tvil om at regionssperrer er irriterende, men er det egentlig rimelig at en tysker skal kunne se alt som ligger ute på NRK.no? Er det rimelig at en nordmann skal kunne kjøpe Premier League tilgang via en rumensk kanal? Eller hva med f.eks Allsvenskan? Det er en rettighet med lav verdi i Norge, men høy verdi i Sverige. Om ikke svenske klubber kan kreve at norske rettighetshavere begrenser tilgangen så blir det kjapt at de svenske klubbene ikke lengre kan selge rettighetene til norske selskaper.

 

Så da kan nordmenn se det via svenskenes sider

Lenke til kommentar

Dinosaurene forsøker å forby den teknologiske utviklingen. Typisk er norske TV-signaler her jeg sitter i Spania. For så vidt enkelt å omgå for den som kan litt mer enn bare å slå på/av pc'en. Ellers finnes det en urskog av små spanske selskaper på nesten hver eneste urbanisasjon som formidler TV-signalene selv om det ikke er helt etter loven. Spanske myndigheter bryr seg ikke for det går ikke ut over deres inntekter, men derimot generer det inntekter til selskapene og skattepenger til staten i den gra de betaler skatt.

Jeg synes geosperrene for innhold er utgått på dato for lengst.

Lenke til kommentar

Tror ikke på dette med noe lov ihvertfall. Det vil ingen av de stor aktørene gå med på. Det er altfor mye penger i gjensalg til flere distributører og distributørene må jo få innholdet et sted. Disse vil jo dø ut om bare noen få selskaper skal selge innhold (de største tv selskapene + hbo og netflix).

 

Netflix ifølge andre nyhetssaker på tek.no sier jo at de selv vil arbeide med å bryte ned grensene. Har mer tro på en ordning der bransjen selv fikser dette og får til en europeisk samdistribusjonsløsning uten at det går utover alle i bransjen økonomisk.

Lenke til kommentar

Tror ikke på dette med noe lov ihvertfall. Det vil ingen av de stor aktørene gå med på. Det er altfor mye penger i gjensalg til flere distributører og distributørene må jo få innholdet et sted. Disse vil jo dø ut om bare noen få selskaper skal selge innhold (de største tv selskapene + hbo og netflix).

 

Netflix ifølge andre nyhetssaker på tek.no sier jo at de selv vil arbeide med å bryte ned grensene. Har mer tro på en ordning der bransjen selv fikser dette og får til en europeisk samdistribusjonsløsning uten at det går utover alle i bransjen økonomisk.

 

Man har stort sett ikke så mye valg når det gjelder om man vil "gå med på" lover eller ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...