Gå til innhold

AMD har lansert sin G-Sync-konkurrent


Anbefalte innlegg

 

Det virker som at hovedproblemet du har med NVIDIA (og G-Sync) er at de driver butikk. Nå er det forresten NVIDIA's skjermkort som går kaldt og fint, mens AMD har varmeovner.

 

Å stjele andres patenter er kriminell virksomhet, ikke butikk. Linken til FX5800Ultra var ment å illustrere at det ikke alltid har vært Nvidia på topp, og at det kan fort snu igjen.

 

Hvem har stjelt patenter her.

Nvidia har laget sin egen og bedre løsning som kom lenge før den åpne løsningen som er dårligere.

Jeg tror du prøver litt for hardt å forsvare amd her noe som vises veldig godt. Du er liksom nice guy som skal rakke ned på innovatøren i markedet som pusher grenser videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nizzen tatt fra artikelen du linket til  :

 

 

AMD sees some of this as an issue of flexibility and of options for the gamer. With G-Sync today you do not get the option to enable or disable VSync when outside the variable refresh range. At the high end that means that NVIDIA today forces users into a VSync on state, something that many competitive gamers don’t approve of. AMD’s implementation allows those gamers to disable VSync, giving them the lowest possible input latency, highest possible frame rates though at the cost of re-introducing screen tearing. That just happens to be a choice that many gamers would make.

As it turns out, NVIDIA is starting to recognize this as a concern for some users and will  hopefully consider enabling the option to set VSync off when gaming above the maximum panel refresh rate in a future driver.

Lenke til kommentar

 

Nizzen tatt fra artikelen du linket til  :

 

 

AMD sees some of this as an issue of flexibility and of options for the gamer. With G-Sync today you do not get the option to enable or disable VSync when outside the variable refresh range. At the high end that means that NVIDIA today forces users into a VSync on state, something that many competitive gamers don’t approve of. AMD’s implementation allows those gamers to disable VSync, giving them the lowest possible input latency, highest possible frame rates though at the cost of re-introducing screen tearing. That just happens to be a choice that many gamers would make.

As it turns out, NVIDIA is starting to recognize this as a concern for some users and will  hopefully consider enabling the option to set VSync off when gaming above the maximum panel refresh rate in a future driver.

 

 

Så lenge man har nok fps hele tiden, så er det veldig bra å spille med ULMB synes jeg. Dette virker kanskje enda "smoothere" enn g-sync, men da må liksom minimumsfps være helst over 120fps hele tiden.

Lenke til kommentar

Joda, men jeg regner med at du er såpass oppegående at du ser problemene med Nvidia sin løsning?

 

Joda, ingen ting er perfekt desverre. Dog noe er bedre enn andre ting, så da velger jeg det som jeg liker best og passer mitt behov best. Akkurat nå er det Titan X's i SLI og Asus Swift's  :xmas:

 

Kommer AMD med frelseren, så hopper jeg over på sekundet!

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

Det virker som at hovedproblemet du har med NVIDIA (og G-Sync) er at de driver butikk. Nå er det forresten NVIDIA's skjermkort som går kaldt og fint, mens AMD har varmeovner.

 

Å stjele andres patenter er kriminell virksomhet, ikke butikk. Linken til FX5800Ultra var ment å illustrere at det ikke alltid har vært Nvidia på topp, og at det kan fort snu igjen.

 

Hvem har stjelt patenter her.

Nvidia har laget sin egen og bedre løsning som kom lenge før den åpne løsningen som er dårligere.

Jeg tror du prøver litt for hardt å forsvare amd her noe som vises veldig godt. Du er liksom nice guy som skal rakke ned på innovatøren i markedet som pusher grenser videre.

 

 

Hvis du leser mitt innlegg #49 så ser du at jeg henviser til en annen sak. Det er en ganske kjent sak "alle" i bransjen kjenner. Og i ettertid har det ikke vært kontroversielt å påstå at Nvidia faktisk stjal fra 3dfx og på den måten effektivt holdt konkurrenten fra livet. 3dfx saksøkte, men overlevde altså ikke til de kom til retten, og videre rettslige etterspill ble stoppet ved at Nvidia kjøpte opp konkursboet. Stort nærmere mafia taktikk er det vanskelig å komme. Jeg beklager at posten min ble for lang til at du gadd å lese den. 

 

Poenget mitt med å dra frem gammel historie er rett og slett bare for å vise at Jen-Hsun er en svært aggressiv "forretningsmann" om vi kan kalle ham det. Og med historie i bakhodet kan vi bedre gjøre gjettverk av hva Nvidia kommer til å foreta seg i forhold til FreeSync. En Nvidia representant var kjapt ute med å bekrefte at Nvidia kunne støtte FreeSync. Formodentlig fikk han sannsynligvis sparken ikke lenge etter. Det er jo helt hinsides idiotisk å bekrefte at man kommer til å støtte et på den tiden hypotetisk konkurrerende produkt. Et par dager etterpå gikk Nvidia ut og beroliget sine G-Sync partnere med at de fremdeles er "fully committed" til egen teknologi. Men det var den gang, er FreeSync skjermene på markedet.

 

Jeg er klar over hva jeg høres ut som når jeg ikke "synkron dåner" sammen med resten av Nvidia fan klubben. Men jeg tror altså på at det går an å ha 2 tanker i hodet samtidig. Jeg har faktisk ikke hatt et AMD skjermkort siden 4870x2, og har levd fint med mine Nvidia skjermkort siden den tid. Men det er mest tilfeldig at jeg har hatt oppgraderingsfeber akkurat i det Nvidia tilfeldigvis har hatt de beste produktene på markedet. Det som er spesielt nå, er at vi risikerer å få ødelagt hele skjermkort markedet. Hvis vi blir låst til en produsent ved valg av skjerm blir terskelen for å bytte for høy. Er det en ting historien har vist oss her så er det at det ikke alltid er plass til 2 formater. Se på betamax og HD-DVD.

 

Jeg tør påstå at jeg ikke er en AMD fan i det hele tatt, men jeg er en fan av at det skal komme mange gode skjermkort i fremtiden, og det kan bare skje med sunn konkurranse i markedet. Jeg kan lite for at Jen-Hsun ikke deler dette synet...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Mantle var også bedre enn DirectX, så jeg skal ta FreeSync med en liiiten klype salt frem til jeg har lest sammenligningstester.

Du må se posetivt i det :) Dx12, og at OpenGL blir skrotet pga mantle :) Mantle er nok ikke fremtiden, men den har banet vei til noe bedre! AMD gjør noe veldig bra her, og spesielt for de som ikke bruker windows :)

 

Men har AMD en driver som støtter Freesync fult ut enda? Tror ikke omega driveren gjør det, og det er den siste driveren til AMD! 

 

 

Den siste beta driveren støtter Freesync 

 

Syns AMD var litt trege med driveren, og den er kun i beta! Er det driveren som utsetter 300 serien? Begynner å lure nå!

Lenke til kommentar

 

 

 

Det virker som at hovedproblemet du har med NVIDIA (og G-Sync) er at de driver butikk. Nå er det forresten NVIDIA's skjermkort som går kaldt og fint, mens AMD har varmeovner.

 

Å stjele andres patenter er kriminell virksomhet, ikke butikk. Linken til FX5800Ultra var ment å illustrere at det ikke alltid har vært Nvidia på topp, og at det kan fort snu igjen.

 

Hvem har stjelt patenter her.

Nvidia har laget sin egen og bedre løsning som kom lenge før den åpne løsningen som er dårligere.

Jeg tror du prøver litt for hardt å forsvare amd her noe som vises veldig godt. Du er liksom nice guy som skal rakke ned på innovatøren i markedet som pusher grenser videre.

 

 

Jeg tør påstå at jeg ikke er en AMD fan i det hele tatt, men jeg er en fan av at det skal komme mange gode skjermkort i fremtiden, og det kan bare skje med sunn konkurranse i markedet. Jeg kan lite for at Jen-Hsun ikke deler dette synet...

 

+1 for dette innelegget :) Liker å lese noen som har det samme syn som meg :) Konkurranse er sunt uansett hva man liker, og ikke liker^^ Tommelen opp for deg!

Lenke til kommentar

Joda, men jeg regner med at du er såpass oppegående at du ser problemene med Nvidia sin løsning?

Åpen løsning er alltid bedre enn lukket løsning! +1 for ditt syn :) Forumet her trenger virkelig deg malvado :) Freesync er og blir den beste løsningen for oss forbrukere! Og AMD gir oss mer enn vi aner når det gjelder grafikk! Neste versjon av OpenGL er basert på mantle! DX12 er et produkt pga mantle! Jeg vet at mantle ble påbegynt før 2011!

Lenke til kommentar

 

Joda, men jeg regner med at du er såpass oppegående at du ser problemene med Nvidia sin løsning?

Åpen løsning er alltid bedre enn lukket løsning! +1 for ditt syn :) Forumet her trenger virkelig deg malvado :) Freesync er og blir den beste løsningen for oss forbrukere! Og AMD gir oss mer enn vi aner når det gjelder grafikk! Neste versjon av OpenGL er basert på mantle! DX12 er et produkt pga mantle! Jeg vet at mantle ble påbegynt før 2011!

 

 

Nåda, det forumet virkelig trenger er litt mer neutrale brukere og ikke "Merkenavn X er min favoritt "bruker"" , men som en liten dverg sa i Dwarf Fortress : It is inevitable...

 

Personlig har jeg valgt den siste tiden å holde med Amd , produktene er definitivt ikke de beste , driverne har sine problemer fra tid til annen , kortene forbruker mer watt enn konkurrentene sine løsninger , men sånn sett så var også Amd det selskapet som ga meg svært mye for pengene en gang tilbake når vi hadde våre Athlon Cpu'er og når Ati var de som leverte en knallgod konkurrent til Nvidia sine løsninger. 

Gir vi helt blanke f i Amd så sitter vi trolig igjen om noen år med kun Nvidia på gpu markedet og Intel på Cpu markedet (og kanskje ARM) og da vil det bli mindre med innovasjon , mindre ytelsehopp mellom hver generasjon og antall kjerner vil stagnere, og vi kan bare drømme om immersive 3d der vi hopper inn i en realistisk 3d verden ved å ha på oss et par 3d briller og dataen tar av seg resten av jobben...

Lenke til kommentar

 

 

Joda, men jeg regner med at du er såpass oppegående at du ser problemene med Nvidia sin løsning?

Åpen løsning er alltid bedre enn lukket løsning! +1 for ditt syn :) Forumet her trenger virkelig deg malvado :) Freesync er og blir den beste løsningen for oss forbrukere! Og AMD gir oss mer enn vi aner når det gjelder grafikk! Neste versjon av OpenGL er basert på mantle! DX12 er et produkt pga mantle! Jeg vet at mantle ble påbegynt før 2011!

 

 

Nåda, det forumet virkelig trenger er litt mer neutrale brukere og ikke "Merkenavn X er min favoritt "bruker"" , men som en liten dverg sa i Dwarf Fortress : It is inevitable...

 

Personlig har jeg valgt den siste tiden å holde med Amd , produktene er definitivt ikke de beste , driverne har sine problemer fra tid til annen , kortene forbruker mer watt enn konkurrentene sine løsninger , men sånn sett så var også Amd det selskapet som ga meg svært mye for pengene en gang tilbake når vi hadde våre Athlon Cpu'er og når Ati var de som leverte en knallgod konkurrent til Nvidia sine løsninger. 

Gir vi helt blanke f i Amd så sitter vi trolig igjen om noen år med kun Nvidia på gpu markedet og Intel på Cpu markedet (og kanskje ARM) og da vil det bli mindre med innovasjon , mindre ytelsehopp mellom hver generasjon og antall kjerner vil stagnere, og vi kan bare drømme om immersive 3d der vi hopper inn i en realistisk 3d verden ved å ha på oss et par 3d briller og dataen tar av seg resten av jobben...

 

Det jeg mener malvado^^ Dette forumet trenger sike som deg, som er nøytral bruker, men holder med underdog uten å skape hysteri:) Uten AMD, så hadde det vært kjedelig her! Uten de som forsvarer AMD, så hadde det vært ensformig her^^

Lenke til kommentar

Jeg gir (for å bruke Malvado's ord) blanke f i både NVIDIA og AMD. Hvilken logo som står på kortet er for meg helt likegyldig. Jeg "holder" ikke med noen av dem. Kall meg en medgangssupporter. Dessuten er det en selvfølge at vi som forbrukere er tjent med at NVIDIA har en så sterk som mulig konkurrent i AMD.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg gir (for å bruke Malvado's ord) blanke f i både NVIDIA og AMD. Hvilken logo som står på kortet er for meg helt likegyldig. Jeg "holder" ikke med noen av dem. Kall meg en medgangssupporter. Dessuten er det en selvfølge at vi som forbrukere er tjent med at NVIDIA har en så sterk som mulig konkurrent i AMD.

Alle tjener på det :) Synd det er så få av deg på dette forumet som har denne meningen! Men jeg har insett at det er fler, og fler som poster lignende på dette forumet :) +1

Lenke til kommentar

 

Jeg gir (for å bruke Malvado's ord) blanke f i både NVIDIA og AMD. Hvilken logo som står på kortet er for meg helt likegyldig. Jeg "holder" ikke med noen av dem. Kall meg en medgangssupporter. Dessuten er det en selvfølge at vi som forbrukere er tjent med at NVIDIA har en så sterk som mulig konkurrent i AMD.

Alle tjener på det :) Synd det er så få av deg på dette forumet som har denne meningen! Men jeg har insett at det er fler, og fler som poster lignende på dette forumet :) +1

 

 

 

Det er viktig å ikke bli for engasjert også , da det ofte vil ha motsatt virkning , det er trolig derfor mange av oss prøver å holde oss nøytrale , men innimellom er det ikke til å unngå at man kommer med en liten utblåsning når man ser "heiagjengen" ukritisk fortsette å komme med ting som ikke stemmer.

 

Og beklager om noen føler seg truffet , det er overhodet ikke meningen , men en liten utblåsning fra min side nå som vi er inne på temaet.

 

Uansett er jeg litt skuffet for å være ærlig over de stive prisene på Freesync skjermene, der har man faktisk ikke greid å levert i forhold til hva jeg så for meg personlig...

Lenke til kommentar

Jeg gir (for å bruke Malvado's ord) blanke f i både NVIDIA og AMD. Hvilken logo som står på kortet er for meg helt likegyldig. Jeg "holder" ikke med noen av dem. Kall meg en medgangssupporter. Dessuten er det en selvfølge at vi som forbrukere er tjent med at NVIDIA har en så sterk som mulig konkurrent i AMD.

 

Jeg er performance entusiast, men alikevel blir jeg kaldt nVidia fanboy.  :wee:

 

Har absoulutt prøvd og håpet på at AMD skulle være bra, men ikkje faen om det har vært det for min del. Testet 2x 290x MYE og 2x290 MYE, men sorgen har det vært hele tiden  :hm:

 

Sist jeg koste meg veldig med AMD var når jeg kjøpte 4x 5870. Billige toppkort som gav valuta for pengene.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg gir (for å bruke Malvado's ord) blanke f i både NVIDIA og AMD. Hvilken logo som står på kortet er for meg helt likegyldig. Jeg "holder" ikke med noen av dem. Kall meg en medgangssupporter. Dessuten er det en selvfølge at vi som forbrukere er tjent med at NVIDIA har en så sterk som mulig konkurrent i AMD.

Alle tjener på det :) Synd det er så få av deg på dette forumet som har denne meningen! Men jeg har insett at det er fler, og fler som poster lignende på dette forumet :) +1

 

 

 

Det er viktig å ikke bli for engasjert også , da det ofte vil ha motsatt virkning , det er trolig derfor mange av oss prøver å holde oss nøytrale , men innimellom er det ikke til å unngå at man kommer med en liten utblåsning når man ser "heiagjengen" ukritisk fortsette å komme med ting som ikke stemmer.

 

Og beklager om noen føler seg truffet , det er overhodet ikke meningen , men en liten utblåsning fra min side nå som vi er inne på temaet.

 

Uansett er jeg litt skuffet for å være ærlig over de stive prisene på Freesync skjermene, der har man faktisk ikke greid å levert i forhold til hva jeg så for meg personlig...

 

Du skal ikke beklage deg for noen her! Du står stødig på begge dine bein i dine diskusjonene her :) Freesync er fremtiden om visse ting stemmer! Ellers så får vi det vi har i dag :(

Endret av Vanderen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...