Gå til innhold

PC som trenger lite vedlikehold


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du ha en ferdigmaskin, eller bygge selv?

Du kan jo igrunn bare kjøpe deg hvasomhelst av nytt utstyr. Det finnes ingenting som ikke blir tregere og dårligere med tid så lenge det er elektronikk inne i bildet.

Foreldelse er stikkordet her. Ting er ikke laget for å fungere, eller vare evig.

Lenke til kommentar

Maskinvaren begynner å bli utslitt, virker som det er CPU-en som begynner å bli treg og hovedkortet som begynner å bli utslitt. Her om dagen kortsluttet 5 USB utganger (heldigvis ikke alle) midt i en LoL match (USB utgangene er forsatt ødelagt).

 

Kan fint bygge maskinen selv. Inne på maskinen er det lite rot og ingen virus/malwares/adwares å finne. Tror ikke reinstall hjelper særlig, det er nok det fysiske det går på her. Jeg har hatt maskinen i rundt 3 år vil jeg anta. PC-en er ganske støvet ned da.

Endret av waremanu
Lenke til kommentar

Støv kortslutter lett komponenter. Mest trolig derfor ikke USB inngangene dine fortsatt lever.

Å rense maskinen for støv en gang i halvåret skal ikke undervurderes :)

 

OT: Min maskin er eldre enn din og fungerer fortsatt knirkefritt til mine oppgaver. Vedlikehold er nok tingen

Endret av xClaymanx
Lenke til kommentar

Ellers er det mest harddisker, vifter etc som pleier å ryke først.

 

SSD kan vel ryke etter 3-4 års bruk særlig sandforce eller de første generasjons SSD.

Men normalsett pleier de å holde lengere.

 

 

Man kan jo bruke teip, eller alltid ha noe tilkoblet usb enhetene.

Tror større sansynlighet for støv tetter metallederne at strømmen ikke kommer gjennom en at usb kontrolleren er defekt.

Selv kortslutting trenger ikke å ødlegge hovedkortet, har selv prøvd men avhenging hvor kraftig støt man får.

Lenke til kommentar

Skal nok bruke den til egentlig alt mulig, noe kan være: bilde redigering, video redigering, gaming (krevende spill), hoste diverse servere og generell PC-bruk (word, skype, teamspeak, chrome, etc.).

 

Når 5 av mine USB utganger kortsluttet var det alle USB utgangene som det faktisk hadde noe plugget i som kortsluttet, alle som ikke hadde noe plugget i overlevde (og merkelig nok tastatur USB-en overlevde).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...