Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil på skjermkort?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvd med DVI kabel?

Du nevner å ha prøvd forskjellige skjermer som er bra, men det kan være kabel som er gåen.

Nei det har jeg ikke. Det som er rart er at det funker helt fint når jeg spiller. Er bare i på nett, og filmer jeg laster ned det blir sånn. Reinstallerte alle drivere i går, men fortsatt samme problem.

 

Går det og laste opp film her? Tok en film av problemet i går.

Lenke til kommentar

Ser ut som GPU-feil tbh

 

 

 

SLOW down on the monitor issue.

What you are describing sounds a lot like tearing. Tearing happens due to the card writing to the video buffer at the same time the monitor is updating the image on the screen. If the card is writing at the same time, you end up with two images being displayed at once. The two images being slightly off will look like a horizontal line. If the timing of the card and video aren't in sync, that horizontal line will move up and down as well.

Try turning on V-sync in the games this occurs in. You might also want to turn on triple buffering too, or it can have a large impact on your FPS if it's lower than your refresh rate.

 

http://www.tomshardware.co.uk/forum/308385-33-monitor-horizontal-lines-moving-vertically

Lenke til kommentar

Jeg vet at på mitt GTX780 TI får jeg denne tearing effekten dersom jeg bruker begge DVI portene. Bruker du et DVI->HDMI adapter på skjermkortet eller kobler du rett i HDMI?

Jeg bruker DVI->hdmi adaper på skjermkortet. Noe jeg kan prøve og gjøre? Er ikke akkurat en slugger på pc!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...