Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er en mann på 26 som har vært sammen med kjæresten i 6 mnd. Vi flyttet sammen nesten med en gang, ettersom jeg bodde i kollektiv, og hun hadde en hel leilighet for seg selv. Vi har kranglet ganske mye siden vi ble sammen. Hver uke omtrent. Hun har irritert meg over ting jeg sier og gjør, og ting jeg ikke jeg.(les oppvask osv). Men føler ikke jeg har bidratt lite med husarbeidet. Jeg har følt det skal så lite til før hun irriterer seg over noe ved meg, eller noe jeg gjør. Det har vært vanskelig for meg, for jeg føler jo jeg gjør noe galt hele tiden.

 

Hun fortalt meg tidlig i forholdet at hun hadde møtt en fyr i Australia som betydde mye for henne. Jeg satte pris på at hun fortalte meg det tidlig. Jeg så navnet hans dukket opp tilfeldigvis på mobilen hennes for en tid tilbake, og da ble jeg usikker. Og tenkte mye på det. I det siste har vi kranglet mye, og jeg har merket at det er noe som plager henne. Jeg har sagt til henne hele veien at jeg vil at hun skal åpne seg helt for meg, slik at jeg kan skjønne hva som plager henne, og eventuelt hjelpe. For noen dager siden gikk jeg "desverre" til det skrittet at jeg sjekket telefonen hennes. Hater å være den typen, men ting var så frustrerende, og hun ville ikke si hva det var. Det dukket det opp masse meldinger mellom dem. De hadde sendt meldinger omtrent en gang i måneden helt siden vi flyttet sammen. Hun klaget til denne fyren om hvor dårlig ting var i forholdet vårt, og hun skrev at hun savnet han, og at han var den fineste personen hun hadde møtt:(

 

Senere den dagen spurte jeg om de hadde kontakt, og hun sa ja, men at hun ikke hadde noe å skjule, og gjerne kunne vise meg det. Jeg reiste å trente før hun gjorde det, og da jeg kom tilbake, så fikk jeg lese. Da hadde hun slettet mye av de meldingene jeg leste da jeg sjekket telefonen.

 

Jeg sa etterhvert at jeg hadde sjekket telefonen, og visste at hun hadde slettet mange av meldingene. Hun sier hun angrer på at hun har sendt disse meldingene, at hun elsker meg, at hun kan slette han fra Facebook og alt, og at hun har lyst på meg.

 

Kan jeg noen gang stole på henne igjen? Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre nå, for jeg elsker henne, men jeg orker ikke bli såret mer.

 

 



Anonymous poster hash: cd1b2...4ee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har alle en fortid med tidligere kjærester og gode minner.

Jeg vet at hun jeg er sammen med nå er perfekt for meg, men jeg kan jo likevel ikke for at jeg av og til tenker på tidligere kjærester og opplevelser på en god måte!

 

Og skulle jeg treffe en tidligere flamme, så hadde det jo vært et hjertelig gjensyn, og kanskje med en tåre i øyekroken etterpå, uten at det betyr at jeg er mindre glad i min nåværende!

 

Hvis hun sendte meldinger til Australia én gang i måneden, så synes ikke jeg det er noe å snakke om.

Det er ødeleggende for et forhold å nekte kjæresten kontakt med andre, så det må du ikke finne på.

 

Når det er sagt, så tror ikke jeg at jeg i utgangspunktet ville innlatt meg med en jente som sier at 'min sjelevenn og verdens mest fantastiske mann bor i Australia, bare så du vet det' :confused:



Anonymous poster hash: 9af06...83f
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gi henne en sjanse til, men gi klar beskjed om at hvis det er deg hun vil ha, så kan hun ikke holde på slik hun har gjort. Det er enten deg eller fantasi-fyren som bor hundre mil unna. Hun er med deg fordi hun liker deg, ikke fordi hun må. Alle har en fortid med tidligere forhold, det kan være vanskelig å tenke på at kjæresten har vært med noen andre enn deg, men det er bare realiteten, for alle! Snakk med henne om hva du føler, så finner dere nok ut av ting.

Lenke til kommentar

Hun er tydeligvis ikke helt happy i forholdet med deg, noe som bekreftes gjennom det at hun har noen følere ute til andre. Enten så vil hun settle down og bestemme seg for å bli med deg eller så vil hun gå sekundet hun møter noe nye. Ikke alle mennesker er laget for hverandre, når du innser dette vil du slutte å bekymre deg sånn :) vi har alle noen skjelett i skapet..... jeg synes ikke meldingene hennes var veldig alvorlige.....

Lenke til kommentar

Nei. Du kan ikke stole på henne i det hele tatt. Faktisk finnes det ingen mennesker du egentlig kan stole på. Det eneste du kan være sikker på her i livet, er at du skal dø.

I mellomtiden bør du nyte det faktum at du har regelmessig sex med noen som midlertidig vil ha sex med deg. Og sånn går nå dagan'.

Endret av Gregersen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med han over. Du kan ikke stole på deg selv en gang, spesielt når det er sterke følelser involvert.

 

Jeg foreslår at dere setter av en kveld til å ta en god prat om dette. La hun få forklare situasjonen og hva som ligger bak, så finner dere en løsning i fellesskap. Dersom hun er villig til å slette han fra Facebook, telefonen osv., er det kanskje en måte for henne å komme seg videre. Enn så lenge de holder kontakten vil hun ha problemer med å få han ut av tankene.

 

Kanskje hun kan sende han en melding og forklare situasjonen, som kan føre til at han ikke kommer til å søke mer kontakt.

Lenke til kommentar

Nå kommer det ikke klart frem i innlegget ditt hvor lenge møtet/forholdet til damen og australeren var, men jeg antar at dette var mer som et møte enn forhold å regne. Muligens en slags sommerflørt? Uansett.

Det er viktig å skille mellom noen man møter kort på ferie, og noen man må forholde seg til hver dag over tid i alle mulige situasjoner. Folk som er kjærester/partnere/osv vil se både de gode og de dårlige sidene av hverandre, det vil være glede men også sorg og frustrasjon. Det er urimelig for henne, og spesielt for deg, å sammenligne deg med australeren. Hun har aldri måtte forholde seg til ham som kjæreste, og det er lett å romantisere han og et eventuelt forhold med ham, fordi hun har så lite å basere det på, sannsynligvis er det også ganske positivt, det lille som er.

Det å sende en melding i måneden er ikke så ille synes jeg, og dette er sannsynligvis noe hun har gjort bare for å "mimre". Sannsynligvis har det vært uaktuelt for henne å flytte til Australia og samme motsatt vei for ham, så hun har visst innerst inne at det ikke ville bli noe, og da kan kan hun bare ha tenkt på det som et "koselig avbrekk" å sende relativt uskyldige meldinger til han. Jeg skjønner at det må ha vært sårende å lese det med at han var den fineste hun hadde møtt. Men selv dette kan hun ha skrevet i et øyeblikks affeksjon, eller rett etter en krangel med deg. Meninger og tanker som dette er skapt på millisekunder og det er sjeldent man trenger å ytre dem. Når de først ytres, hvor mye tanke ligger bak? Ikke legg deg så mye oppi det.

Hun virker som hun genuint er lei seg for denne kontakten hun har hatt med australeren, og at hun vil satse. Jeg mener hun fortjener en videre sjanse.

Lenke til kommentar

Nå kommer det ikke klart frem i innlegget ditt hvor lenge møtet/forholdet til damen og australeren var, men jeg antar at dette var mer som et møte enn forhold å regne. Muligens en slags sommerflørt? Uansett.

 

Det er viktig å skille mellom noen man møter kort på ferie, og noen man må forholde seg til hver dag over tid i alle mulige situasjoner. Folk som er kjærester/partnere/osv vil se både de gode og de dårlige sidene av hverandre, det vil være glede men også sorg og frustrasjon. Det er urimelig for henne, og spesielt for deg, å sammenligne deg med australeren. Hun har aldri måtte forholde seg til ham som kjæreste, og det er lett å romantisere han og et eventuelt forhold med ham, fordi hun har så lite å basere det på, sannsynligvis er det også ganske positivt, det lille som er.

 

Det å sende en melding i måneden er ikke så ille synes jeg, og dette er sannsynligvis noe hun har gjort bare for å "mimre". Sannsynligvis har det vært uaktuelt for henne å flytte til Australia og samme motsatt vei for ham, så hun har visst innerst inne at det ikke ville bli noe, og da kan kan hun bare ha tenkt på det som et "koselig avbrekk" å sende relativt uskyldige meldinger til han. Jeg skjønner at det må ha vært sårende å lese det med at han var den fineste hun hadde møtt. Men selv dette kan hun ha skrevet i et øyeblikks affeksjon, eller rett etter en krangel med deg. Meninger og tanker som dette er skapt på millisekunder og det er sjeldent man trenger å ytre dem. Når de først ytres, hvor mye tanke ligger bak? Ikke legg deg så mye oppi det.

 

Hun virker som hun genuint er lei seg for denne kontakten hun har hatt med australeren, og at hun vil satse. Jeg mener hun fortjener en videre sjanse.

 

Takk for et reflektert svar!

 

Ja, dette var en sommerflørt. De var sammen i 2 uker eller noe, og de hadde gjort litt forskjellig, men ikke hatt sex.

 

Jeg burde kanskje nevnt det i innlegget i starten, at hun har planer om en Australia-tur nå i løpet av våren, for å besøke en venninne som studerer der. I forbinnelse med det, så hadde hun skrevet en melding til han. I den sto det at hun skulle til Australia, men før hun kom dit, så måtte de snakke om følelser, og hva de skulle gjøre når hun kom dit. + at hun tenkte mye på han osv. Også verdt å nevne at han visstnok fikk seg kjæreste rundt jul, men de har fortsatt opprettholdt kontakten. Han svarte på denne meldingen at han trodde ikke han kunne møte henne, pga kjæresten sin. Like etter dette, så fortalte hun meg at hun trodde hun skulle droppe hele turen. Sånn jeg tolker det, så legger hun jo alt i hans hender, og hva hvis han ikke hadde svart dette? Hadde hun da dumpet meg?

Lenke til kommentar

 

Du kan jo også spørre deg selv om hun kan stole på deg?

 

åh?

 

Nei, altså, selv om dette selvfølgelig er først og fremst et tillitsbrudd fra hennes side, er det jo en fare-indikator at du også bryter hennes tillit. Jeg ville gjort det samme selv, uten tvil, men det jeg sier er vel egentlig at det er virker svært vanskelig å fortsette fra dette punktet. Begge har jo begått et tillitsbrudd så hvor starter man derfra? Lykke til uansett!

Lenke til kommentar

Dump henne før hun dumper deg. Dette er ikke en jente som kan stoles på. Når hun dropper turen til Australia fordi han sier til å møte henne, så burde det si deg nok. Hun kan fint være utro der uten at du noen gang finner ut om det, slik hun prøvde å skjule meldingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...