Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sett at svært mange som oppdaterer til Android 5.0 får store problemer med sine telefoner, dette gjelder spesielt Samsung Galaxy S4. Samsung Norges facebook profil er ihvertfall full av klager.

 

Når ble den oppdatert til det? jeg har en S4active(eller hva den nå heter), men har ikke fått noe oppdatering.

Men etter slik dere skriver så er det vel ikke så interessant, da.

Lollipop 5.0 og 5.0.1 har fungert utmerket på nettbrett for meg (Shield).

Lenke til kommentar

 

Har sett at svært mange som oppdaterer til Android 5.0 får store problemer med sine telefoner, dette gjelder spesielt Samsung Galaxy S4. Samsung Norges facebook profil er ihvertfall full av klager.

Når ble den oppdatert til det? jeg har en S4active(eller hva den nå heter), men har ikke fått noe oppdatering.

Men etter slik dere skriver så er det vel ikke så interessant, da.

Lollipop 5.0 og 5.0.1 har fungert utmerket på nettbrett for meg (Shield).

 

 

Samsung Norge trakk opptaringen etter klager fra brukerne.

Lenke til kommentar

 

 

 

Har sett at svært mange som oppdaterer til Android 5.0 får store problemer med sine telefoner, dette gjelder spesielt Samsung Galaxy S4. Samsung Norges facebook profil er ihvertfall full av klager.

Når ble den oppdatert til det? jeg har en S4active(eller hva den nå heter), men har ikke fått noe oppdatering.

Men etter slik dere skriver så er det vel ikke så interessant, da.

Lollipop 5.0 og 5.0.1 har fungert utmerket på nettbrett for meg (Shield).

Samsung Norge trakk opptaringen etter klager fra brukerne.

Ok, men hvorfor skal det være forskjell om du oppdaterer i forhold til nettbrett eller telefon? Jeg har ingen peiling whatsoever på dette, men jeg ser jo at noen oppdateringer i OS gjør slike ting som å "gi lov til" å ha to sim-kort for eksempel.

 

Er det noe med oppdateringer på OS som er i konflikt med mobilnettselskaps sine tekniske løsninger? Og er det en slags kamp som pågår mellom OS-leverandører og ISP (mobil) i forhold til standarder for dataoverføring og slike ting (såvidt jeg kan se er det ingen problemer angående WiFi)?

 

Igjen, har ingen peiling, så om dette er et dumt spørsmål, så får det heller være det..

Lenke til kommentar

"? Vi er klar over problemene noen brukere opplever etter å ha installert oppdateringen Android 5.0 Lollipop, og har nå stoppet den nåværende versjonen. Vi jobber for fullt med en ny oppdatering som inneholder løsninger på problemene som har blitt rapportert til oss, inkludert en ny løsning for lydløs modus. Vi håper på å kunne sende ut oppdateringen om kort tid, og vil holde dere oppdatert her på Facebook, skriver Samsung Norge."

 

Lol, jeg syns det høres noe idiotisk ut det hele, går det ikke an at produsentene kjører ut en OS-oppdtering i rent oS, så får de heller kjøre på med sine egne apper og drit senere?

 

Som sagt tidligere, jeg har virkelig ingen peiling på mobil, mobil OS..v.. men det ser ut for meg som om Apple og Google "vanilla" har et kjempefortrinn over alle andre som velger å kjøre sine egne løsninger sammen med en OS-oppdatering.

Er det virkelig viktigere for en produsent at sine egne "app-store" er med på en oppdatering, enn at selve apparatet(mobilen) fungerer som det skal?

 

Sjukt, spør du meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig med deg, og derfor kjører jeg Nexus 5. Men jeg tror produsentens egne apper og launcere er Deres måte å skille seg ut på, selv om det etter min mening kun er til det verre. Samsung har ikke sett bra ut på mange år, de selger bra pga hw og god pr. LG er gode på hw, men grusomme på sw. Sony er vel de som gjør best/minst med Android. Motorola er vel det nærmeste man kommer Nexus, men de selges ikke i Norge (eller EU?). Usikker på hvordan HTC er, har egentlig ikke tuklet med de siden Gingerbread...

Lenke til kommentar

Lol, jeg syns det høres noe idiotisk ut det hele, går det ikke an at produsentene kjører ut en OS-oppdtering i rent oS, så får de heller kjøre på med sine egne apper og drit senere?

 

Ja, det er idiotisk hvordan det nå fungerer. Man kjøper nye android mobiltelefoner, som ikke kan oppdateres med de seineste android versjonene. Det burde alltid vært mulig å bruke stock android, uten tekniske krumspring. I stedet så er man prisgitt produsentene, som fyller telefonene med bloatware og trenerer oppdateringer (om de i det hele tatt kommer). Det er ikke verdig et fantastisk os som android egentlig er.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...