Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hjelp dette er flaut!


Anbefalte innlegg

Hei! Dette er grusomt flaut.

Det er så nedvergende å fortelle og å spørre om.

Jeg er en kvinne på 23 år som er gift.

Jeg i min oppvekst har opplevd seksuelt misbrukt. Psykisk og fysisk vold fra min mor og min far som er psykopat. Og jeg erutsatt for grov omsorgs svikt. Han har jeg selvfølgelig ikke kontakt med lengre.

Jeg startet livet på nytt da jeg var 18. For da klarte jeg ikke mer av min familie. Jeg startet helt på nytt og gikk til psykolog.

Jeg klarte meg utrolig fint egentlig. Men jeg slet selvfølgelig med mye. Men så traff jeg han jeg er gift med i dag. Han påvirket meg dårlig og drog meg ned i hans drit. Jeg har prøvd og prøvd og prøvd å hjelpe han og forandre livet hans. Men etterhvert forstod jeg at det ikke gikk.

Han er bedre nå enn før. Men nå er jeg Lei. Han har brukt opp alle pengene sine og mine! så nå sliter jeg sykt. Min far tok alltid fra meg pengene jeg fikk til bursdag og jul. Så jeg sliter sykt når ikke økonomien er på plass.

Og det værste er at min mann har kødda med pengene hans og mine siden før jul. Han gadd ikke å jobbe på den tiden en gang.

Men som jeg sa så har jeg et utrolig flaut spørsmål. Det er ikke tilfeldigvis noen som har noe til overs?

Jeg vet ikke hva jeg skal si mer enn det. Livet mitt er helt grusomt nå og vil ha det på rett vei igjen. Jeg har klart det før så jeg vil klare det igjen. Om jeg hadde familie hadde jeg spurt dem om hjelp. Men det har jeg ikke.

Åh Gud det er så grusomt å spørre om dette.

Om ikke noen har noe så har dere noen råd?

Altså på hva jeg skal gjøre?

Min man er egentlig en god person han er bare litt utenfor i hodet noen ganger og han sliter selv.

Jeg har tvunget han til psykolog men nå har vi ikke råd til det.

Er det noen i samme situasjon? Hva gjorde dere i så fall for å komme dere på bena igjen?

Hilsen fortvilet meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det du trenger penger til? Mat, husleie? bleier? Bil? Øl? Hvor mye trenger du?

 

Du forklarer veldig lite rundt din økonomiske situasjon til å spørre om donasjoner, du bare kommer med masse irrelevant informasjon for situasjonen du har havnet i.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Første skritt burde vel være å kvitte deg med det som gjør at du er blakk for øyeblikket. Du sier selv at du har prøvd å få mannen din ut av den dritten hans, men at det ikke går. Så hvorfor er dere sammen fortsatt? Om du vil leve et helt liv med en kar som drar deg ned i dritten hans, værsågod. Høres ut som du har opplevd for mye dritt til å fortsette noe som bare bringer mer dritt. På tide å ta et valg.

Lenke til kommentar

Ja, beklager det. Takk for at du spørr.

Trenger penger til husleie og mat.

Jeg har ikke bil eller lappen. Tar buss.

psykolog og fyseoterapaut må jeg vente med.

Jeg jobber ikke nå fordi jeg slet meg ut i fjord med å jobbe dobbelt vakter og jobbe 6-7 dager i uken fordi min man ikke gadd å jobbe. Så må går jeg på nav og får hjelp av psykolog til å bygge meg opp igjen. Men nå har jeg sagt til han at om han gjør slikt igjen drar jeg. Jeg holdt på å pakke sakene mine i dag. Men jeg følte jeg måtte gi han em sjangse til. Han gråt så mye. Har tatt i fra han hans eget bankkort for han kan ikke bruke penger på tull. Han vil heldigvis ha hjelp. Og det er jeg så glad for. Jeg føler meg så dum som har holdt ut med dette så lenge. Uff

Lenke til kommentar

Først av alt, ut ifra slik du forklarer det.

 

DUMP HAN! Et mannfolk som ligger på sofaen og ikke "gidder" å arbeide. Greit nok nå, tenk deg samme situasjonen om 10-15 år. Er det noe du kan leve med? Er det noe i det hele tatt kan tenke deg?

 

Om det virkelig er ille med penger akkurat nå må du på trygdeetaten og rett og slett spørre om penger for å dekke de mest nødvendige behov.

 

Men helt fordømt seriøst, et voksent mennesker som ligger dvasker seg på sofaen framfor å hjelpe til økonomisk... Kjenner at jeg blir pissforbanna.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Om du får penger av meg, hvilke garantier har jeg for at din mann ikke bruker de på fjas?

Han får ikke lov å røre bankkortene lengre. Ikke sitt eget en gang. Så det blir ikke tullet vekk. Det står jeg for!

 

 

Da burde du jo stått for det tidligere også, men siden du nå er i denne knipen, så tror jeg ikke på dine ord.

 

Anyway har NAV ordninger, hør med de først.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Først av alt, ut ifra slik du forklarer det.

 

DUMP HAN! Et mannfolk som ligger på sofaen og ikke "gidder" å arbeide. Greit nok nå, tenk deg samme situasjonen om 10-15 år. Er det noe du kan leve med? Er det noe i det hele tatt kan tenke deg?

 

Om det virkelig er ille med penger akkurat nå må du på trygdeetaten og rett og slett spørre om penger for å dekke de mest nødvendige behov.

 

Men helt fordømt seriøst, et voksent mennesker som ligger dvasker seg på sofaen framfor å hjelpe til økonomisk... Kjenner at jeg blir pissforbanna.

Ja, du har helt rett i hva du skriver. Og det føles ikke godt siden jeg elsker han sånn. Men jeg vil gi han en siste sjansje. Det virker som han vil prøve å ordne ting.

Desverre hjelper ikke trygdeetaten. Tviler på at de vil hjelpe meg siden jeg er gift og min mann brukte pengene mine så vil de vel si det er min egen feil.

Er godt å høre at du blir forbanna fordi da vet jeg 100% sikkert på at jeg ikke tar feil når jeg føler for å gå i fra han.

Jeg vil gi han litt mer tid. Men om det ikke skjer noe så må jeg jo bare forlate han.

Du har rett. Jeg vil absolutt ikke at det skal vær sånn om 10-15 år. Det høres helt forferdelig ut :s

Takk for at du bryr deg. Setter stor pris på det! Det gjør situasjonen litt lettere.

Lenke til kommentar

 

 

 

Om du får penger av meg, hvilke garantier har jeg for at din mann ikke bruker de på fjas?

Han får ikke lov å røre bankkortene lengre. Ikke sitt eget en gang. Så det blir ikke tullet vekk. Det står jeg for!

Da burde du jo stått for det tidligere også, men siden du nå er i denne knipen, så tror jeg ikke på dine ord.

 

Anyway har NAV ordninger, hør med de først.

Ja, jeg burde det. Sånn får man igjen når man stoler på noen. Går på nav og det er de pengene han har brukt.

Jeg skjønner du ikke tror på det jeg sier. Det forstår jeg.

Lenke til kommentar

Uff dette gjør bare situasjonen verre. Du får bare 6000 kroner i full sosial støtte hos NAV. Dette er så vidt nok til å overleve. Du må desverre bare dumpe livspartneren din. Du kan ikke forsette å leve med en så uansvarlig ektemann.

Endret av Obiwan
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Først av alt, ut ifra slik du forklarer det.

 

DUMP HAN! Et mannfolk som ligger på sofaen og ikke "gidder" å arbeide. Greit nok nå, tenk deg samme situasjonen om 10-15 år. Er det noe du kan leve med? Er det noe i det hele tatt kan tenke deg?

 

Om det virkelig er ille med penger akkurat nå må du på trygdeetaten og rett og slett spørre om penger for å dekke de mest nødvendige behov.

 

Men helt fordømt seriøst, et voksent mennesker som ligger dvasker seg på sofaen framfor å hjelpe til økonomisk... Kjenner at jeg blir pissforbanna.

Ja, du har helt rett i hva du skriver. Og det føles ikke godt siden jeg elsker han sånn. Men jeg vil gi han en siste sjansje. Det virker som han vil prøve å ordne ting.

Desverre hjelper ikke trygdeetaten. Tviler på at de vil hjelpe meg siden jeg er gift og min mann brukte pengene mine så vil de vel si det er min egen feil.

Er godt å høre at du blir forbanna fordi da vet jeg 100% sikkert på at jeg ikke tar feil når jeg føler for å gå i fra han.

Jeg vil gi han litt mer tid. Men om det ikke skjer noe så må jeg jo bare forlate han.

Du har rett. Jeg vil absolutt ikke at det skal vær sånn om 10-15 år. Det høres helt forferdelig ut :s

Takk for at du bryr deg. Setter stor pris på det! Det gjør situasjonen litt lettere.

 

Uansett, håper du lykkes med hvilket valg du tar. Ønsker deg oppriktig lykke til.

Lenke til kommentar

Herregud. Det er helt utrolig. Jeg spørr om hjelp og folk tror eg kødder??

Jeg skjønner ikke. Jeg vet det er unormalt å spørre om hjelp med penger siden det virker som det er tabu og spørre om. Det er sykt drit å spørre om det. Og når jeg får slike tilbakemeldinger som deg berZerk vil jeg bare ta selvmord. For eg sliter virkelig så vær så snill å ikke vær sånn.

Jeg har prøvd å ta livet mitt pga oppveksten men vil ikke ha det livet lengre. Jeg prøver virkelig å bli som dere. Dere som har jobb og et bra liv.

Jeg vil ikke ha dette livet. Men når man blir misbrukt så sykt blir man ødelagt.

Alle psykologer sier det er rart jeg lever etter hva jeg hay opplevd. Så jeg blir forbanna når folk skriver sånn som du. Unnskyld for at noen mennesker har fucka til livet mitt siden jeg var baby. Jeg må faen meg ordne opp i alt selv for Norge bryr seg bare om de rike.... Tror du ikke jeg vet det???

Jeg har lyst på jobb. Jeg har lyst til å være som alle andre som får til ting. Når folk skriver slike ting til meg blir bare situasjonen verre. Men jeg vsr selvfølgelig forberedt for jeg viste noen kom til å skrive drit.

Sorry for at jeg er et barn som barnevernet aldri brydde seg om uansett hvor mange kutt jeg hadde på armen når jeg var 14. Hva skjer med Norge i dag?

Norge skjuler de fattige og fremhever de rike. Beklager for at eg e fattig!!!!

Lenke til kommentar

Syns du det er rart vi er skeptiske når du for første ganger poster med DETTE på en bruker registrert KUN for å skrive dette? Hvor du samtidig er anonym, du bruker klassiske metoder for å tiltrekke deg oppmerksomhet og sympati. Du er en anonym fjersløs internet spørring som kan være sendt av en gammal mann på 48 år med støtte fra NAV på 3 forskjellige identiteter for alt jeg vet kun ute etter å anskaffe mer gratis penger, eller for å finansiere narkovanene dine.

 

Du har fått konkret råd om å dumpe dødvekta av en mann du sleper på noe du ikke er villig til å gjøre som i realiteten hadde betydd at vi hadde finansiert han. Du er tydeligvis ikke klar for endring i livet ditt og vi ville bare bidratt med å finansiere nedoverspiralen du allerede er på god vei i.

 

No offence men du stiller ikke særlig realistisk, have a nice life.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Herregud. Det er helt utrolig. Jeg spørr om hjelp og folk tror eg kødder??

Jeg skjønner ikke. Jeg vet det er unormalt å spørre om hjelp med penger siden det virker som det er tabu og spørre om. Det er sykt drit å spørre om det. Og når jeg får slike tilbakemeldinger som deg berZerk vil jeg bare ta selvmord. For eg sliter virkelig så vær så snill å ikke vær sånn.

Jeg har prøvd å ta livet mitt pga oppveksten men vil ikke ha det livet lengre. Jeg prøver virkelig å bli som dere. Dere som har jobb og et bra liv.

Jeg vil ikke ha dette livet. Men når man blir misbrukt så sykt blir man ødelagt.

Alle psykologer sier det er rart jeg lever etter hva jeg hay opplevd. Så jeg blir forbanna når folk skriver sånn som du. Unnskyld for at noen mennesker har fucka til livet mitt siden jeg var baby. Jeg må faen meg ordne opp i alt selv for Norge bryr seg bare om de rike.... Tror du ikke jeg vet det???

Jeg har lyst på jobb. Jeg har lyst til å være som alle andre som får til ting. Når folk skriver slike ting til meg blir bare situasjonen verre. Men jeg vsr selvfølgelig forberedt for jeg viste noen kom til å skrive drit.

Sorry for at jeg er et barn som barnevernet aldri brydde seg om uansett hvor mange kutt jeg hadde på armen når jeg var 14. Hva skjer med Norge i dag?

Norge skjuler de fattige og fremhever de rike. Beklager for at eg e fattig!!!!

 

Det vil alltid være fattige, middelklasse og rik klasse i alle samfunner.

Det du må gjøre!

1. Skilsmisse

2. Sosial bolig fra NAV

3. Søke boligstøtte

4. Skaffe deg en ny jobb

 

Hvis du lever kun på NAV så vil du ihverfall leve veldig fattig. Med mindre du får uføretrygd da, men dette er et helvetes lang prosess. Det er litt synd at Norge som nasjon ikke innfører borgerlønn. Vi kan innføre borgelønn og fjerne sosial støtte, og arbeidsavklarings penger. Det er helt sinnsyk latterlig at man må bli syk psykopat med mange diagnoser fra legen før man får den hjelpen man trenger.

 

Du får kun penger fra NAV. Så vidt du kan overleve og nok til mat. Prostitusjon er jo et alternativt hvis du ikke får jobb eller uføretrygd.

http://www.nettavisen.no/nyheter/3600574.html

Endret av Obiwan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Herregud. Det er helt utrolig. Jeg spørr om hjelp og folk tror eg kødder??

Jeg skjønner ikke. Jeg vet det er unormalt å spørre om hjelp med penger siden det virker som det er tabu og spørre om. Det er sykt drit å spørre om det. Og når jeg får slike tilbakemeldinger som deg berZerk vil jeg bare ta selvmord. For eg sliter virkelig så vær så snill å ikke vær sånn.

Jeg har prøvd å ta livet mitt pga oppveksten men vil ikke ha det livet lengre. Jeg prøver virkelig å bli som dere. Dere som har jobb og et bra liv.

Jeg vil ikke ha dette livet. Men når man blir misbrukt så sykt blir man ødelagt.

Alle psykologer sier det er rart jeg lever etter hva jeg hay opplevd. Så jeg blir forbanna når folk skriver sånn som du. Unnskyld for at noen mennesker har fucka til livet mitt siden jeg var baby. Jeg må faen meg ordne opp i alt selv for Norge bryr seg bare om de rike.... Tror du ikke jeg vet det???

Jeg har lyst på jobb. Jeg har lyst til å være som alle andre som får til ting. Når folk skriver slike ting til meg blir bare situasjonen verre. Men jeg vsr selvfølgelig forberedt for jeg viste noen kom til å skrive drit.

Sorry for at jeg er et barn som barnevernet aldri brydde seg om uansett hvor mange kutt jeg hadde på armen når jeg var 14. Hva skjer med Norge i dag?

Norge skjuler de fattige og fremhever de rike. Beklager for at eg e fattig!!!!

Det vil alltid være fattige, middelklasse og rik klasse i alle samfunner.

Det du må gjøre!

1. Skilsmisse

2. Sosial bolig fra NAV

3. Søke boligstøtte

4. Skaffe deg en ny jobb

 

Hvis du lever kun på NAV så vil du ihverfall leve veldig fattig. Med mindre du får uføretrygd da, men dette er et helvetes lang prosess. Det er litt synd at Norge som nasjon ikke innfører borgerlønn. Vi kan innføre borgelønn og fjerne sosial støtte, og arbeidsavklarings penger. Det er helt sinnsyk latterlig at man må bli syk psykopat med mange diagnoser fra legen før man får den hjelpen man trenger.

 

Du får kun penger fra NAV. Så vidt du kan overleve og nok til mat. Prostitusjon er jo et alternativt hvis du ikke får jobb eller uføretrygd.

http://www.nettavisen.no/nyheter/3600574.html

Ja, har faktisk tenkt på å selge meg selv. Men det gjør det bare enda verre for meg. Men hvorfor ikke? Min far sa alltid til meg at jeg må bruke kroppen min siden jeg har kropp som jeh kan bruke. Takk for råd. Jeg kan prøve å selge meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...