Gå til innhold

Ny PC, hva synes dere?


Anbefalte innlegg

rock, asus ..

Forskjellene ligger i profilen selskapet har mot kundene.

 

Lager de spillkort med hyppige drivere, eller lager de gamingklistremerke og siste biosdriver er fra lansering.

 

 

skal du ikke klokke noe og kjøre alt stock så vil det billigste være bra nok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For all del, regg. deg på www.prisjakt.no så kan du sette opp liste der.

 

Skjermkort, dert vil eg anbefale deg å gå for EVGA GeForce GTX 970 FTW ACX 2.0 HDMI DP 2xDVI 4GB til 3690,-

eventuelt EVGA GeForce GTX 970 SC ACX 2.0 HDMI DP 2xDVI 4GB ssom har litt lave clock.

 

1 216 MHz verus 1 165 MHz

 

EVGA er de som har høyest clock på kortene sine ut av eska/normal clock

Lenke til kommentar

Har en haug av de, vil trur de holder lenger en msi sine, men msi sine er stillere.

Ikke at det betyr noe for en spillpc, er snakk om få %

 

I en R5 er det stille uansett.

alle disse kortene kan man selv klokke opp 120-140hz uten å få noe trøbbel eller varme.

Bare til å dra slideren opp og save.

Lenke til kommentar

 

 

Ja, men du burde heller gå for 4x4GB ram, siden x99 er quad channel :)

Hvorfor ikke lage en egen tråd istedenfor å ta andre sine tråder som du har gjort så mye av i det siste? :)

jeg er bare ung og dum dessverre!
Går fint å spørre om ting som er relevante i forhold til tråden ;) Hvis ikke lag en egen tråd eller finn en diskusjons tråd :p
Lenke til kommentar

Den pcen som er postet først, hvor lenge tror dere levetiden på den er(før den blir utadert)? og hvor fort kan den kjøre dagens spill?

Jeg ville heller sett på den første posten min istede, da denne vil kanskje vare enda litt lengre ;) (blant annet bedre psu og ssd).

 

Det er vanskelig å si hvor lang leve tid den har, da dette spørs hvor høye krav du har?

 

Her kan du se ca hvor bra den vil yte i dag ihvertfall :) : http://www.guru3d.com/articles-pages/msi-geforce-gtx-970-gaming-review,1.html

Endret av The mystical forest
Lenke til kommentar

 

Den pcen som er postet først, hvor lenge tror dere levetiden på den er(før den blir utadert)? og hvor fort kan den kjøre dagens spill?

Jeg ville heller sett på den første posten min istede, da denne vil kanskje vare enda litt lengre ;) (blant annet bedre psu og ssd).

 

Det er vanskelig å si hvor lang leve tid den har, da dette spørs hvor høye krav du har?

 

Her kan du se ca hvor bra den vil yte i dag ihvertfall :) : http://www.guru3d.com/articles-pages/msi-geforce-gtx-970-gaming-review,1.html

 

Har veldig lite peiling på hvordan jeg skal bygge en pc, så vil helst ha den ferdibygd :S

Lenke til kommentar

 

Hvis du kan ta deg tiden og se noen guide-er så skal deg ikke være så vanskelig å bygge selv som du kanskje skulle tro ;). Hva tenker du at du skal bruke pcen til?

Gaming for det meste, muligens lage noen videoer/streame litt :)

 

Satt sammen en konfigurasjon nå på komplett av denne pcen: https://www.komplett.no/komplett-gamer-premium-gta-v-edition/10980og ente opp med disse delene :) :

 

Støtsikker PC-eske

SteelSeries QcK mousemat,

Fractal Design Define R5 Black

Cooler Master G650M, 650W PSU

Intel Core i7-4790K

Cooler Master Seidon 120V v2 CPU Kjøler

ASUS Z97-P, Socket-1150

HyperX Fury DDR3 1600MHz 8GB Black

ZOTAC GeForce GTX 970 4GB PhysX CUDA

Samsung 850 EVO 500GB SSD

WD Desktop Blue 1TB

Samsung DVD Writer, SH-224DB

MS COA Win 8.1 Nordic

Garanti 3 år - Sende inn:

 

Totalt: 14.958,40 kr

 

Her får du enda litt mer for pengene enn den du satt opp ;). Du kunne evt tatt en større harddisk, 16 gb ram og en ax760 som psu om har enda litt til å bruke ;) (men den jeg har satt opp skal være grei).

Trenger du noe tilleggsutstyr også? (slik som tastatur, mus osv...)

Endret av The mystical forest
Lenke til kommentar

 

 

Hvis du kan ta deg tiden og se noen guide-er så skal deg ikke være så vanskelig å bygge selv som du kanskje skulle tro ;). Hva tenker du at du skal bruke pcen til?

Gaming for det meste, muligens lage noen videoer/streame litt :)

 

Satt sammen en konfigurasjon nå på komplett av denne pcen: https://www.komplett.no/komplett-gamer-premium-gta-v-edition/10980og ente opp med disse delene :) :

 

Støtsikker PC-eske

SteelSeries QcK mousemat,

Fractal Design Define R5 Black

Cooler Master G650M, 650W PSU

Intel Core i7-4790K

Cooler Master Seidon 120V v2 CPU Kjøler

ASUS Z97-P, Socket-1150

HyperX Fury DDR3 1600MHz 8GB Black

ZOTAC GeForce GTX 970 4GB PhysX CUDA

Samsung 850 EVO 500GB SSD

WD Desktop Blue 1TB

Samsung DVD Writer, SH-224DB

MS COA Win 8.1 Nordic

Garanti 3 år - Sende inn:

 

Her får du enda litt mer for pengene enn den du satt opp ;). Du kunne evt tatt en større harddisk, 16 gb ram og en ax760 som psu om har enda litt til å bruke ;) (men den jeg har satt opp skal holde).

Trenger du noe tilleggsutstyr også? (slik som tastatur, mus osv...)

 

Ok takk! men har et spørsmål, vis du ser på operativsystemet, ser du at

Microsoft Windows 8.1 64-bit Nordic + English, for Komplett PC, with recovery DVD

er billigere enn

Microsoft Windows 8.1 64-bit Nordic + English, for Komplett PC

 

Hvorfor det? Du får jo med en recovery DVD som en bonus, skulle tro den var dyrere

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

 

Hvis du kan ta deg tiden og se noen guide-er så skal deg ikke være så vanskelig å bygge selv som du kanskje skulle tro ;). Hva tenker du at du skal bruke pcen til?

Gaming for det meste, muligens lage noen videoer/streame litt :)

 

Satt sammen en konfigurasjon nå på komplett av denne pcen: https://www.komplett.no/komplett-gamer-premium-gta-v-edition/10980og ente opp med disse delene :) :

 

Støtsikker PC-eske

SteelSeries QcK mousemat,

Fractal Design Define R5 Black

Cooler Master G650M, 650W PSU

Intel Core i7-4790K

Cooler Master Seidon 120V v2 CPU Kjøler

ASUS Z97-P, Socket-1150

HyperX Fury DDR3 1600MHz 8GB Black

ZOTAC GeForce GTX 970 4GB PhysX CUDA

Samsung 850 EVO 500GB SSD

WD Desktop Blue 1TB

Samsung DVD Writer, SH-224DB

MS COA Win 8.1 Nordic

Garanti 3 år - Sende inn:

 

Her får du enda litt mer for pengene enn den du satt opp ;). Du kunne evt tatt en større harddisk, 16 gb ram og en ax760 som psu om har enda litt til å bruke ;) (men den jeg har satt opp skal holde).

Trenger du noe tilleggsutstyr også? (slik som tastatur, mus osv...)

 

Ok takk! men har et spørsmål, vis du ser på operativsystemet, ser du at

Microsoft Windows 8.1 64-bit Nordic + English, for Komplett PC, with recovery DVD

er billigere enn

Microsoft Windows 8.1 64-bit Nordic + English, for Komplett PC

 

Hvorfor det? Du får jo med en recovery DVD som en bonus, skulle tro den var dyrere

 

Grunnen er at at i eksempel 1, der er win installert og du får kun med en recovery DVD, altså ikke noen DVD plate med os på.

Eksempel 2, win installert + at du får DVD plate med os på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...