Gå til innhold

Derfor kjøper vi PlayStation 4, Xbox One og Wii U


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant. De to største grunnene for PS4 eiere er, ifølge denne undersøkelsen, bedre oppløsning (enn xbox one) og bluray spiller (som også xbox har).

 

Som betyr at dersom microssoft hadde gjort xboxen like kraftig eller kraftigere enn ps4 så hadde de sikkert kapret mange kunder. Hvorfor en grunn som bluray spiller er nr 2 på listen kan muligens komme av at MS ikke har vært flinke nok i markedsføringen for xboxen, siden den også har en bluray spiller.

 

Når det gjelder de som kjøpte xbox så veide merket og innovative funksjoner mest.

 

Basert på dette vil jeg si at Xbox sine kunder er mer trofaste/ vil være mer trofaste i fremtiden. Mens kundene som har kjøpt ps4 er mer flyktige og kjøper det som har den beste maskinvaren.

Man ser også at exclusives, som man kanskje skulle tro ville bestemt mer hva kundene kjøpte, kommer på henholdsvis 3. og 4. plass for ps4 og xbox one.

 

Interessant. Meget interessant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bluerayspiller hehe.

 

Synd at ingen av delene har støtte for HDMI v2, Blueray XL 100\128 GB vertfall ikke 100% bekreftet.

 

The PS4 And Xbox One Are Already Out Of Date

 

Så jeg lurer litt på hvorfor folk kjøper PS4\Xbox one, ble ikke noe klokere på dette, dette er jo kun en rebrain av Xbox 360\PS3 med AMD prosessor. Microsoft har vel kommet med skype, og flere programmer, mulighet å slå av og på ved å si "Xbox one slå på" men hva hjelper det? De har også kommet med 500-1 TB harddisk ikke akkurat så stor oppgradering men bra når spillene tar flere gigabyte med plass. Man merker hvis man har de gamle konsollene blir det lite å være låst til 320 GB harddisk.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt xbox 360 i flere år. Tenkte jeg skulle bytte til Playstation 4. Kontrolleren synes jeg var helt forferdelig med spakene i samme høyde. Noen andre som har opplevd det slik?

 

Uansett solgte jeg den, og tenker jeg venter til neste versjon av Xbox One kommer. Selv om det svir å spille forrige generasjon når jeg vet at det er mye fett ute allerede.

Lenke til kommentar

Bluerayspiller hehe.

 

Synd at ingen av delene har støtte for HDMI v2, Blueray XL 100\128 GB vertfall ikke 100% bekreftet.

 

The PS4 And Xbox One Are Already Out Of Date

 

Så jeg lurer litt på hvorfor folk kjøper PS4\Xbox one, ble ikke noe klokere på dette, dette er jo kun en rebrain av Xbox 360\PS3 med AMD prosessor. Microsoft har vel kommet med skype, og flere programmer, mulighet å slå av og på ved å si "Xbox one slå på" men hva hjelper det? De har også kommet med 500-1 TB harddisk ikke akkurat så stor oppgradering men bra når spillene tar flere gigabyte med plass. Man merker hvis man har de gamle konsollene blir det lite å være låst til 320 GB harddisk.

Fordi det er ikke alle som gidder å kjøpe en PC, men ønsker å heller kjøpe en konsoll. Og da er det jo disse alternativene en sitter igjen med. For å bruke ett ganske så utslitt uttrykk, beklager det, men "mannen i gata" bryr seg neppe om at man kan få en kraftigere PC for litt mere penger i ett flott stuevennlig kabinett. Han vil bare ha en enkel og grei konsoll, gjerne fra ett merke han har hatt før til seg og/eller sine barn osv.

 

Så er det oss (meg inkludert ja) som er over snittet interessert i spill som rett og slett driter i å spille så mye på PC, selv om man har en som knuser både PS4 og One. Forstå det den som kan.

 

Nå skal det nevnes at det nylig kom en spillpakke verdt å ha en PC for, Homeworld Remastered :p Så da ble det jaggu meg rigget opp på loftstuen i går :)

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Interessant. De to største grunnene for PS4 eiere er, ifølge denne undersøkelsen, bedre oppløsning (enn xbox one) og bluray spiller (som også xbox har).

 

Som betyr at dersom microssoft hadde gjort xboxen like kraftig eller kraftigere enn ps4 så hadde de sikkert kapret mange kunder. Hvorfor en grunn som bluray spiller er nr 2 på listen kan muligens komme av at MS ikke har vært flinke nok i markedsføringen for xboxen, siden den også har en bluray spiller.

 

 

Kjøper ikke så mange filmer for tiden, da jeg har Netflix. Men, de Blu-ray platene som jeg har prøvd har ikke hatt samme spolemulighet på PS4, som på Netflix under PS4.

 

Med andre ord: Dårlig Blu-ray brukergrensesnitt på PS4 !?? (andre som opplever det samme?)

Siste film jeg satte i var Oblivion med Tom pus og Morgan F. med flere (plate er tuklet med for nordisk marked - NORDIC 8294548, kanskje ikke like ille som nordisk DVD-tukkel).

 

Har som sagt ikke testet så mange Blu-ray plater. Er spilleren integrert i hver Blu-ray plate og framstår forskjellig hver gang, eller står PS4-konsollet for avspiller programmet?

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Brand" er altså hovedgrunnen til mange når de kjøper Xbone? Hva i all verden?! Trodde ærlig talt ikke at det var så mange Microsoft-fanboys. Om noe så hadde jeg heller forventet at Wii U og PS4 skulle ha "Brand" blant sine fem.

 

Må man være fanboy for å handle utifra merke? Jeg kjøpte nok også Xbox One pga "brand" ganske enkelt fordi jeg hadde x360 fra før og har vært veldig fornøyd med den. Det betyr overhodet ikke at jeg har noe imot Playstation eller Nintendo som en typisk fanboy ville hatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Desverre blir vel de fleste spill porter fra (Xbox one\PS4) til PC.

Så dermed blir det lette maskinvarekrav og ikke optimal ytelse ved SLI\Crossfire.

 

Lurer på når den første Blueray spillet til PC kommer.

 

PS3\Xbox 360 kontrollene er ikke alltid så mye å skryte av for meg er enklere med tastatur+mus.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...