Gå til innhold

oppkjøring på billingstad


Gjest Slettet+9813241234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9813241234

hei lurer på hvordan sensorene er på billingstad, fikk ei som var sur og pirkete, ikke noe grei og kjøre med om man er nervøs så lurer på er alle sensorene slike? ute etter å stryke deg på det minste?

takker for alle svar på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan gikk oppkjøringen og hvilke begrunnelser fikk du?

Jeg har oppkjøring på 13.3, altså på fredag den 13. av alle dager som finnes her i verden, fikk jeg det på FREDAG DEN 13!
Jeg er ikke noe spesielt overtroisk men jeg har hatt nerver for denne oppkjøringen i 1 mnd nå og når det i tillegg er på en "ulykkes" dag så føler jeg den litt ekstra, lol.

Uansett, har dere noen par tips til hvordan jeg kan kjøre best mulig uten å være så helvetes nervøs? siden jeg kan til tider blir veldig nervevrak og vil prøve å gjøre mitt beste på oppkjøringen uten å gjøre de typiske dumme feilene man aldri ellers gjør.

Endret av Brown55
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9813241234

Hvordan gikk oppkjøringen og hvilke begrunnelser fikk du?

 

Jeg har oppkjøring på 13.3, altså på fredag den 13. av alle dager som finnes her i verden, fikk jeg det på FREDAG DEN 13!

Jeg er ikke noe spesielt overtroisk men jeg har hatt nerver for denne oppkjøringen i 1 mnd nå og når det i tillegg er på en "ulykkes" dag så føler jeg den litt ekstra, damn.

 

Uansett, har dere noen par tips til hvordan jeg kan kjøre best mulig uten å være så helvetes nervøs? siden jeg kan til tider blir veldig nervevrak og vil prøve å gjøre mitt beste på oppkjøringen uten å gjøre de typiske dumme feilene man aldri ellers gjør.

 

selv bestod jeg ikke og skal ha en til snart, men det viktigste er at du kjører helt vanlig, bruker blinklys, bremser ned på forhånd før rundkjøringer og kryss slik at du unngår bråbremsingen, det er også viktig at du holder bilen stødig på veien og ikke kjører vinglete.

Hvis du skal kjøre på Billingstad vil jeg oppfordre deg til og ta kjørelæreren med i bilen slik at sensoren ikke stryker deg på noe tull, slik som det skjedde med meg, det er par strykekjerner der. Si ifra da om åssen det gikk og hvilken sensor du hadde :) masse lykke til :)

Lenke til kommentar

 

Hvordan gikk oppkjøringen og hvilke begrunnelser fikk du?

 

Jeg har oppkjøring på 13.3, altså på fredag den 13. av alle dager som finnes her i verden, fikk jeg det på FREDAG DEN 13!

Jeg er ikke noe spesielt overtroisk men jeg har hatt nerver for denne oppkjøringen i 1 mnd nå og når det i tillegg er på en "ulykkes" dag så føler jeg den litt ekstra, damn.

 

Uansett, har dere noen par tips til hvordan jeg kan kjøre best mulig uten å være så helvetes nervøs? siden jeg kan til tider blir veldig nervevrak og vil prøve å gjøre mitt beste på oppkjøringen uten å gjøre de typiske dumme feilene man aldri ellers gjør.

 

selv bestod jeg ikke og skal ha en til snart, men det viktigste er at du kjører helt vanlig, bruker blinklys, bremser ned på forhånd før rundkjøringer og kryss slik at du unngår bråbremsingen, det er også viktig at du holder bilen stødig på veien og ikke kjører vinglete.

Hvis du skal kjøre på Billingstad vil jeg oppfordre deg til og ta kjørelæreren med i bilen slik at sensoren ikke stryker deg på noe tull, slik som det skjedde med meg, det er par strykekjerner der. Si ifra da om åssen det gikk og hvilken sensor du hadde :) masse lykke til :)

 

Tusen takk for tips, skal ha med meg alt det du har sagt i bakhodet til oppkjøringen. og det med kjørelæreren er jeg ikke helt sikker på for å være helt ærlig, siden hun pleier som regel aldri å fortelle om noe er bra, hennes forutseting til deg som elev er at du skal kjøre som en gud slik at du består oppkjøring (som egentlig er en bra ting) så hvert minste lille feil er noe du definitivt får høre.

Så jeg er redd jeg evnt ville bestått og at kjørelæreren skulle gripet inn å gitt en begrunnelse for hvorfor jeg ikke burde bestått, selvom jeg vet hun ikke har noe rett til det, men det er bare mitt indre paranoide del som sier at det ikke er lurt, ihvertfall når det kommer til vedkommende.

 

Jepp, jeg har fått høre selv at det er noen par sensorer på billingstad som er veldig flinke på å stryke elever, jeg får bare prøve å gi det beste av meg å se hvordan det går, hvis det ikke gikk så fuck it, da tar jeg det bare igjen.

 

Hva var det du strøk på btw?

Du får ha masse lykke til selv på oppkjøringen! krysser fingrene for deg, også skal jeg fortelle hvordan det gikk med min! :)

Endret av Brown55
Lenke til kommentar

Tatt 3 førerkort på Billingstad og aldri hatt noe problemer med det. Ellers så gikk det rykter om sensorer med kallenavn som "mensen-Mette" "Stå-Per" og et par andre nics`s jeg ikke husker.

 

Det jeg alltid har gjort på oppkjøringer er være helt normalt. Sitt å prat med sensoren som du ville gjort med alle andre passasjerer. Da går alt automatisk, du tenker ikke over hvordan du kjører og du får stressa ned noen hakk. Fin flyt har dem pleid å kalle det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9813241234

 

 

Hvordan gikk oppkjøringen og hvilke begrunnelser fikk du?

 

Jeg har oppkjøring på 13.3, altså på fredag den 13. av alle dager som finnes her i verden, fikk jeg det på FREDAG DEN 13!

Jeg er ikke noe spesielt overtroisk men jeg har hatt nerver for denne oppkjøringen i 1 mnd nå og når det i tillegg er på en "ulykkes" dag så føler jeg den litt ekstra, damn.

 

Uansett, har dere noen par tips til hvordan jeg kan kjøre best mulig uten å være så helvetes nervøs? siden jeg kan til tider blir veldig nervevrak og vil prøve å gjøre mitt beste på oppkjøringen uten å gjøre de typiske dumme feilene man aldri ellers gjør.

 

selv bestod jeg ikke og skal ha en til snart, men det viktigste er at du kjører helt vanlig, bruker blinklys, bremser ned på forhånd før rundkjøringer og kryss slik at du unngår bråbremsingen, det er også viktig at du holder bilen stødig på veien og ikke kjører vinglete.

Hvis du skal kjøre på Billingstad vil jeg oppfordre deg til og ta kjørelæreren med i bilen slik at sensoren ikke stryker deg på noe tull, slik som det skjedde med meg, det er par strykekjerner der. Si ifra da om åssen det gikk og hvilken sensor du hadde :) masse lykke til :)

 

Tusen takk for tips, skal ha med meg alt det du har sagt i bakhodet til oppkjøringen. og det med kjørelæreren er jeg ikke helt sikker på for å være helt ærlig, siden hun pleier som regel aldri å fortelle om noen er bra, hennes forutseting til deg som elev er at du skal kjøre som en gud slik at du består oppkjøring, så hver minste lille feil er noe du definitivt får høre, så jeg er redd jeg evnt ville bestått og at vedkommende kjørelærer skulle gripet inn å gitt en begrunnelse for hvorfor jeg ikke burde bestått, selvom jeg vet hun ikke har noe rett til det, men det er bare mitt indre paranoide del som sier at det ikke er lurt.

 

Jepp, jeg har fått høre selv at det er noen par sensorer på billingstad som er veldig flinke på å stryke elever, jeg får bare prøve å gi det beste av meg å se hvordan det går, hvis det ikke gikk så fuck it, da tar jeg det bare igjen.

 

Hva var det du strøk på btw?

Du får ha masse lykke til selv på oppkjøringen! krysser fingrene for deg, også skal jeg fortelle hvordan det gikk med min! :)

 

Kjørte ca 5 kmt under grensen inn mot motorvei og holdt alltid foten over clutchen uten og trykke ned, hu mente jeg måtte hvile den ved siden av, selv mener jeg det er personlig hvor du hviler foten. jeg har oppkjøring neste uke :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9813241234

Tatt 3 førerkort på Billingstad og aldri hatt noe problemer med det. Ellers så gikk det rykter om sensorer med kallenavn som "mensen-Mette" "Stå-Per" og et par andre nics`s jeg ikke husker.

 

Det jeg alltid har gjort på oppkjøringer er være helt normalt. Sitt å prat med sensoren som du ville gjort med alle andre passasjerer. Da går alt automatisk, du tenker ikke over hvordan du kjører og du får stressa ned noen hakk. Fin flyt har dem pleid å kalle det.

Ja fikk høre om de kalle navnene jeg også men hadde ei som het Gro selv, følte egentlig jeg kjørte ganske bra og bestod helt til hu sa at jeg strøk :(

Lenke til kommentar

 

Kjørte ca 5 kmt under grensen inn mot motorvei og holdt alltid foten over clutchen uten og trykke ned, hu mente jeg måtte hvile den ved siden av, selv mener jeg det er personlig hvor du hviler foten. jeg har oppkjøring neste uke :)

 

Det må da være fryktelig slitsomt å holde foten over clutchen hele tiden?

Lenke til kommentar

 

Kjørte ca 5 kmt under grensen inn mot motorvei og holdt alltid foten over clutchen uten og trykke ned, hu mente jeg måtte hvile den ved siden av, selv mener jeg det er personlig hvor du hviler foten. jeg har oppkjøring neste uke :)

 

 

 

Jeg nekter å tro at dette er eneste grunnene til at du strøk.

Lenke til kommentar

Kjørte ca 5 kmt under grensen inn mot motorvei og holdt alltid foten over clutchen uten og trykke ned, hu mente jeg måtte hvile den ved siden av, selv mener jeg det er personlig hvor du hviler foten. jeg har oppkjøring neste uke :)

 

Uten å gjere nokon stor greie ut av akkurat dette så er det slike holdningar som gjer at du stryker etter ei totalvurdering frå sensor.

Å ligge under fartsgrensa, eller ved å holde ujavn fart inn mot motorvegen så gjer du det vanskelig for andre trafikkantar å gi deg rom til å flette deg inn, dette fører igjen til at du forårsaker dårlig trafikkflyt som igjen gir grunnlag til stryk.

 

Å holde foten over clutchen går på miljø og økonomiske hensyn (som du også skal testast i), om du trykker clutchen litt inn så er dette ikkje bra for bilen. Å holde foten klar over clutchen på denne måten er også eit tegn på usikkerheit og kan føre til utilsikta clutching dersom det oppstår noke uventa.

 

 

Mitt beste råd for oppkjøyringa er å fortelle sensor kva du tenker både før og under operasjoner som du gjer på vegen. Stopper du litt før vikepliktslinja fordi det kjem ein sykklist på fortauet som du vil sleppe forbi før du kjøyrer fram så informer om dette. Det same gjeld det dersom du velger å holde litt for lav hastigheit, eller vurderer det som best å legge seg i det bestemte feltet, osv.

Det same gjeld dersom du gjer ein feil, påpeik det med ein gong slik at sensor veit at du er klar over feilen og at du ikkje trur det er slik ein skal kjøyre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9813241234

 

 

Kjørte ca 5 kmt under grensen inn mot motorvei og holdt alltid foten over clutchen uten og trykke ned, hu mente jeg måtte hvile den ved siden av, selv mener jeg det er personlig hvor du hviler foten. jeg har oppkjøring neste uke :)

 

 

 

Jeg nekter å tro at dette er eneste grunnene til at du strøk.

 

Det kan du godt gjøre, men læreren min mente jeg kjørte bedre en de fleste han har hatt på oppkjøring og var overasket at jeg hadde strøket.

Lenke til kommentar

Jeg bestoooooo!
Kan ikke tro det, det var som om en annen sjel tok over kroppen min under oppkjøringen,
All nervøsiteten bare forsvant og alt gikk smud.
Sensoren hadde heller ingenting negativt å si, han var også veldig hyggelig og blid.

Hvis dere får en sensor på Billingstad som heter "Kjell" vil du garantert ha en god kjøre opplevelse.

Endret av Brown55
Lenke til kommentar

 

 

 

Kjørte ca 5 kmt under grensen inn mot motorvei og holdt alltid foten over clutchen uten og trykke ned, hu mente jeg måtte hvile den ved siden av, selv mener jeg det er personlig hvor du hviler foten. jeg har oppkjøring neste uke :)

 

 

 

Jeg nekter å tro at dette er eneste grunnene til at du strøk.

 

Det kan du godt gjøre, men læreren min mente jeg kjørte bedre en de fleste han har hatt på oppkjøring og var overasket at jeg hadde strøket.

 

 

Ok. Kjøre i 95 km/t på påkjøringsfeltet inn mot motorvei med fartsgrense 100km/t er definitivt helt akseptabelt. Du stryker ikke på det. Fartsgrensene er maxgrenser, ikke minimum.

 

Hvorvidt du hviler foten på clutchen er heller ikke nok til å stryke deg, men det er en unote som bør bemerkes. Merkelig at ikke kjørelæreren din har reagert på det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9813241234

Jeg bestoooooo!

Kan ikke tro det, det var som om en annen sjel tok over kroppen min under oppkjøringen,

All nervøsiteten bare forsvant og alt gikk smud.

Sensoren hadde heller ingenting negativt å si, han var også veldig hyggelig og blid.

 

Hvis dere får en sensor på Billingstad som heter "Kjell" vil du garantert ha en god kjøre opplevelse.

 

Gratulerer :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9813241234

Jeg bestoooooo!

Kan ikke tro det, det var som om en annen sjel tok over kroppen min under oppkjøringen,

All nervøsiteten bare forsvant og alt gikk smud.

Sensoren hadde heller ingenting negativt å si, han var også veldig hyggelig og blid.

 

Hvis dere får en sensor på Billingstad som heter "Kjell" vil du garantert ha en god kjøre opplevelse.

 

hvilken rute fikk du?

Lenke til kommentar

 

Jeg bestoooooo!

Kan ikke tro det, det var som om en annen sjel tok over kroppen min under oppkjøringen,

All nervøsiteten bare forsvant og alt gikk smud.

Sensoren hadde heller ingenting negativt å si, han var også veldig hyggelig og blid.

 

Hvis dere får en sensor på Billingstad som heter "Kjell" vil du garantert ha en god kjøre opplevelse.

 

Gratulerer :)

 

Thx!!!

Lenke til kommentar

 

Jeg bestoooooo!

Kan ikke tro det, det var som om en annen sjel tok over kroppen min under oppkjøringen,

All nervøsiteten bare forsvant og alt gikk smud.

Sensoren hadde heller ingenting negativt å si, han var også veldig hyggelig og blid.

 

Hvis dere får en sensor på Billingstad som heter "Kjell" vil du garantert ha en god kjøre opplevelse.

 

hvilken rute fikk du?

 

Jeg kjørte Bærum.

Først retning Hønefoss, tok av mot Bærums Verk, så mot Belset så gjennom Rykkinn mot Vøyenenga også motorveien tilbake til Billingstad.

 

Veldig enkel rute, og denne får du mest sannsynlig om du kjører fra 9:30 og tidligere :)

Endret av Brown55
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9813241234

 

 

Jeg bestoooooo!

Kan ikke tro det, det var som om en annen sjel tok over kroppen min under oppkjøringen,

All nervøsiteten bare forsvant og alt gikk smud.

Sensoren hadde heller ingenting negativt å si, han var også veldig hyggelig og blid.

 

Hvis dere får en sensor på Billingstad som heter "Kjell" vil du garantert ha en god kjøre opplevelse.

 

hvilken rute fikk du?

 

Jeg kjørte Bærum.

Først retning Hønefoss, tok av mot Bærums Verk, så mot Belset så gjennom Rykkinn mot Vøyenenga også motorveien tilbake til Billingstad.

 

Veldig enkel rute, og denne får du mest sannsynlig om du kjører fra 9:30 og tidligere :)

 

ja jeg fikk den også første gangen, men nå fikk jeg motorvei mot akser så mot Vollen Heggedal og deretter Asker sentrum :) ja jeg bestod jeg også, hadde Marianne den beste sensoren ever :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg bestoooooo!

Kan ikke tro det, det var som om en annen sjel tok over kroppen min under oppkjøringen,

All nervøsiteten bare forsvant og alt gikk smud.

Sensoren hadde heller ingenting negativt å si, han var også veldig hyggelig og blid.

 

Hvis dere får en sensor på Billingstad som heter "Kjell" vil du garantert ha en god kjøre opplevelse.

 

hvilken rute fikk du?

 

Jeg kjørte Bærum.

Først retning Hønefoss, tok av mot Bærums Verk, så mot Belset så gjennom Rykkinn mot Vøyenenga også motorveien tilbake til Billingstad.

 

Veldig enkel rute, og denne får du mest sannsynlig om du kjører fra 9:30 og tidligere :)

 

ja jeg fikk den også første gangen, men nå fikk jeg motorvei mot akser så mot Vollen Heggedal og deretter Asker sentrum :) ja jeg bestod jeg også, hadde Marianne den beste sensoren ever :)

 

Eeeey! Gratulerer så mye!!

Det var velfortjent :thumbs:

 

Asker er litt mer komplisert enn bærum så drit bra jobba!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...