Gå til innhold

Forberedelser til elektroingeniør (HiST)


Lasseg

Anbefalte innlegg

Jeg skal studere elektroingeniør på hist til høsten og har vurdert å friske opp litt fysikk (det som er relevant i forhold til elektro) og muligens se litt på elektrisitetslære. Er det noen som sitter med erfaring som kan fortelle litt om hvilke ting som blir sentralt, og ting dere evt. kunne ønske dere visste litt mer om på forhånd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis fysikkbakgrunnen din er fysikk 1 eller 1+2 så kan du nok bare friske opp i alt som er elektrorelatert. Men studiet begynner mer eller mindre fra "scratch" innen elektro, så du vil få anledning til oppfrisking der også. Ikke glem at det er en del matematikk i tillegg, så det kan være vel så lurt å benytte tid på å se på det også i forkant.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Morsomt, jeg har søkt der også til høsten. Jeg har tatt Elektro, Elenergi og påbygg med fys 1 som hospitering, fys 2 som valgfag og r1, r2 som privatist. Av erfaring så vil jeg anbefale å låne Elenergi boka fra vg1 Elektro og vg2 Elenergi, og få en liten forsprang i terminologier, lover og teorien med elektrisiteten fra turbin til stikkontakt. Ifjor så ble jeg utrolig overrasket hvor likt fysikk 1 og elektrofagene var, og det var meget nyttig og få det brede spekteret.

Håper dette kom til nytte og lykke til videre!

Endret av Flandyn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...