Jump to content
Nilsen

FOTOESSAY: Denne freser fra alle norske Teslaer (Ekstra)

Recommended Posts

Tesla er jo neste bare en særnorsk bil, musk burde jo flytte fabrikken hit :).
Kom over disse salgstallene fra 2013:
1. Norway - 1986
2. Netherlands - 1127
3. Switzerland - 213
4. Germany - 204
5. Belgium - 148
6. Denmark - 112
7. Austria - 48
8. France - 19
9. Italy - 8

Så her er det bare å løpe å kjøpe før Tesla går konk, men blir jo litt problem å få nye batterier da :)

Share this post


Link to post

Tesla er jo neste bare en særnorsk bil, musk burde jo flytte fabrikken hit :).
Kom over disse salgstallene fra 2013:
1. Norway - 1986
2. Netherlands - 1127
3. Switzerland - 213
4. Germany - 204
5. Belgium - 148
6. Denmark - 112
7. Austria - 48
8. France - 19
9. Italy - 8

Så her er det bare å løpe å kjøpe før Tesla går konk, men blir jo litt problem å få nye batterier da :)


du må bytte søkemotor :D

Share this post


Link to post

Tesla solgte (leverte) 31.655 Model S i 2014.
Av disse ble 4.040 levert til Norge.

Uansett sinnsykt at Norge ligger imellon USA og Kina i antall Tesaler.

Share this post


Link to post

Tesla solgte (leverte) 31.655 Model S i 2014.
Av disse ble 4.040 levert til Norge.

Uansett sinnsykt at Norge ligger imellon USA og Kina i antall Tesaler.

Det er jo ikke så rart da, med tanke på de initiativene vi har for elbiler her.
Men, nå begynner jo snart flere land (Kina, Frankrike, og England) og også komme med initiativer for elbiler.

Man må også huske at Model S er en veldig dyr bil allikevel. I utlandet konkurrerer de med Mercedes S-klasse i pris. Det er ikke for med Model 3 at Tesla skal komme med en billigere bil som skal produseres i større volum.

Share this post


Link to post

 

 

Tesla solgte (leverte) 31.655 Model S i 2014.
Av disse ble 4.040 levert til Norge.

Uansett sinnsykt at Norge ligger imellon USA og Kina i antall Tesaler.

 

Det er jo ikke så rart da, med tanke på de initiativene vi har for elbiler her.
Men, nå begynner jo snart flere land (Kina, Frankrike, og England) og også komme med initiativer for elbiler.

Man må også huske at Model S er en veldig dyr bil allikevel. I utlandet konkurrerer de med Mercedes S-klasse i pris. Det er ikke for med Model 3 at Tesla skal komme med en billigere bil som skal produseres i større volum.

 

Jeg tror ordet du tenker på er "insentiver" ;)

Ellers er jeg helt enig :) 

Share this post


Link to post

 

 

Jeg tror ordet du tenker på er "insentiver" ;)

Ellers er jeg helt enig :)

 

Eller sinnsykt latterlige bilavgifter generelt?

Biler er jo ikke dyre før de kommer hit til lands, det er dette landet som gjør dem dyre.

Share this post


Link to post
Kameraet og sensorene som ligger bak frontruteglasset vil nok holdes rene av vindusviskeren, men de som er montert i og under støtfangerne vil nok gjøre at mye av automatikken ikke virker om vinteren her i slapselandet. Gjelder sikkert både adaptiv cruisecontrol og ryggesensorer, samt ryggekamera fordi rompa på bilen blir nedgriset etter bare noen mil på norske vinterveier.

Jeg har samme problemet med radaren på min E-klasse. En halv-cm slaps som legger seg på fronten av bilen og det kopler bare ut, og det er med slike forhold at man kunne ha bruke for å ligge pent i køen på automatikk.

Har fundert på hvorfor ikke det er montert visker eller spyler for å holde radaren i funksjon, men det er selvfølgelig fordi bilene ikke er produsert for Norge.

Men sikler litt etter denne bilen, ja. Firehjulstrekk og antakelig luftfjæring med variabel bakkeklaring gjør den absolutt brukbar om vinteren, og 4matic'en min begynner å trekke på årene og er rimelig dorsk i forhold.

Share this post


Link to post

Kameraet og sensorene som ligger bak frontruteglasset vil nok holdes rene av vindusviskeren, men de som er montert i og under støtfangerne vil nok gjøre at mye av automatikken ikke virker om vinteren her i slapselandet. Gjelder sikkert både adaptiv cruisecontrol og ryggesensorer, samt ryggekamera fordi rompa på bilen blir nedgriset etter bare noen mil på norske vinterveier.

Jeg har samme problemet med radaren på min E-klasse. En halv-cm slaps som legger seg på fronten av bilen og det kopler bare ut, og det er med slike forhold at man kunne ha bruke for å ligge pent i køen på automatikk.

Har fundert på hvorfor ikke det er montert visker eller spyler for å holde radaren i funksjon, men det er selvfølgelig fordi bilene ikke er produsert for Norge.

Men sikler litt etter denne bilen, ja. Firehjulstrekk og antakelig luftfjæring med variabel bakkeklaring gjør den absolutt brukbar om vinteren, og 4matic'en min begynner å trekke på årene og er rimelig dorsk i forhold.


Skal være varme i radaren på tesla. Kamera holderå rent med viskerene. Ryggekameraene burde hatt et deksel over seg ja..

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...