Gå til innhold

Hvorfor begynte du og røyke?


cnil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor begynte akkurat du å røyke (snakker altså til dem av dere som gjør det)? Nå mener jeg ikke hva dere synes om det nå, eller no, bare hvorfor dere gjorde det første trekket, og så tenkte "det vil jeg fortsette med"?

 

Just wondering

Fordi jeg var dum, naiv, hadde lite livserfaring, visste ikke om skadene, trodde det var sunt...

 

 

Næsj, for min egen del så har jeg alltid vært en kaffe-elsker og røyk er übergodt sammen med kaffe, og ikke så verst uten heller!

 

My point exactly

Lenke til kommentar

Da jeg begynte å røyke i en alder av fjorten :!: (fjortiss?)

Da var jeg mannen i gata :p:

Nei, jeg begynte å røyke for å kunne røyke egentlig.

Men så kunne jeg røyke veldig mye og en stund senere var jeg på hugget :grine:

 

Tro hva jeg hadde gjort i dag hvis jeg ikke hadde begynt å røyke :roll:

Hadde sikkert ikke stått ute i regnet for 10 min sia for å ta en røyk tenker jeg.

Lenke til kommentar

Begynte sommeren mellom barneskolen og ungdomsskolen.

Bøffa JHA-sigariller av gubben. Ble skikkelig skuffa når vanlige sigaretter ikke smakte noe særlig.

Skulle liksom bli tøff...

Nå er jeg bare gul på fingrene.

Røykinga er den eneste "uvanen" jeg har igjen, og den har tenkt til å beholde.

Lenke til kommentar
Btw var ute og gikk på tur og alt eg tenkte på var at noen kanskje hadde mistet sitt røykpakke. er røyke sugen så det holder.

Opplevd det samme. Hoppet av bussen noen stopp for tidlig fordi jeg måtte pisse noe hinsides, så måtte jeg gå i en halvtimes tid for å komme hjem, jeg hadde ikke røyk, var blakk, butikkene var stengt og jeg hadde ikke røyket på mange timer. Gikk og tenkte på at noen kanskje hadde mistet ei røykpakke, og fy fabian, tror du ikke jeg fant en halvfull ballepung MED papir da? det var digg det :)

Lenke til kommentar

Pingler altså. Jeg snuser noen ganger (langt ifra så mye som jeg pleide) og jeg er langt ifra avhengi og jeg skjønner ikke hvordan folk kan klare og bli det.. Greit nok at jeg er avhengi av dette forumet (omtrent) ,men og bli avhengi av noe rusmiddel fatter jeg ikke at noen kan bli..

Lenke til kommentar
Pingler altså. Jeg snuser noen ganger (langt ifra så mye som jeg pleide) og jeg er langt ifra avhengi og jeg skjønner ikke hvordan folk kan klare og bli det.. Greit nok at jeg er avhengi av dette forumet (omtrent) ,men og bli avhengi av noe rusmiddel fatter jeg ikke at noen kan bli..

Du fatter ikke hvordan noen kan bli avhengig av rusmiddel ?

Hvilken planet er det du bor på ? :p:

Lenke til kommentar

Begynte å røyke i en alder av rundt 11.. Grunnen til at jeg prøvde å røyke var vel fordi at det var tøfft, og fordi at de fleste vennene mine gjorde det.. Grunnen til at jeg fortsatte var fordi at vennene mine syntes det var tøft at jeg begynte å trekke ned med en gang, og fordi at jeg syns det ble ganske godt etterhvert.. Nå prøver jeg å trappe ned/slutte, tar ca 1røyk hver dag, de andre gangene jeg føler at jeg "må ha" tar jeg meg en pris snus... OK, vet det er stygt/ukult og alt det der, men det dekker "oksygenbehovet"... :shrug:

Lenke til kommentar

Det er egentlig ikke så rart at folk blir avhengig.

Nå har jo tobakks-produsentene innrømt at de putter en hel haug med mindre sunne stoffer for at folk lettere skal bli avhengig. Så det i avisen her om dagen.

 

Synes det sier litt om tankegangen deres: "JA! Dette kan vi tjene gode penger på! Er ikke så nøye om det koster mer for samfunnet så lenge vi tjener på det.

Et menneske-liv er ikke så nøye. Annet enn at det blir mindre penger i kassa for oss, men da er nye, naive tenåringer kommet til."

 

Jeg gikk ut med bosset her om dagen. Og ute i bakgården sitter to 13-åringer og damper på en sigg på deling. "hvis mamma finner ut dette så klikker hun."det er desverre sånn samfunnet er. poden røyker, drikker, you name it, i skjul. Og hjemme sitter mamma og tenker gode tanker om gullet sitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...