Gå til innhold

Hvorfor begynte du og røyke?


cnil

Anbefalte innlegg

Begynte å røyke fordi noen av vennene mine hadde testet og spurte om jeg ville være med. Var egentlig ikke fordi jeg trodde det var kult eller ikke... Virket bare litt spennende der og da...

 

Har utviklet seg til å bli en veldig dårlig vane for meg... :grine: Skulle ønske at jeg ikke røkte, men jeg orker ikke det stresset som det å slutte kan medføre! Har en del eksamener fremover, og det blir for mye stress jah :shrug: røyker ikke så mye lengre dah, 5-7 om dagen... er et nivå jeg kan "leve" med en liten stund til i alle fall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pingler altså. Jeg snuser noen ganger (langt ifra så mye som jeg pleide) og jeg er langt ifra avhengi og jeg skjønner ikke hvordan folk kan klare og bli det.. Greit nok at jeg er avhengi av dette forumet (omtrent) ,men og bli avhengi av noe rusmiddel fatter jeg ikke at noen kan bli..

Var du syk de dagene du fikk høre om røyk på skolen? Selføgelig er det lett å bli avhengig på rusmiddel, som røyk, kroppen trenger nikotinen ettervert.

 

Det er forskjell på mennesker though, noen blir avhengig fort - andre må ha mye av en ting for å kjenne suget...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

idiotisk å røyke, det er dyrt, usunt, lukter kvalmt

 

hadde jeg begynt å røyke av en eller aen teit grunn hadde jeg heller gått over til snus (plager ikke alle andre)

 

en dame jeg kjenner har røya sia ho var 18 (ca40 nå) men i en periode tok hun noen piller som hjalp henne og slutte (røyka 1 til dagen) og hun sier at det var noen av dei beste vekene i sitt liv. alt blei så lett og var mye enklere

 

(er 13år og har aldri tatt et drag)

Endret av MagE
Lenke til kommentar

Hm... Vel, vi stjal så mye rart i alderen rundt 11-12 år. Til slutt måtte jo en pakke sigaretter ende i hendene. Vi røykte 5-10 sigaretter til dagen i en periode og når jeg ble 13 hadde jeg begynt for fullt.

 

Røyking er en merkelig sak. Det er så fælt men fremdeles så godt. Får se om det ikke blir slutting etter hvert da... :roll:

Lenke til kommentar
Jeg har aldrig smakt røyk og kommer helt sikkert ikke til å prøve det heller! :woot:

 

Kom meg jo gjennom ungsomstiden uten å starte. Det er jo bare tullinger som begynner å røyke når de har passert 20 år...

 

 

(jeg er 22 år)

Min personlige mening er vel at det er idiotisk å starte uansett alder.

 

 

Never done it and are never going to :cool:

Lenke til kommentar
Jeg har aldrig smakt røyk og kommer helt sikkert ikke til å prøve det heller!  :woot:

 

Kom meg jo gjennom ungsomstiden uten å starte. Det er jo bare tullinger som begynner å røyke når de har passert 20 år...

 

 

(jeg er 22 år)

Min personlige mening er vel at det er idiotisk å starte uansett alder.

 

 

Never done it and are never going to :cool:

Det er selvfølgelig kjekt at man kan feste merkelappen "ikke idiot" på seg selv fordi man har unnlatt å gjøre noe.

 

Ikke trenger man anstrenge seg for det heller. :roll:

 

Jeg begynte å røyke da jeg var... *tenker*... 22, tror jeg.

 

Og røykte opptil 20 sig dagen inntil jeg fant ut at det hadde liksom utspilt sin hensikt - som var å gjøre opprør mot (KOMMER UT AV SKAPET NÅ... *grin*) min oppvekst i et kristen samfunn.

 

Bombe.

 

Sluttet for 9 måneder siden, forresten, og har vel røykt kanskje 30 sigaretter siden den tid. Må regne med at man sprekker litt.

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...