Gå til innhold

Støtte av lånekassen beauty courses i Storbritannia


MizzChievous

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte til England til kjæresten min, fordi jeg har ingen steder å bo, og ønsker da å få en utdanning innen frisøryrket. Jeg fant det perfekte college der han bor og de ville vært mer en glad for å akseptere meg inn der. Jeg søkte om støtte fra lånekassen om det var mulig til utlandet. Jeg ringte og spurte meg han som svarte var den frekkeste dritten jeg noen gang har snakket med og så jeg fikk ikke forklart situasjonen. Moren min har truet å kaste meg ut så derfor kan jeg ikke bo her. Den skolen i England er mye bedre en den i Norge, så jeg vil nok få et bedre liv der. Lånekassen støtter ikke den skolen, og jeg har søkt på nettsiden deres og finner ingen utenlanske skoler som lånekassen støtter innen skjønnhet etc. Frisør. Så jeg lurer på om jeg kan søke om støtte på college hvis jeg søker om videregående utdanning. Fordi fleste starter college i england når de er 16 og det samme med videregående i norge, er dette mulig? Har ikke studert frisør eller noe sånt her på videregående i Norge. Er snart 19 og er ferdig med videregående nå til våren, men har blitt stuck i feil linje og vil gjerne bytte. Men jeg trenger penger til å betale for leie (borteboende stipend) og skolesaker og skolen. Hvordan kan dette bli ordnet? Kan ikke bo i Norge, har allerede bestilt billetter i Juni til å flytte inn med han.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal flytte til England til kjæresten min, fordi jeg har ingen steder å bo, og ønsker da å få en utdanning innen frisøryrket. Jeg fant det perfekte college der han bor og de ville vært mer en glad for å akseptere meg inn der. Jeg søkte om støtte fra lånekassen om det var mulig til utlandet. Jeg ringte og spurte meg han som svarte var den frekkeste dritten jeg noen gang har snakket med og så jeg fikk ikke forklart situasjonen. Moren min har truet å kaste meg ut så derfor kan jeg ikke bo her. Den skolen i England er mye bedre en den i Norge, så jeg vil nok få et bedre liv der. Lånekassen støtter ikke den skolen, og jeg har søkt på nettsiden deres og finner ingen utenlanske skoler som lånekassen støtter innen skjønnhet etc. Frisør. Så jeg lurer på om jeg kan søke om støtte på college hvis jeg søker om videregående utdanning. Fordi fleste starter college i england når de er 16 og det samme med videregående i norge, er dette mulig? Har ikke studert frisør eller noe sånt her på videregående i Norge. Er snart 19 og er ferdig med videregående nå til våren, men har blitt stuck i feil linje og vil gjerne bytte. Men jeg trenger penger til å betale for leie (borteboende stipend) og skolesaker og skolen. Hvordan kan dette bli ordnet? Kan ikke bo i Norge, har allerede bestilt billetter i Juni til å flytte inn med han.

 

Man kan få støtte til alle studier på bachelor- eller masternivå i Storbritannia. Tipper den listen du har sett på, er en liste over skoler som får tilleggsstipend, dvs ekstra støtte utover den vanlige støtten. Dette som regel pga høye skolepenger på disse skolene.

 

Ifølge denne, kan du få inntil 218 000 kr i året i stipende og studielån ved studier i utlandet.

 

http://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Utland/Hvor-mye/Utdanning-pa-bachelorniva/

 

Spørsmålet er heller om dette studiet som du vurderer faktisk er et collegestudie? Finnes det virkelig bachelorstudier innen frisør- og skjønnhetsfag?

Lenke til kommentar

Lånekassa gir som hovedregel berre støtte til fagutdanninger innanfor Norden. Det er mulig å søke om unntak dersom ein har gode grunner, men det skal mykje til å få aksept for eit slikt unntak.

Utanfor Norden gir lånekassa berre støtte for høgare utdanning som gir bachelor- eller mastergrad.

 

Så grunnen til at du ikkje får støtte er at utdanninga er på for lavt nivå til at lånekassa gir støtte til den. Dersom planen din fortsatte er å flytte til England for å studere så må du søke inn på ei høgare utdanning for å få økonomisk støtte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...