Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Windows henger etter update


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en maskin her med helt nyinstallert Windows 7.

Den kjørte inn 182 oppdateringer i dag, men sliter etter de er blitt installert.

Dvs. den stopper opp før Windows blir lastet ferdig.

"Konfigurerer egendefinerte innstillinger for Microsoft Windows Media Player" står det og den kommer aldri videre.

 

Jeg kommer meg inn i sikkerhetsmodus, men er usikker på hvilken oppdatering som er årsaken til dette.

 

Noen forslag?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får altså ikke startet opp i normal modus? Jeg er usikker på om denne fiksen kan kjøres i sikkermodus, men verdt et forsøk?

http://windows.microsoft.com/nb-no/windows/troubleshoot-problems-installing-updates#1TC=windows-7

 

Du kan jo prøve valget: Siste fungerende konfigurasjon.

http://windows.microsoft.com/nb-no/windows/using-last-known-good-configuration#1TC=windows-7

 

Evn kan du prøve en tilbakestilling til dato før det stoppet opp.

Lenke til kommentar

Du får altså ikke startet opp i normal modus? Jeg er usikker på om denne fiksen kan kjøres i sikkermodus, men verdt et forsøk?

http://windows.microsoft.com/nb-no/windows/troubleshoot-problems-installing-updates#1TC=windows-7

 

Du kan jo prøve valget: Siste fungerende konfigurasjon.

http://windows.microsoft.com/nb-no/windows/using-last-known-good-configuration#1TC=windows-7

 

Evn kan du prøve en tilbakestilling til dato før det stoppet opp.

Fiksen kunne ikke kjøres i sikkerhetsmodus.
Velger jeg siste fungerende konfigurasjon, kommer jeg tilbake til problemet.

 

 

Forsøk sfc /scannow fra elevated command prompt i Safe Mode.

 

Stopper ved 33%
"Windows Ressursbeskyttelse kan ikke utføre den angitte operasjonen."
Legger ved loggen (måtte endre fra .log til .txt da jeg ikke fikk lov å legge med sånne filer...)

CBS.txt

Lenke til kommentar

Stopper ved 33%

"Windows Ressursbeskyttelse kan ikke utføre den angitte operasjonen."
Legger ved loggen (måtte endre fra .log til .txt da jeg ikke fikk lov å legge med sånne filer...)

Kan ikke tyde de der jeg - orker ikke heller :p

 

Forsøk da:

sfc /scannow /offbootdir=c:\ /offwinddir=c:\windows

 

Edit: MS Windows har også et eget supportforum. De er relativt flinke til å svare, og kan nok hjelpe deg. Jeg hadde kødd med windowsupdate (klarte å boote til desktop, men klarte aldri å kjøre windows update). Da var det en kar der som laget en liten fil til meg som jeg la i en spesifikk mappe og vips så var alt OK. De tyder de logg filene.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Det virker som om noe har gått feil med installasjonen din, spør du meg.

Feilen dukker først opp etter en normal windows oppdatering.

Da bare hang den seg ved oppstart, uten å fortelle hvor den stoppet.

 

Etter mye frem og tilbake, gadd jeg ikke mer og installerte OS på nytt.

Feilen kom på nytt etter 2. oppdateringsrunde (da 182 oppdateringer skulle installeres).

Dette har jeg nå gjort 2 ganger.

Så det er (egentlig bare) å finne ut av hvilken oppdatering den ikke liker.

Men hvordan?

 

 

Stopper ved 33%

"Windows Ressursbeskyttelse kan ikke utføre den angitte operasjonen."
Legger ved loggen (måtte endre fra .log til .txt da jeg ikke fikk lov å legge med sånne filer...)

Kan ikke tyde de der jeg - orker ikke heller :p

 

Forsøk da:

sfc /scannow /offbootdir=c:\ /offwinddir=c:\windows

 

Edit: MS Windows har også et eget supportforum. De er relativt flinke til å svare, og kan nok hjelpe deg. Jeg hadde kødd med windowsupdate (klarte å boote til desktop, men klarte aldri å kjøre windows update). Da var det en kar der som laget en liten fil til meg som jeg la i en spesifikk mappe og vips så var alt OK. De tyder de logg filene.

 

Kjørte: sfc /scannow /offbootdir=c:\ /offwindir=c:\windows
Fikk:
Ugyldige argumenter ble overført til Sfc. Den frakoblede Windows-katalogen som
er angitt, peker til det tilkoblede systemet.
Prøver litt her først, før jeg evt. går over på MS WIndows sitt forum.
Lenke til kommentar

 

Det virker som om noe har gått feil med installasjonen din, spør du meg.

Feilen dukker først opp etter en normal windows oppdatering.

Da bare hang den seg ved oppstart, uten å fortelle hvor den stoppet.

 

Etter mye frem og tilbake, gadd jeg ikke mer og installerte OS på nytt.

Feilen kom på nytt etter 2. oppdateringsrunde (da 182 oppdateringer skulle installeres).

Dette har jeg nå gjort 2 ganger.

Så det er (egentlig bare) å finne ut av hvilken oppdatering den ikke liker.

Men hvordan?

 

 

Stopper ved 33%

"Windows Ressursbeskyttelse kan ikke utføre den angitte operasjonen."
Legger ved loggen (måtte endre fra .log til .txt da jeg ikke fikk lov å legge med sånne filer...)

Kan ikke tyde de der jeg - orker ikke heller :p

 

Forsøk da:

sfc /scannow /offbootdir=c:\ /offwinddir=c:\windows

 

Edit: MS Windows har også et eget supportforum. De er relativt flinke til å svare, og kan nok hjelpe deg. Jeg hadde kødd med windowsupdate (klarte å boote til desktop, men klarte aldri å kjøre windows update). Da var det en kar der som laget en liten fil til meg som jeg la i en spesifikk mappe og vips så var alt OK. De tyder de logg filene.

 

Kjørte: sfc /scannow /offbootdir=c:\ /offwindir=c:\windows
Fikk:
Ugyldige argumenter ble overført til Sfc. Den frakoblede Windows-katalogen som
er angitt, peker til det tilkoblede systemet.
Prøver litt her først, før jeg evt. går over på MS WIndows sitt forum.

 

 

Les litt om SFC. Den kan faktisk gjøre noen underverker :)

 

http://www.sevenforums.com/tutorials/1538-sfc-scannow-command-system-file-checker.html

 

Mer lese stoff

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-system/trying-to-run-sfcscannow-and-response-is-windows/60895ef9-357f-46d3-8e8d-449ae2d2d4c2

 

Jeg har også en ISO liggende hjemme du kune forsøkt å boote på. Usikker på hvordan få sendt deg denne da :hmm:

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Du har korrupte filer i winsxs derfor fullfører ikke sfc. Error kode 00000185.

Kanskje du skulle gjøre syprep på nytt med ny harddisk.

 

Se forøvrig

http://www.bleepingcomputer.com/forums/t/397664/sfc-scannow-wont-complete/

 

For å komme rundt det , kan man erstatte en og en fil man får kode 185 på.

Nevnes i tråden over at kanskje sp1 filen har med seg feilene.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Etter loggen din å dømme, så er problemet wmp.dll som er en fil tilhørende Windows Media Player. Så du kan prøve det som en bruker i dette forumet gjorde. Bytt ut det han skriver (i uthevet skrift cd amd64_microsoft-windows-printing-xpsprint_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17578_none_098c4a392817e693) med cd amd64_microsoft-windows-mediaplayer-core_31bf3856ad364e35_6.1.7601.18150_none_6960695665dd7343 etter å ha skrevet cd winsxs så klart.

 

Deretter kan du prøve med icacls wmp.dll /grant administrators:F og se om det virker. Men for å fikse dette helt, bør du ha en ny wmp.dll fil som du må kopier til den folder hvor den gamle wmp.dll filen var. Så om du får det til, er jeg ikke sikker på.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Jeg har hatt trøbbel med oppdateringer noen ganger. Da har jeg gjort det på den måten at jeg har lyktes med å systemgjenopprette til før oppdateringer, og så har jeg kjørt oppdateringer på nytt men kun installert et mindre antall om gangen helt til feilen har kommet. Så har jeg systemgjenopprettet tilbake igjen og så kjørt et par eller bare en og en oppdatering om gangen til jeg har funnet ut hvilken oppdatering som er synderen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...