Gå til innhold

IS vil skape kaos og sende 500 000 innvandrere inn i Europa


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Les mer i dagens artikkel i dagbladet.

 

Les også en tilknyttet artikkel Slik vil Obama stanse terroristene

 

Nok en krig som vil utkjempes på europeisk jord, der Norge er haleheng til USA og EU?

 

Norge har liten skyld i dette og bør holde seg unna disse vepsebolene etter mitt personlige syn. Vi bør konsentrerer oss om å feie for egen dør og bekjempe terrorismen her i landet og forsvare eget terrirtorium.

 

Les også:

 

E-tjenestens trusselvurdering Fokus 2015.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har i det minste en viss kontroll på hvor mange flyktninger vi tar inn i landet. Mens Sverige ikke er en modell å se til for hvordan vi skal utvikle oss videre.

 

Terrorisme forblir et lite problem opp mot slikt som kreft, hjertesykdommer og trafikkulykker. Og vi bør alle stille oss svært kritiske til tiltak som sies å rette seg mot terrorisme, når disse tiltakene får konsekvenser for store befolkninger, eller de påstås å ikke berøre folk flest men i realiteten åpner for misbruk fra myndighetenes side som er langt grovere enn hva terrorister kan gjøre med sine ressurser.

 

Varig krig i midtøsten og andre steder er et stort problem for menneskeheten, og der er jeg for internasjonale tiltak som sørger for som det nevnes i en av artiklene, utdanning og jobbmuligheter. Men hverken Amerikanske eller Britiske myndigheter er til å stole på, slik de forsøker og delvis lykkes i å drive med overvvåkning av hele verdens befolkning.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Vi tar dem gjerne i mot i norge. Sikkert flotte folk, å si noe annet ville vært rasisme.

 

Hvem er det du snakker med?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Tolker jeg det riktig i at det ikke er snakk om 500.000 ondsinnede innvandrere men rett og slett 500.000 som blir jaget på flukt og kun søker trygghet? Man kan jo fort få inntrykk av at det er snakk om å sende en hær av terrorister, men det virker strengt tatt lite realistisk.

Mtp. at IS sine styrker i Mosul anslås til å være 2 000 - 20 000 stykker, litt avhengig av hvordan man teller, så tror jeg vi trygt kan slå fast at du har tolket riktig. IS er ikke i nærheten av så mannsterke at de har hundretusenvis av terrorister å eksportere.

Lenke til kommentar

 

Tolker jeg det riktig i at det ikke er snakk om 500.000 ondsinnede innvandrere men rett og slett 500.000 som blir jaget på flukt og kun søker trygghet? Man kan jo fort få inntrykk av at det er snakk om å sende en hær av terrorister, men det virker strengt tatt lite realistisk.

Mtp. at IS sine styrker i Mosul anslås til å være 2 000 - 20 000 stykker, litt avhengig av hvordan man teller, så tror jeg vi trygt kan slå fast at du har tolket riktig. IS er ikke i nærheten av så mannsterke at de har hundretusenvis av terrorister å eksportere.

 

 

Det er jeg selvfølgelig helt enig i, men propragandafolk har en rar tendens til å blåse opp tall noe voldsomt så en vet igrunn aldri.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

 

Tolker jeg det riktig i at det ikke er snakk om 500.000 ondsinnede innvandrere men rett og slett 500.000 som blir jaget på flukt og kun søker trygghet? Man kan jo fort få inntrykk av at det er snakk om å sende en hær av terrorister, men det virker strengt tatt lite realistisk.

Mtp. at IS sine styrker i Mosul anslås til å være 2 000 - 20 000 stykker, litt avhengig av hvordan man teller, så tror jeg vi trygt kan slå fast at du har tolket riktig. IS er ikke i nærheten av så mannsterke at de har hundretusenvis av terrorister å eksportere.

 

 

Det er jeg selvfølgelig helt enig i, men propragandafolk har en rar tendens til å blåse opp tall noe voldsomt så en vet igrunn aldri.

 

 

Beklager om jeg gav det inntrykket, Jeg burde kanskje valgt en annen overskrift enn den som er brukt i dagbladet.

Lenke til kommentar

Les mer i dagens artikkel i dagbladet.

 

Les også en tilknyttet artikkel Slik vil Obama stanse terroristene

 

Nok en krig som vil utkjempes på europeisk jord, der Norge er haleheng til USA og EU?

 

Norge har liten skyld i dette og bør holde seg unna disse vepsebolene etter mitt personlige syn. Vi bør konsentrerer oss om å feie for egen dør og bekjempe terrorismen her i landet og forsvare eget terrirtorium.

 

Les også:

 

E-tjenestens trusselvurdering Fokus 2015.

Jeg er så dypt uenig med deg som overhodet mulig!

 

En verdensomspennende trussel og så skal vi "lukke øynene" for annet enn det som skjer her på berget?

 

Det er en meget egoistisk holdning!

Lenke til kommentar

Les mer i dagens artikkel i dagbladet.

 

Les også en tilknyttet artikkel Slik vil Obama stanse terroristene

 

Nok en krig som vil utkjempes på europeisk jord, der Norge er haleheng til USA og EU?

 

Norge har liten skyld i dette og bør holde seg unna disse vepsebolene etter mitt personlige syn. Vi bør konsentrerer oss om å feie for egen dør og bekjempe terrorismen her i landet og forsvare eget terrirtorium.

 

Les også:

 

E-tjenestens trusselvurdering Fokus 2015.

Er det noe alle vestlige land bør gjøre, feie for egenskaper dør og forvare eget territorium? Isolere oss allesammen?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

En verdensomspennende trussel og så skal vi "lukke øynene" for annet enn det som skjer her på berget?

 

 

Det er feil. I det alt vesentlige dreier det seg om en konflikt i et svært avgrenset område av Midtøsten. Vi har ikke bidratt til denne konflikten mellom ulike religiøse grupper og befolkningers misnøye med ulike diktatorer. Hvorfor skal vi engasjere oss i dette vepsebolet? Jeg vet ikke om du har barn, men personlig ville jeg frarådet mine barn fra å delta i disse meningsløse massakrene i land fjernt fra oss.

Det er en meget egoistisk holdning!

 

Nei det er en realistisk holdning. Vi har ingen ting der å gjøre, selv ikke som NATO medlem. NATO er en forsvarsallianse. Statene dette angår får rydde opp selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Er det noe alle vestlige land bør gjøre, feie for egenskaper dør og forvare eget territorium? Isolere oss allesammen?

 

Isolere oss om vi ikke deltar i meningsløse konflikter i Midtøsten? Si det til sveitsere og svensker. Ditt land har kanskje et lite medansvar for noen av disse konfliktene. Jeg sikter til konflikter din forrige president rotet seg inn i. Nåværende president har store problemer med å rydde opp etter deres forrige. De fleste amerikanere sitter jo trygt på et kontinent enda lenger borte enn oss, men dere har vel ambisjoner om å være verdens politi? Det bør ikke lille Norge ha. Vi har ikke en eneste mann eller kvinne å miste i disse meningsløse konfliktene. Jeg hadde aldri sendt mitt barn frivillig i disse konfliktene.

Lenke til kommentar

 

Er det noe alle vestlige land bør gjøre, feie for egenskaper dør og forvare eget territorium? Isolere oss allesammen?

 

Isolere oss om vi ikke deltar i meningsløse konflikter i Midtøsten? Si det til sveitsere og svensker. Ditt land har kanskje et lite medansvar for noen av disse konfliktene. Jeg sikter til konflikter din forrige president rotet seg inn i. Nåværende president har store problemer med å rydde opp etter deres forrige. De fleste amerikanere sitter jo trygt på et kontinent enda lenger borte enn oss, men dere har vel ambisjoner om å være verdens politi? Det bør ikke lille Norge ha. Vi har ikke en eneste mann eller kvinne å miste i disse meningsløse konfliktene. Jeg hadde aldri sendt mitt barn frivillig i disse konfliktene.

 

 

 

For å i det hele tatt bli sendt ut til noen av disse konflikt-områdene så kreves det vel at man er over atten år gammel og myndig. Dermed kan vel ungene dine bestemme helt selv om dem velger å reise til disse områdene eller ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Mine unger er alle over den alderen, men heldigvis er ingen soldat. For mange er det nok også lettere å beordre andres barn og barnebarn til slike konflikter. Norge har et stort territorium å ha kontroll på.

 

Men som skattebetaler har jeg et syn på dette.

  1. Hvorfor skal jeg være med å finansiere det utstyret som sendes til dette sorte hullet av et pengesluk i en konflikt mellom ulike religiøse og ikke religiøse grupperingen i land som selv bør rydde opp.
  2. Er dette en oppgave for forsvarsalliansen vi er med i?
  3. Vi trenger hver krone til fremtidige pensjonsforpliktelser som skal finansieres av en relativt fallende yrkesaktiv befolkning.

 

For øvrig er der mange mer eller mindre seriøse tråder om skatt her inne. Spørsmålet om hva våre skattepenger og vår oljeformue skal benyttes til vil sikkert bli et viktig tema viktig senest ved neste valg i 2017.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Mine unger er alle over den alderen, men heldigvis er ingen soldat. For mange er det nok også lettere å beordre andres barn og barnebarn til slike konflikter. Norge har et stort territorium å ha kontroll på.

 

Men som skattebetaler har jeg et syn på dette.

For øvrig er der mange mer eller mindre seriøse tråder om skatt her inne. Spørsmålet om hva våre skattepenger og vår oljeformue skal benyttes til vil sikkert bli et viktig tema viktig senest ved neste valg i 2017.

1. Har stabilitet i regionen ingen finansielle konsekvenser for vesten?

2. Finnes det ingen moralske grunner til å påvirke grusomme massemord som foregår?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

Mine unger er alle over den alderen, men heldigvis er ingen soldat. For mange er det nok også lettere å beordre andres barn og barnebarn til slike konflikter. Norge har et stort territorium å ha kontroll på.

 

Men som skattebetaler har jeg et syn på dette.

For øvrig er der mange mer eller mindre seriøse tråder om skatt her inne. Spørsmålet om hva våre skattepenger og vår oljeformue skal benyttes til vil sikkert bli et viktig tema viktig senest ved neste valg i 2017.

1. Har stabilitet i regionen ingen finansielle konsekvenser for vesten?

2. Finnes det ingen moralske grunner til å påvirke grusomme massemord som foregår?

 

  1. Mener du at stabiliteten har økt av at USA intervenerte i Irak? Siden du nevner finansielle konsekvenser, vil jeg svare med et humoristisk innslag beregnet på Apples aksjeeiere. Ytterligere eskalering kan godt ende med Iran.
  2. Selvfølgelig og der er mange måter å påvirke på. Norge har ikke minst betalt en høy pris for å gi Nobels fredspris til Liu Xiao Bo.
Lenke til kommentar

 

 

 

Mine unger er alle over den alderen, men heldigvis er ingen soldat. For mange er det nok også lettere å beordre andres barn og barnebarn til slike konflikter. Norge har et stort territorium å ha kontroll på.

 

Men som skattebetaler har jeg et syn på dette.

For øvrig er der mange mer eller mindre seriøse tråder om skatt her inne. Spørsmålet om hva våre skattepenger og vår oljeformue skal benyttes til vil sikkert bli et viktig tema viktig senest ved neste valg i 2017.

1. Har stabilitet i regionen ingen finansielle konsekvenser for vesten?

2. Finnes det ingen moralske grunner til å påvirke grusomme massemord som foregår?

  • Mener du at stabiliteten har økt av at USA intervenerte i Irak?
    Ytterligere eskalering kan godt ende med Iran.
  • Selvfølgelig og der er mange måter å påvirke på. Norge har ikke minst betalt en høy pris for å gi Nobels fredspris til Liu Xiao Bo.
Du svarte ikke spørsmålet nummer 1.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Du svarte ikke spørsmålet nummer 1.

 

 

Jo og se gjerne hele YouTube videoen jeg lenket til. Jeg antar at du forstår sammenhengen.

 

For øvrig er dette sitatet fra Obama viktig:

 

The most important people in the struggle against Islamic State are other Muslims. To win this war, the United States needs help from Muslim-led governments in Jordan, Saudi Arabia and Turkey, and from ordinary Muslims in Iraq and Syria.

Kilde: http://www.latimes.com/opinion/op-ed/la-oe-mcmanus-obama-islamic-state-terminology-20150222-column.html

 

Norge er hverken ansvarlig for denne krigen eller bør ta del i den. Vi har nok med å vokte vårt eget territorium.

 

Se også:

 

http://www.slate.com/articles/news_and_politics/frame_game/2015/02/how_obama_thinks_about_islam_and_ter

 

http://www.nytimes.com/2015/02/20/world/obama-extremism-summit.html?_r=0

 

USA har et ikke uvesentlig ansvar for sammenbruddet av Irak som ledet til borgerkrigene i Syria og Irak. Nå sliter Obama med å rydde opp etter sin forgjenger. USA betaler nå gjerne prisen for at de ignorerte Fn og andre anbefalinger, ikke minst den svenske spesialutsendingen Hans Blix. Selv for en supermakt har det en pris å ignorere resten av verden. Vi støttet USAs intervensjon i Afghanistan, da September 09 11 2001 var et angrep på NATO. Nato er en forsvars og ikke en angreps allianse. Jeg støtter fullt ut den norske regjeringens beslutning om ikke å delta i invasjonen av Irak. Norge bør etter mitt og mange nordmenns syn ikke opptre som et haleheng til USAs supermakts ambisjoner eller EUs ekspansjons behov (70 % av den norske befolkningen er mot norsk medlemskap i EU).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...