Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Blokkerer Get Port 80?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde nylig problemer med port forwarding på get box 2. Ringte inn for å høre om det lå noen blokkering eller noe slikt men de mente på at det ikke var det. De hadde åpenbart ikke peiling på hva jeg snakket om heller, så ikke forvent å få ett godt svar av de :p Jeg valgte å avslutte med Get for å fortsette med Altibox. Der har jeg ingen problemer i det hele.

 

Jeg hadde problemer med prt 443 tror jeg over HTTPS. Husker ikke helt i farten

Lenke til kommentar

Jeg vet at Get blokkerer port 25/tcp i utgående retning. Det har de bekreftet at de gjør. Det betyr at man bare kan glemme å sette opp en egen mailserver, for denne vil ikke fungere. Ellers er det fint lite de skal blokkere. F.eks. kan man sette opp en egen autoriativ DNS-server. Bad om en uttømmende liste over hva de blokkerte, men det ville de ikke gi meg. Jeg har Get hjemme, og da vi fikk Get ble det montert en Huawei-boks som er et kombinert modem og router. Denne ba jeg om at ble satt i bridge, sånn at jeg kan bruke eget utstyr jeg har full kontroll på.

Lenke til kommentar

Jeg regner med vi snakker port 80 inngående...Og da blir ikke surfing blokkert.

 

Forsåvidt blokkerer også altibox port 25 utgående, dette er helt normalt for alle ISPer. Det er forsåvidt heller ikke noe problem å drifte egen mailserver, man må riktignok "relaye" gjennom ISP sin mailserver for utgående trafikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...