Gå til innhold

finne gateway på 2. router via ETH


Anbefalte innlegg

Som dere sikkert skjønner har jeg oppsettet hjemme slik:
pc>eth>router>eth>router
jeg ønsker å få tilgang til GW på 2. routern. har IP adressa.
For den som ikke skjønte tegninga er det : pc, kabel til zyxel 8702(stock), kabel videre til en Asus router.

GW som maskina har nå er såklart zyxel sin.

Åssen får jeg da kobla opp til Gw på asusen?

Søkte og så og så , men fant ingen tråd... ikke now snilt svar fra herr google heller...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har ikkno problem med å se gateway på zyxel ofc, men ser ikke gateway til asusèn
kanskje ikkno rart at je ikke får tatt tatt en tracert... hadde slått av ping på den..
satte den på , men enda får je ikke tak i den fra den kabla maskina( kabla på zyxel routern)
Maskina je er på nå er kobla til Zyxel router(lan1), men har kabel (lan2)til asusen opp som fungerer som wlan sender..
håper det ble litt mer forklarende

Endret av Pitbullberg
Lenke til kommentar

Dårlig løsning med dobbel NAT. Du må koble deg til Asusen med en enhet som er koblet til den (får IP fra Asus) for å åpne for tilgang fra WAN.

 

Er det noen veldig god grunn for denne løsningen med to rutere? Det er normalt mye bedre å sette opp Asusen som AP slik at alt blir et felles LAN og bare en ruter/DHCP.

Lenke til kommentar

Har du prøvd med 192.168.1.1? tror det er det de fleste asus rutere har, med admin/admin. evt kan det gå med den interne adressen, 10.0.0.X som asus har fått fra Zyxel, sjekk ved å logge inn på gui til zyxel.

 

men ikke sikkert det går, mulig du må koble direkte mot asus for å nå GUI, er det ingen av wlan enhetene du kan bruke til dette? evt bruke kabelen.

Lenke til kommentar

Du vil i utgangspunktet ikke kunne logge deg inn på asusen, så lenge du prøver å gå inn via WAN interfacet.

 

Slik jeg forstod det, så satt du på en pc som var koblet i LAN1 porten på zyxel ruteren som er koblet direkte mot internett. Mens Asus ruteren(som du prøver å nå) er koblet fra sin WAN port til LAN2 porten på zyxel ruteren?

 

EDIT: Forøvrig bør du konfigurere statisk ip på LAN siden av ASUS ruteren, og så skru av DHCP serveren. Deretter kan du flytte ledningen inn i ASUSen over fra WAN til LAN.

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...